Olen varhaiskasvatuksen ammattilainen ja eniten halveksin vanhempina
Eronneita, naisia, jotka ovat yksinhuoltajia (tai lähivanhempia) ja kuskaavat lasta virikehoitoon. Kuluttaneet, käytetyt H&M vaatteet, rasvaiset hiukset ja lapsilla aina tahroja. Näistä pitäisi tehdä kyllä rutiininomaisesti lasu.
Sitten jos on oikea aihe ja siitä lasun tekee, niin nousee kauhea älämölö, valitetaan johtajalle ja avi:lle syrjivää kohtelua ja lapsen isä ja koko suku alkaa hypätä päiväkodilla huutamassa.
Kommentit (18)
No hyvä että se lastensuojeluilmoituksen kohde on uskaltanut valittaa avi:lle. Koska sinähän harrastat syrjivää kohtelua. Syrji eronneita naisia, jotka eivät pukeudu merkkivaatteisiin ja ole siistin näköisiä. Se ei ole mikään peruste lastensuojelullisille toimille, etkä lasuillasi saa mitään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Taidan tietää sut maineelta. Olet hankalana tapauksena tunnettu. Kaikkia kanssasi työskenteleviä harmittaa, ettei sinusta pääse eroon.
Onko kyseessä Leena ja paikkakunta Oulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan tietää sut maineelta. Olet hankalana tapauksena tunnettu. Kaikkia kanssasi työskenteleviä harmittaa, ettei sinusta pääse eroon.
Onko kyseessä Leena ja paikkakunta Oulu?
Jos on tämä lastentarhanope, niin todella harmillista. Näkyy henkilökunta muuten vaihtuvan, mutta yksi ja sama ilmapiirin myrkyttäjä pysyy.
Itse olen varhaiskasvatuksen asiantuntija myös ja eniten vihaan niitä vanhempia joiden lapsilla on housuvaipat. Housuvaipat vaikeuttavat kohtuuttomasti vaipanvaihtajan työtäni verrattuna teippivaippoihin.
Mitä tarkoitat virikehoidolla? Kotona äidin kanssa kahdestaanko pitäisi lapsen kököttää kouluikään saakka? Etkö näe sillä, että lapsi tapaa ikätovereitaan, sosiaalistuu ja oppii erilaisia taitoja, mitään arvoa? Entä mitä lastensuojelu voi tai mitä sen pitäisi kuvaamillesi tapauksille tehdä? Lasta tuskin otetaan huostaan siksi, että äidillä on vääränlaiset vaatteet tai hiukset. Mitä hyötyä tästä edes olisi lapselle? Kasvatusalan ammattilaiseksi sinulla on todella outo käsitys sekä omasta työstäsi että lastensuojelusta, ikään kuin lastensuojelun tehtävä olisi rangaista vanhempia, jotka eivät täytä joitain kriteereitä, eikä tarjota tukea perheille, jotka sitä tarvitsevat.
Tuollaisiahan ne on, naisvaltaisen varhaiskasvatusalan ”ammattilaiset”.
Olen oikeasti varhaiskasvatuksen ammattilainen ja eniten halveksin tällaisia aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen varhaiskasvatuksen asiantuntija myös ja eniten vihaan niitä vanhempia joiden lapsilla on housuvaipat. Housuvaipat vaikeuttavat kohtuuttomasti vaipanvaihtajan työtäni verrattuna teippivaippoihin.
Meillä on sanottu vanhemmille, että mieluummin teippivaippoja, kiitos. Se riitti, ja kaikki vaipalliset on teippivaipoissa.
Lapsi voi joutua kiusatuksi, jos pienituloinen ja epäsiisti äiti kuskaa häntä hoitoon vanhoissa verkkareissa. Lisäksi jos ei huolehdi että lapsen vaatteissa ei ole tahroja ja että vaatteet eivät haise, niin tämä on aika varma tapa saada virikehoidetun lapsen kiusaaminen alulle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kasvatusalan ammattilaiseksi sinulla on todella outo käsitys sekä omasta työstäsi että lastensuojelusta, ikään kuin lastensuojelun tehtävä olisi rangaista vanhempia, jotka eivät täytä joitain kriteereitä, eikä tarjota tukea perheille, jotka sitä tarvitsevat.
Miksi luulet, että ihmiset pelkäävät lasuja? Jatkuvasti kuulee kuinka vanhemmat sanovat, että tekisin kyllä niin ja niin, mutta en uskalla, koska meistä tehdään silloin lasu.
Miksi lasua pelätään jos se on joku positiivinen tuki eikä negatiivinen rangaistus?
Vierailija kirjoitti:
No tuolle nyt on oikea syy. Talvellakin vaipallisilta pitää repiä kaikki housut jalasta ja vaihtaa vaippa, kun teippivaipoissa voisi vaan vähän housuja raottaa ja laittaa uuden vaipan.
Toki jos on kerennyt housuvaippoja paketin viedä, eikä ole heti varaa ostaa uutta pakettia, niin ymmärtää että haluaa sen käytettävän loppuun.
Aloittaja taas syrjii ulkonäön/köyhyyden/tahrojen/eron takia vanhempia.
Aika heikoista syistä olisit tekemässä Lasun
Siis ovatko ne tarhatädit nykyään titteliltään jotain varhaiskasvatuksen ammattilaisia tai asiantuntijoita tai mitälie?
Vierailija kirjoitti:
Miksi heikoista syistä ei saisi tehdä lasua? Kai se on vaan hyvä, että sosiaalitoimi tukee lapsia vähän pienemmissäkin tarpeissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heikoista syistä ei saisi tehdä lasua? Kai se on vaan hyvä, että sosiaalitoimi tukee lapsia vähän pienemmissäkin tarpeissa?
Kannattaa miettiä myös asiakassuhdetta perheeseen. Voi olla että perhe päättää ettei lapsi enää tule hoitoon, vaan siirtyy kotihoitoon, yksityiselle, perhepäivähoitajalle tai toiseen kunnan paikkaan, jos alat tehdä lasuja tahroista tai hajuista.
Varsinkin jos et tee tätä yhteistyössä perheen kanssa, vaan selän takana. Usein tuon tyyliset ongelmat sitä paitsi selviää keskustelemalla. Ja nimenomaan keskustelemalla suoraan, ei olettamalla, että perheessä on jotakin vialla. Mikä siinä on niin vaikeaa kysyä, että mistä luulet johtuvan että viime aikoina on ollut tahroja vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelet että se sosiaalitoimi tukee?
Ei ole olemassa erikseen mitään Kelan tukia niille joista tehdään lasu päiväkodilta, tuet on samat rahallisesti kaikille.
Harkinnanvaraista toimeentulotukea voi saada joissakin tapauksissa isoihin menoihin, mutta sekin edellyttää että on toimeentulotuen piirissä.
Muita tukitoimia heillä on lähinnä kotipalvelu ja perhetyö. Kaikki eivät niistäkään hyödy ja nämä palvelut kyllä ovat saatavilla myös neuvolasta. Vai mitä itse hyötyisit sii että tuntematon käy kotona juttelemassa siitä kuinka pestään pyykkiä?
Tai sitten lasusta suosittelevat juurikin tuota virikehoitoa, joka tuolla perheellä jo onkin. Tämän täytyy olla lapsen kehitystä tukevaa, ei vanhempia alistavaa