Jotkut viettävät vielä tänäänkin HALLOWEENIÄ?!!
Kommentit (15)
Onko tänään se kierros jolloin lapset hakevat karkkia vai minä päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se karkkikierros on Suomessa palmusunnuntaina. Et ole kalenteria vilkaissut?
Mitä sitten? Mitä se sua kiinnostaa/häiritsee? Oma asiansa. Vai koetko olevasi jokin ylin juhlapäivien määräilijä?
Tänään on Pyhäinpäivä. Muistelemme Kristuksessa kuolleita läheisiämme. Käymme ehkä kirkossa jumalanpalveluksessa, jossa luetaan kaikkien vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten nimet. Voidaan viedä haudalle seppele tai kynttilä.
Naapurit viettää ainakin jotain viiniä, sen verran kuuluu meteliä.
Ei mun kalenterissa lue minä päivänä lapset keräävät karkkia. Lukeeko sun kalenterissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se karkkikierros on Suomessa palmusunnuntaina. Et ole kalenteria vilkaissut?
Perheemme käy tänään pyhäinpäivänä haudalla sytyttämässä kynttilät poismenneille läheisille. Tänään on rauhoittumisen päivä. Halloween meni jo kaksi päivää sitten.
Onhan Halloweenin juhlinta ajoittunut sen tarkan 31.10. päivän sijaan seuraavalle viikonlopulle jo vuosien ajan. Nytkö ap on tähän vasta herännyt?
"Näinä päivinä vietetään halloweenia
Halloween torstaina 31.10.2019
Pyhäinpäivän aatto eli "toinen halloween" perjantaina 1.11.2019
Pyhäinpäivä lauantaina 2.11.2019"
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/halloween/milloin-on-halloween
Eli ei ole kaikille vakiintunut samaan päivään kuin Yhdysvalloissa on.
Meillä on nyt käynyt kerjäläisiä 3 eri päivänä.. jos tuo nyt rantautuu Suomeen olisi kiva että tietäisi minä päivänä tulevat!
Koko lokakuu oli yhtä halloweeniä, miksei venyttää sitä vielä päivällä tai parilla? Tää on parempaa kuin joulu! (Joka muuten sekin jatkuu sinne pääsiäiseen asti sitten)
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän vielä ensiviikollakin.
Sama täällä, tuo hauska valaistu koristekurpitsa on niin kiva että ensi viikonkin vielä pysyy tuossa. 🎃
Vierailija kirjoitti:
Naapurit viettää ainakin jotain viiniä, sen verran kuuluu meteliä.
Halluviinistä hallusinaatiot.
Minä vietän vielä ensiviikollakin.