Raha on kaiken onnen perusta
Kaikki on maailman onni on ostettavissa rahalla. Siksi raha on tärkein asia.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurukommentteihin kommentoin, että rahalla ei saa kaikkea eikä sitä luoda tyhjästä. Paitsi toki sosialistisessa Suomessa tyhjää tekemällä voi saada rahaa. Ei tosin pitäisi olla näin.
Rahalla saa kaikkea. Tarpeeksi pätäkkää niin av-mammankin periaatteet murtuvat ja sakset aukeavat.
Ei saa minun rakkauttani. Ja se on paljon se. Yrittäjää on ollut. Painunein päin lähdetty kotiin.
Sä et ole maailman ainoa rahamies. Onneksi.
Minusta ei ole, vaan ihmissuhteet. Jos on paljon rahaa, myös ihmisen odotukset omasta onnestaan kasvavat ja voit pettyä isommin, jos elämä ei rahasta huolimatta ole sitä mitä odotit. Tästä omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurukommentteihin kommentoin, että rahalla ei saa kaikkea eikä sitä luoda tyhjästä. Paitsi toki sosialistisessa Suomessa tyhjää tekemällä voi saada rahaa. Ei tosin pitäisi olla näin.
Rahalla saa kaikkea. Tarpeeksi pätäkkää niin av-mammankin periaatteet murtuvat ja sakset aukeavat.
Ei saa minun rakkauttani. Ja se on paljon se. Yrittäjää on ollut. Painunein päin lähdetty kotiin.
Sä et ole maailman ainoa rahamies. Onneksi.
Mitenhän aina nämä kommentit syntyy... Ei voi käsittää.
No anyway. Minulla ei ole rahaa, yhtään. Sen sijaan minulla on älliä, ulkonäköä, ja ennen kaikkea olen rehellinen nainen enkä pelaa miesten kanssa. Tästä syystä vedän hyviä miehiä puoleeni. Ovat itse minulle sanoneet, että rehellistä naista on tosi vaikeaa löytää ja siksi naukuvat perääni.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.. Ihminen on onnellinen kun se savuttaa jotain, esim. rahaa. Mutta sitten kun on rahaa, niin siitä saatava onni katoaa. Kun ihminen saa uuden parisuhteen, niin siitä tulee onnelliseksi. Pitkässä parisuhteessa 'onni' tasautuu, ei se katoa, mutta ei siitä perhosia tule vatsanpohjaan kuten suhteen alussa. Uusi auto lämmittää hetken, kohta se on 'peruskauraa'. Jne..
Lisäksi näin ehkä itse jonkin verran rikastuneena voin sanoa, että ne kaverit keiden kanssa oli nuoruudessa hauskaa, jäävät pikku hiljaa pois kuvioista, koska meidän rahalliset mahdollisuudet ovat niin erilaiset. Elän eri maailmassa kuin he. Olenko nyt jotenkin onnellinen? Kaipaan niitä teiniaikojen auton bensojen laskemista ja hesekuponkien pihtailua vanhojen kavereiden kanssa.
Minulla on myös eräs krooninen sairaus, ei se haittaa päivittäistä elämää, mutta mikään raha ei voi sitä ostaa pois. Jos terveydentilani romahtaisi, niin ei raha siinä auta. Mervi Tapolalla varmasti oli enemmän rahaa kuin kellään täällä, hänkään ei voinut ostaa lisävuosia.
Mulla on ihan sama. Niiden köyhempien kanssa ei voi olla kaveri, koska kaikesta huomaa, että he odottavat sinun maksavan heidän menojaan ja jos taas ei voi tai halua tehdä sitä, niin heidän kanssaan ei ole itsellä hyvä olla. Kaipaisin varakkaita tai no, ihan hyvin toimeentulevia ystäviä, mutta en tiedä, mistä heitä löytää, koska olen elänyt myös aika köyhää elämää. Eli olen ”erilainen rikas” monella tapaa. Ehkä pitää koittaa löytää ”ihan hyvin toimeentulevia” ihmisiä..
Aloitus on huono koska tällä annetaan narsistien rahan ja vallan tavoittelijoiden myöntyä heidän tykkäyksistä tai "nautinnoista".
Vierailija kirjoitti:
Perimällä luodaan rahaa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on huono koska tällä annetaan narsistien rahan ja vallan tavoittelijoiden myöntyä heidän tykkäyksistä tai "nautinnoista".
Kaikki näkevä silmä tykkää tästä.
Mutta, vielä on toivoa, In God We Trust, illuminati not.
Vierailija kirjoitti:
Rahan ja vallan tavoittelijoilla tarkoittanet ihmisiä, jotka ovat hoitaneet asiansa vähän paremmin kuin sinä itse.
Täällä on monta kommenttia, jo tka koskevat sitä, ettärahalla voi ostaa asioita niin se tekee onnelliseksi. Lähtöolettama on väärä. Uusien asioiden ostaminen tekee teidät onnelliseksi, koska teillä EI NYT ole niitä asioita. Ette ymmärrä rikkaan ajatusmaailmaa, koska hänellä on jo kaikkea ja mahdollisuus ostaa mitä tahansa.
Englannissa luksusautojen myyjille annetaan koulutusta siitä, minkälainen on olla rikas. 2000 puntaa kuussa tienaava automyyjä ei voi mitenkään ymmärtää miltä taskurahoista miljoonan urheiluauton ostan elämään kuuluu. Sama tässä 'raha tekee onnelliseksi' keskustelussa.
Ette ymmärrä niitä keillä on rahaa, vaan heijastatte omaa elämänne siihen, että jos minulla olisi rahaa, niin tekisin sitä ja tätä.
Jos haluatte ymmärtää miltä rikkaasta tuntuu, niin teidän pitää miettiä tekeekö nyt teidän ympärillä olevat asiat teidät onnelliseksi. Jonkun intialaisen katulapsen näkökulmasta olette kaikki äärettömän rikkaita. Tekeekö haarukat, veitset, juokseva vesi, salkkarit, jääkaappi ja vesivessa teidät onnelliseksi joka päivä vai ovatko ne se perustaso, jonka päälle ostaisitte sitten autoja ja seksiä jos olisitte ns. rikkaita?
Rikkaille autot, seksi ja kaikki yleellisyys on se arkipäivän standarditaso. Miten sen voi ylittää, että tulisi onnelliseksi?
Raha itsessään ei ehkä tuo onnea, mutta rikkaana sen etsintä on paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olen huomattavasti onnellisempi silloin kun mulla on rahaa.
Itse olin onnellisin lukioaikana ja yliopiston alussa, vaikka rahatilanne oli nolla. Nyt rahaa on enemmän kuin tarvitsen, mutta olen onneton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan ja vallan tavoittelijoilla tarkoittanet ihmisiä, jotka ovat hoitaneet asiansa vähän paremmin kuin sinä itse.
Miksi ei? Tosin toivon sitä muilta myös minulle ja kaikille paremmin, tosin ilman mätää mentaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Raha itsessään ei ehkä tuo onnea, mutta rikkaana sen etsintä on paljon helpompaa.
Ikävä nähdä tämän realiteetin jossa pitää nähdä "helpommin". Asiat olisivat voineet mentalisoida/kasvattaa tasapainoisemmiksi.
Raha itsessään ei ehkä tuo onnea, mutta rikkaana sen etsintä on paljon "tasapainoisempaa".
Ikävä kyllä kosminen voima tuo sen sitaatteihinkin.
Sitten viellä tämäkin pitää elää ilkeydellä....
Kuinka kovaan seinään oikein mennään kotona jossa on "jaloutta"?
Rahaa tärkeämpää on terveys ja toimintakyky sekä ihmissuhteet, se että on itselle mieluinen oma paikka maailmassa. Jos voisin valita terveyden tai 10 miljoonaa euroa, niin valitsisin terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa tärkeämpää on terveys ja toimintakyky sekä ihmissuhteet, se että on itselle mieluinen oma paikka maailmassa. Jos voisin valita terveyden tai 10 miljoonaa euroa, niin valitsisin terveyden.
Nyt nähdään asiaa.
Jos raha tuo elämään kaiken onnen, miksi myös rikas voi olla vaikka masentunut tai tehdä itsemurhan? Jopa miljonääri.
Miksi sitten kaikki pers. aukiset ja vähän tienaavat valittaa koko ajan. Kyllä sillä rahalla lienee melkoinen vaikutus onneen.
Mutta mikä on se summa? Itsellä on melkein 100 000 (20% just katos nokian romahduksessa) osakkeissa ja se ei vielä riitä. Itse tavoittelen miljoonaa.
Hitto, kun jostain repäsis muutaman miljoonan. Sitten kyllä eläisin. Loparit konttorirotan hommista ja maksasin talon pois. Rakentelisin muutaman 10 sekunnin kiihdytysauton, siemailtas kavereiden kanssa olutta iltaisin ja kuunneltaisi metallimusiikkia.
Nykyinen elämä on vaan sitä samaa harmaata p*skaa, töitä, töitä, töitä, viikonloppuna jos vähän kerkeää hengähtää.
Siis mitä mullistavaa sitten tapahtuu kun kukaan ei maksa velkojaan?