Facebookissa mies pyytää puhelinnumeroa
Minulle tuli ystäväpyyntö jostain Amerikasta, jossa joku mies pyysi minua ystäväksi. Sitten tämä mies kirjotti minulle, että hän haluaa minun puhelinnumeron. Hän ei kuulemma halua keskustella facebookissa, vaan haluaa minun puhelinnumeroni. Mies uhkasi lopettaa facebookinsa, jos en anna hänelle numeroani. Sanoin, etten anna ja poistin hänet ystävävistäni. Mikähän huijausyritys tässä oli?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Miten siis yrittää huijata?
No se ei onneksi vielä kerennyt selvitä.
Hyvä ettet suostunut. Tiiä kuka hän oikeasti on, ja onko muka lapsia, onko muka mies tai millainen oikeasti on ylipäätänsä. Tiiä vaikka ois murhaaja. No okkei, murhaaja on ehkä kaukaa haettu mutta kyllä näitä huijaamiseen ja netissä kiristämisestä ja vastaavasta on paljon tullut tv-dokumentteja tms. Käsitin asiasi niin että hän vaan pyysi puhelinnumeroasi tuosta vaan, ilman että edes ootte facessa tarpeeksi kauan jutelleet? Ihan hyvä ettet suostunut, koska itse olen sitä mieltä että ensin jutellaan esim. juuri faceasa, ja nähdään muutaman kerran ennenkuin vaihdettaisiin puhelinnumeroita. Näin päästäisiin syvemmälle tutustumaan toisiinsa. Ja tosta kuvasta sen verran, että et ikinä tiedä että onko siinä hänen kaverinsa tai sukulaisensa perhe, vai onko se netistä kaivetti screenshot tai sitten muokattu kuva.
Ihana tuo "uhkasi lopettaa facebookinsa" . <3
Ei ollut oikeasti Amerikasta vaan Nigeriasta, puhelinnumeron halusi nopeasti koska tiesi, että hänen huijariprofiilinsa poistetaan pian FB:stä kun käry käy. Teit ihan oikein eikä asialle kannata enää tuhlata ajatustakaan.
Kertoi, että on eronnut ja hänellä on 3 lasta. Lähetti jokun kuvan lapsistaaan. Onko muilla kokemusta? Tällä ihmiselle ei ollut muita ystäviä, koska kuulemma on epäsosiaalinen.