Miten saada tukasta paksumpi?
En nyt siis tarkoita ulkoisia keinoja, kuten tiettyä shampoota ja hoitoainetta. Vaan ihan hiuksen kasvuun vaikuttamista. Päänahkahieronta? Tietynlainen ravinto? Kiitos vinkeistä.
Kommentit (15)
Onhan niitä pillereitäkin apteekista.
Itse en usko että oikein mitenkään saisi paksumpaa.
Ne on ne geenit. Ehkä priorinit sun muut voi vähän auttaa ja oikeanlainen ravinto eli hyviä rasvoja ja monipuolinen ruokavalio.
Ei kai sitä muuta voi tehdä.
Tukka tarkoittaa munakarvoja ja hiukset kasvaa päässä. Näin minulle opetettiin päiväkodissa.
Harmi. Olisin halunnut paksummat hiukset.
ap
Jotain lääkelatinaa tarjotaan, mutta olisin toivonut kokemuksia hyvästä ruokavaliosta asian suhteen?
Vaihda sulfaattishampoo pois. Kuluttaa hiusta ja aiheuttaa kaljuuntumista. Hoitoaineissa on silikoonia joka ei hoida hiusta vaan tekee kuoren huonokuntoisen hiuksen päälle. Eli vaihda silikoonia sisältävä hoitoaine pois. Hiuksia pitää hoitaa alussa paljon koska hiukset paljastuvat huonokuntoisiksi. Viimeinen vinkki on hoitoaineen harjaaminen hiuksiin, jolloin ei tarvitse harjata hiuksia pesun jälkeen vain pöyhiä.
Vierailija kirjoitti:
ap
No niin. Jos siihen olisi joku hyvä keino, niin kaikilla varmaan olisi paksut hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No niin. Jos siihen olisi joku hyvä keino, niin kaikilla varmaan olisi paksut hiukset.
No onhan painonpudotukseenkin hyvät, tiedetyt keinot olemassa, mutta eivät kaikki silti niitä käytä?
Kyllä se tosiaan on geeneistä kiinni, mutta yksi kikka saada hiukset kuohkeammaksi, on oliiviöljysaippua. Mulla on aika paksut hiukset, mutta sampoo tekee niistä liiskaisen näköiset. Olen nyt viitisen vuotta pessyt hiukset oliiviöljysaippualla, enkä ikinä vaihda takaisin sampoohon.
Annan pari vinkkiä, jos innostut kokeilemaan:
- Saippua on vähän vaikeampi levittää hiuksiin kuin sampoo. Hiero siis sitä huolellisesti joka paikkaan.
- Saippua ei lähde hiuksista yhtä helposti kuin sampoo! Hiuksia pitää siis huuhdella pitempään pesun jälkeen. Vesi saa olla aika lämmintä ja hiuksia pitää huuhdellessa nostella. Moni sanoo, että hiukset jäävät rasvaisiksi saippuapesun jälkeen, ja tämä johtuu yleensä siitä, että hiuksia ei ole huuhdeltu tarpeeksi.
- Hiukset kannattaa huuhdella silloin tällöin laimennetulla etikalla. Saippua voi kerääntyä hiuksiin ja etikkahuuhtelu estää tätä. Mä huuhtelen välillä koko hiukset, välillä vain latvat. Saippualla peseminen nostaa hiuksia tyvestä ja etikka hieman latistaa tätä vaikutusta. Etikka toimii loistavana hoitoaineena sekä hiuksille että päänahalle, koska se on ph:ltaan hapan kuten hiukset ja hiuspohjakin. Monella etikkahuuhtelu auttaa hiuspohjan kuivuuteen, hilseilyyn ja kutinaan.
Minulla on paljon hiuksia mutta laatu on suomalainen ohut ja lasimainen hius. Väri on vaalea. Usko tai älä niin Italiassa kaikki ihailevat hiuksiani eli ole sinäkin ylpeä omista hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tosiaan on geeneistä kiinni, mutta yksi kikka saada hiukset kuohkeammaksi, on oliiviöljysaippua. Mulla on aika paksut hiukset, mutta sampoo tekee niistä liiskaisen näköiset. Olen nyt viitisen vuotta pessyt hiukset oliiviöljysaippualla, enkä ikinä vaihda takaisin sampoohon.
Annan pari vinkkiä, jos innostut kokeilemaan:
- Saippua on vähän vaikeampi levittää hiuksiin kuin sampoo. Hiero siis sitä huolellisesti joka paikkaan.
- Saippua ei lähde hiuksista yhtä helposti kuin sampoo! Hiuksia pitää siis huuhdella pitempään pesun jälkeen. Vesi saa olla aika lämmintä ja hiuksia pitää huuhdellessa nostella. Moni sanoo, että hiukset jäävät rasvaisiksi saippuapesun jälkeen, ja tämä johtuu yleensä siitä, että hiuksia ei ole huuhdeltu tarpeeksi.
- Hiukset kannattaa huuhdella silloin tällöin laimennetulla etikalla. Saippua voi kerääntyä hiuksiin ja etikkahuuhtelu estää tätä. Mä huuhtelen välillä koko hiukset, välillä vain latvat. Saippualla peseminen nostaa hiuksia tyvestä ja etikka hieman latistaa tätä vaikutusta. Etikka toimii loistavana hoitoaineena sekä hiuksille että päänahalle, koska se on ph:ltaan hapan kuten hiukset ja hiuspohjakin. Monella etikkahuuhtelu auttaa hiuspohjan kuivuuteen, hilseilyyn ja kutinaan.
Kiitos! Näit vaivaa vastaukseen.
ap
Biotiini Strong niminen ravintolisä on hyvä :)
?