Naapuri löysi roskiksesta verhot ja ripusti ne olohuoneen ikkunaan. Ovat meidän vanhat. Noloa!
Kommentit (55)
Kieltämättä on noloa heittää käyttökelpoista tavaraa roskikseen aikana, jolloin kierrätys on suosittua ja suositeltavaa.
Vain tyhmät heittävät roskikseen tavaraa jota joku voisi vielä käyttää. On kaikenlaista vastaanottajaa, joihin saa viedä ja poisheitetty voi päätyä toiselle tarvitsevalle.
Minäkin heitin roskiin Vallilan verhot ja seuraavana päivänä naapurin mummolla oli ne samat verhot ikkunassa, ja sen seinänaapurilla ja kolmannen kerroksen YH äidillä. Ihan varmana oli ne mun verhot jotenkin monistanut. Varmasti, kun ostin ne verhot kaupasta niin kyseinen malli poistettiin myynnistä, et kukaa muu ei saa samanlaisia verhoja ostettua.
Mulla on vieläkin dyykattu kori pyykeille, kaunis rottinkinen ja myös piknikkori. Täysin moitteettomat joskin piknikkorin kankaan pesin
Jos se on mun äitini, se dyykkaamisen lisäksi myös kerää pulloja. Vanhemmillani on omansa lisäksi kolme sijoitusasuntoa, mutta ovat pihejä. Tuo on ekologinen harrastus, jossa noloa on ainoastaan se, että olet heittänyt käyttökelpoista tavaraa roskiin. Etkö osaa kierrättää?
Dyykkaaminen on oikein jees. Pisteet mummolle! Kaatikselle päätyy ihan turhan paljon tavaraa nykyisin ihmisten laiskuuden seurauksena. Monesti on liian vaivalloista viedä tavarat tai tekstiilit kierrätykseen, kun se oma roskiskatos tms. on paljon lähempänä.
Toivottavasti mummo on oikeasti tyytyväinen eikä joutunut ottamaan verhoja köyhyyttään.
Pistää vihaksi naapurit, jotka heittävät käyttökelpoista tavaraa ja tekstiiliä roskiin. Veisi edes kiertsikkaan tai laittaisi roskiksen sijaan roskahuoneessa sivuun.
Dyykkasin ihan uuden astiaston roskista ja taulun... paljon muutakin olisin voinut dyykata.
Ei se mummo ole välttämättä köyhä. Se on saattanut jo kauan ihailla kyseisiä verhoja teidän ikkunassa, mutta ei ole löytänyt vastaavaa kaupasta. Kuosit vaihtuu niin äkkiä. Meidänkin mummo ihaili aikoinaan aina meillä käydessään eräitä vanhempia verhoja aina silloin kun ne oli ikkunassa. Äiti sitten kerran totesi että alkaa itse kyllästyä jo katselemaan niitä verhoja ja antoi ne mummolle, joka oli ihan mielissään. Rahasta ei ollut mummolla puutetta, vaan kun ei kaikkea vanhempaa saa kaupasta enää ja moni vanhempi kuosi on just mummojen mieleen.
Tapahtuiko tämä Kitteellä? En ihmettelisi.
Mä oon noukkinut omasta roskiksesta mm uudenveroisia sotkan ja Ikean seinähyllyjä (n100e), sotkan ja ikean uudenveroisia karvalankamattoja (toiset 100e), kauniita vaaseja, kukkaruukkuja, lyhtyjä. Ex naapuri oli jonkun sortin rikas, joka tuntui uusihan koko asunnon kalustuksen pari kertaa vuodessa. Joskus oli myös parinsadan tv-taso vielä muoveissa, mutta ei ollut paikkaa sille.
Myös varmaan 15 vuotta vanhan iso kaktus on pelastettu. Suuri osa huonekaluista itse tuunattu pois heitetystä.
Vieläkin harmittaa kun en ottanut Vallilan kelohonka-mattoa roskiksesta pari vuotta sitten.
Kierrätyskeskusten ilmaiskoreista olen löytänyt itselleni uudenveroisia vaatteita ja myynyt eteenpäin löydettyjä vaatteita, joissa oli vielä laput kiinni.
Jos olen itse heittämässä jotain käyttökelpoista pois niin vien kierrätykseen tai vähintään jätän roskakatokseen turvaan ja esille niin, että joku voi sen ottaa.
Surettaa snobit jotka tuhlaavat turhuuteen ja mättävät käyttökelpoista tavaraa surutta roskiin.
Eläinsuojelupaikat ottaa vastaan kankaita eläinten alustoiksi ja siivousräteiksi. Ihan hölmöä ylipäätään viedä käyttökelpoista tavaraa roskiin!!
No Johanna ja Paula Turusta älkää yrittäkö. Teidän rahat menee lonkeroon ja sitten roskiksia pengotte.
Meillä kerran lapsi oksensi (mm.) sohvatyynyn päälle ja heitin sen sekajätteeseen. Joku naapuri oli kaivanut sen sieltä ja laittanut roskahuoneen kierrätyshyllylle! En todella tiennyt miten toimia tuossa.
Minä harrastan myös kierrätys, kudon aitoja vanhanajan räsymatot. Siinä lakanat, verhot
ja jotkut vaatteet hyötykäyttöön.
Minä löysin roskiksesta kauniin maljakon,katselin sitä muutaman vuoden ja pistin myyntiin. Eihän tuossa mummon touhussa mitään noloa ole,hän on varmasti ilonen uusista verhoista,eikä maksanut niistä senttiäkään.