Lue keskustelun säännöt.
Imetyksen määrä --> mitkä pillerit?
03.06.2006 |
Hei!
Olen pikku hiljaa vähentämässä imetystä (nyt imetän 5 kertaa päivässä ja 1 kerran yöllä) ja mietin, missä vaiheessa Cerazette-pillereiden ehkäisyteho ei enää riitä? Eli koska teille on sanottu, että pitäisi siirtyä muuhun ehkäisyyn?
Ne pillerithän on tarkoitettu juurikin imetyksen ajaksi, mutta toimivatko ne enää, jos imetänkin vain pari-kolme kertaa päivässä?
Onko jollain kokemuksia, mitä neuvolassa on sanottu jne?
Kommentit (2)
Kun olin vaan kuullut jostain, että noi minipillerit ei oo mikään supervarma ehkäisymenetelmä, ja ajattelin siksi että ehkä ehkäisyteho vähenee entisestään, jos tämä " luomuehkäisy" eli imetys vähenee huomattavasti.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
elikä ei se imetyksen määrä vaikuta mitenkään siihen ehkäisytehoon. Itse aloitin noiden pillereiden syömisen kun imetin vielä osittain ja lopetin nyt vähän aikaa sitten. Terveydenhoitaja sanoi, että tottakai voi jatkaa samoja pilleritä jos ne vaan itselle sopii. Monet eivät vaan halua minipilleritä, kun vuodot voi mennä sekaisin ym. Cerazette pillerit on ainoa vaihtoehto, mitä suositellaan imetyksen ajaksi (siis pilleristä). Joten ihan huoletta vaan jatkat niiden pillerisen syömistä, kun vielä imetät. Sitten myöhemmin vaihdat jos on tarvetta..