Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ MARRASTEN VIIKONLOPPU ~~

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo paljon parempi mieli ja olo, näitä päiviä tulee

vaan joskus, ihanaa kun te olette olemassa niin

saa purkautua teille, kiitokset vielä kerran! :))

Lotta oli onneks melkein " koko" päivän hyvällä tuulella.

Nyt illalla tuli enemmän väsykarjumista kun ei

nukkunut päivän aikana kun yhteensä 2½ tuntia, vaikka

herättiin niin aikaisin. Nukahti n. tunti sit.

Kohta itsekin mentävä nukkumaan että jaksaa taas

huomenna, josko vaikka ois parempi päivä kun mieskään

ei mee suoraan töistä nukkumaan jotta saa su-ma

välisen yön nukutuksi.

Sitä piti muuten sanoman, että eilen kun olin suihkussa

ja mies hoivaili Lottaa joka oli lattialla, niin Lotta

oli kuulemma selkeesti sanonu: mä pyörähdän ja kääntyny

vattalleen :))

auringonkukka05: toivotaan että imetyksen lopettaminen

onnistuu ilman ikäviä rintatulehduksia.

mammakka: Veit sanat täysin suustani ton kyläilemisen

suhteen, en ois voinu itse paremmin asiaa ilmaista.

Vähä ärsyttää kyllä välillä. Ja tuo miesten kotityö-juttu

on kyllä täyttä totta, eivät joudu noita hommia

tekemään päivittäin ....

tamatu: totta, ihmeen hyvin sitä jaksaa vaikka tekis

mieli lyödä hanskat tiskiin (kirjotin ekaks että

TISSIIN), ollaan me äidit vaan niin sitkeitä vekottimia :))

tai no, ei meitä varmaan vekottimiks voi sanoa, mut

ymmärrätte varmaan mitä meinaan ....

marica28: eihän sitä ikinä tiedä tosiaan onko meiän

miehet samassa paikassa kun kerta täällä Pohojanmaalla

asutaan

noema: eipä mulla kyllä valittamista ois kun teillä

alkoi nuin kamalan aikaisin aamu!! Hui kamalaa ...

Ihanasti muuten sanottu tuosta teekerhosta :))

hildaliinan perheelle tervehtymisiä flunssasta **hus pois

pahat taudit** Onnittelut tiskikoneesta!

Meille ei ainakaan annettu piikkiä puolivuotisneuvolassa.

Muistaakseni 5 kk neuvolassa annettiin viimeks ... kai..

mikä muisti! Mut kuitenkin sen tiedän että nyt ei

annettu :))

Nyt nukkumaan, hyvää yötä kaikille!!

Vierailija
22/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin odotusaikana lokakuisissa, mutta tyttö syntyikin marraskuussa sitten. VÄlillä olen lukenut juttujanne ja nyt päätin alkaa kunnolla seuraamaan ja kirjoittelemaan. Lapsen kehitys kun kiinnostaa " mitä ne muut jo osaa?" . Sii s mitä, joko monikin marraskuinen juttelee ja konttaa? Meillä vasta on opittu lällätteleminen eikä edes ryömi. Eikä puhettakaan, että saisi nukuttua läpi yön putkeen. Mutta mikäs tässä, tyttö on iloinen ja ihana eikä väsymyskään kovin paina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille edellisen pinon osanotoista =) Ens viikolla en varmaan paljoa ennätä kirjoitella, lähden pojan kanssa maanantaina hautajaisreissulle ja siellä viipyy kenties koko viikko. Mietin vaan että pelkääköhän tuo urkujen ääntä kirkossa, pitäiskö hankkia kuulosuojaimet varuiksi. Minkähänlaisia on lapsille tarjolla?

Lakkiaisissa oltiin tänään. Oulussa on paistanut aurinko ja oli tosi ihana ilma =) Vaan miten sattuukaan että justiin tämmösenä päivänä nukuttiin sitten kaikki pommiin aivan totaalisesti. Tuli ihan hirmuinen kiire touhuta että ehitään koko pirskeisiin! Ehittiin kyllä mutta meni vähän maku pois semmosen heräämis-kiire-lähtö-vielä kiireempi-sirkuksen kanssa.

Jaksamista kaikille väsyneille ja tympiintyneille! Ei täällä kukaan ole supermamma, jokainen meistä vois joskus painella ovesta ulos taakseen katsomatta. Onneksi tuntemukset menee pian ohi, äitiys antaa vaan kummallisen paljon voimaa!

Imetyksen lopettelu on käynnissä myös täällä, tää viikko on opeteltu korvikkeen makuun. Pumppailen vielä kun puhdas korvike ei maistu, tarvii lantrata mämmää joukkoon. Ensin ajatus imetyksen lopettamisesta tuntu tosi pahalta, mutta kun asian teki itselleen selväksi niin enää ei ahista ollenkaan.

Syöminen lähti meillä käyntiin kuin taikaiskusta. Eipä ois uskonu. Kun peruna ja bataatti ei sovi, maissin kanssa itkettiin ja taisteltiin neljä päivää ja kukkakaalin kohalla meni jo hysteeriseksi kirkumiseksi... Avainsana on HEDELMÄ. Siinä meni romukoppaan meiän hieno periaate että meillähän ei sitten makeaa syödä =DDD Kuinkahan mones romuttunut periaate tämä jo olikaan??!!! Njoo, pääasia että pikkunen saa kiinteää ruokaa kun maito ei kerran enää riitä ja löytypäs jotain ruokaa mikä sekä sopii että maistuu. Saadaan paino taas nousuun ja syöminen käyntiin =)

Ja sitten vois mennä nukkumaan.

Vierailija
24/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaoitte kokemuksia imetyksen lopettamisesta! Vaikka haikeaa onkin niin onhan siinä hyviäkin puolia kun imettämisen lopettaa. Saan taas syödä mitä haluan, ihanaa! Oon ollut helmikuusta lähtien syömättä suklaata ja tomaattia (Jessen ihottuma paheni niistä), etenkin tomaattia olen kaivannut kovasti. Veikkaan kyllä että sitä suklaatakin tulee " vähän" maistettua. ;-) Ja on varmasti ihan erilainen fiilis lähteä omille riennoille sitten kun rinnat ei enää täyty pahkuraisiksi ja suihkua maitoa. Mulla kun alkaa herua maitoa usein vaikken imettäisikään, riittää välillä että ajattelen onkohan Jessellä nälkä. Synnytyksestä lähtien oon joutunut käyttämään rintsikoita ja liivinsuojia yötä päivää. Sekin on muuten ihanaa sitten kun pääsee noista suojista eroon ja saa nukkua ilman liivejä. Ah mikä vapaus! :-)

Palailen todennäköisesti vielä myöhemmin kirjoittelemaan, mutta nyt pitää mennä kotiaskareiden pariin vielä kun niitä saa pojan nukkuessa rauhassa tehdä. Mies on tämän päivän Turussa joten joutuu taas yksin huushollia pyörittämään. Onneksi mulla on täällä sentään tuo pikkuinen helluntai-heila ettei mene kesä ilman miestä... ;-)

Vierailija
25/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin uusi yritys :)

Ensimmäinen yö takana Mintun kanssa kahdestaan, mies lähti eilen laivalle sitten töihin. Jotenkin meni sillain koiranunessa. En tie kui tulee sellainen olo, kun on yksin yöllä ettei jotenkin uskalla nukkua siis rentoutua tarpeeksi syvään uneen. Täytyy olla jotenkin sellaisessa valmiustilassa. No toivottavasti tuohonkin tulee parannusta kunhan tätä kaksistaan olo praktiikkaa kertyy. Harmittaa siinäkin mielessä tuo oma koiranyö, kun Minttu nukkui heräämättä 21.30-06.00 ja jatkoi tissin jälkeen vielä uniaan yli 8. Aika poikkeuksellista meillä tuollainen katkeamaton yö.

Oon suunnitellut että lähden nyt Vaasaan ja Turkuun kyläilemään kun ollaan kaksistaan, katsotaan nyt.

Mä oon kyllä toivoton tuhlaamaan rahaa, ei voi muuta sanoa. Masterilla tuhlattu jo etukäteen ylimääräiset rahat, blääh. No tää on mulle tuttua :) Pitäis vielä alennusmyynneistä ostaa itellekin jotain uutta vaatetta. No ostetaan sitten noista lomarahoista, toivottavasti niitä nyt muutama satanen ees tulee.

Mua ärsyttää kun elokuussa kun meen töihin niin siinä kuussa tulee normaalia palkkaa ja kaksi äityispäivärahaa, sit on kyl rahaa ku menee töihin, mutta ei oo enää aikaa tehdä kaikkea kivaa. No näin se aina menee.

Huonoista päivistä: Mulla on noita kanssa, alkaa ärsyttää kun pitää aina olla vastaamassa vauvan tarpeisiin vaikka itellä on super paskapäivä, huvittais vaan maata peiton alla mullittelemassa. Erityisen ärsyttävää on jos joutuu heräämään yliväsyneenä sitten ei onnistu mikään ja pienetkin asiat tuntuvat ylivoimaisilta. Eniten mua on auttanut ulkoilu ja ulkokahvilla käyminen, jotenkin pää selviää kun pääsee raikkaaseen ulkoilmaan ja näkee muitakin ihmisiä.

Vierailija
26/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiton alla mullittelemassa :D Hih! Ihanasti sanottu.

Meillä poika nukkui onneksi viime yön taas normaalisti, huh. On ruvennut tekemään sellaista, että heti herättyään alkaa konttailla ympäri pinnistä. Repii pehmusteita pois ja kolauttaa sitten raukka parka päänsä pinnoihin :( Pehmolelut vaan lentää kun meidän poika myllää.

Meillä on tänään naapurin pojan yksivuotis kekkerit! Palailen illalla astialle.

Vierailija
27/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Noema minkä teit, sait tartutettua muhun hurjaakin hurjemman kirsikkahimon. :-) Syön yleensäkin kesäisin paljon enemmän kirsikoita kuin mansikoita. Muuten en kyllä kirsikoista pidä kuin tuoreista vaan, esim. kirsikkajäätelö on yökkistä.

Meilläkin poika kääntyy heti herättyään masulleen ja alkaa ryömiä ympäri pinnistä. Ja myöskin vetää pinnasuojat alaspäin niin että pääsee kurkkimaan äitiä ja isiä jotka viereisessä sängyssä röhnöttelee. Näyttää suloiselle kun sieltä pinnojen väleistä vilkkuu iloiset silmät ja hymyilevä suu. :-) Onneksi ei enää niin paljoa hakkaa päätään pinnasängyn reunaan kuin vielä pari viikkoa sitten, ihan kuin olisi vähän oppinut varomaan. Tai sitten on vaan kipukynnys kasvanut ja hakkaa päätään ihan entiseen malliin muttei vaan valita yhtään. ;-)

Camsu: Tervetuloa mukaan Marraskuisten joukkoon! :-)

Nyt takaisin soppaa keittelemään, onkin jo kova nälkä kun käytiin poitsun kanssa vaunuttelemassa.

Vierailija
28/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viimisintä yötä ovat olleet todella rikkonaisia, aamut alkaa ennen viittä ja tänään on päiväkin ollut yhtä kiukkua ja kitinää. Pojulle ei ruoka maistu eikä uni tule. Mies on tehnyt töitä koko viikonlopun. Täytyy sanoa, että nyt äiti on vähän väsynyt. Enpä olisi uskonut, että sellaistakin pääsee tapahtumaan, että olen unohdellut itse syödä. Sekös sitten vielä lisää tätä uupumusta. No, mutta huomasin pojun suussa kummankin hampaan vieressä kuultavan, joten siellähän se syy taitaa tähän olla, eli hampaita tulossa.

Camsulle tervetuloa joukkoon mukaan!

auringonkukka05: saitteko neuvolasta lähetteen allergiatesteihin? Ettekös te käyneet myös yksityisellä allergian vuoksi? Meillä neuvolaläkäri ens viikolla ja mietin, että pitäisikö ottaa samalla nuo pojun allergiat puheeksi vai pitäisikö mennä yksityiselle niiden vuoksi. Mitä kaikkea teiltä testattiin? Tuntuu, että poju on jos vaikka mille allerginen, nyt kun itse syö. Silloin kun täysimetin, oli vain kuiva atooppinen iho, mutta nyt aika voimakkaita ihoreaktioita.

Täytyy tästä lähteä kahvin keittoon, jotta jaksaa taas, kun tuo poju kohta kuitenkin herää...

marrasfantti (aikanaan kun kirjauduin olo oli kuin möhköfantilla, mutta se oli jo varattu, niinpä sitten lasketun ajan perusteella musta tuli marrasfantti :o)

Vierailija
29/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla kummallakin korvatulehdus ja erittäin huonosti on nukuttu kaikki. Mieskin ihan flussassa. Lapset sai lääkekuurit, jospa pian alkaisivat paranemaan. Täälläkin äiti ollut vähän väsynyt, mutta nyt kyllä ihmeen pirteä olo.

Täytyy muistaa aamulla perua neuvola. Ei niitä piikki juttuja oikeen muista ja luotan kyllä ihan niihin terkkatäteihin, että hommansa osaavat ja tietävät piikit. Kerran vauvalehden kauppaaja vetos,että kun rokotuohjelma muuttuu niin täytyyhän mun tietää kaikki jutut niihin liittyen.

Sanoin, että neuvolatäti tietää ja se riittää, enkä lehteä tilannu.

Lehtimyyjät on kylä aika rasittavia, viime viikollakin muutama soitteli. Taidan olla niin helppo tapaus, kun niin usein soittelevat, aina välillä sorrun jotain tilaan.

Uudelle marrasmammalle tervetulotoivotus =) tänne mahtuu kyllä!'

noemalla ja onnillahan juhlia piiisaaa :)

onpas ollut kyllä ihan luksus olo, kun ei oo tarttennu tiskata :)

kauppaan pitäisi suunnata. Ihan kiva näin sunnuntaina käydä, kun ei niin paljoa porukkaa, passaa mulle. Ruokaostokset ei oo oikeen mun juttu. Mies yleensä hoitaa. Onhan sekin kotityötä :)

Nyt ei loppu säteily, joten siirryn kahvinkeittoon.

Hildaliina ja sairasteleva pesue

Vierailija
30/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan likka sylissä kirjottaa, saas nähdä tuleeko mitään. Meillä tytöllä kans nuhaa ja lämpöö 38, laitoin supon ja kakka tuli taas heti.Taitaa aina tulla heti suppo ulos, tuskin ehtii vaikuttaa. Toivottavasti ei mee korviin niinkuin Hiltsun muksuilla. Paranemisia teille!

Kirsikoita, nam. Ja kaipaan myös muita kesäherkkuja; mansuja, perunoita, porkkanoita, mustikkaa ja vattuja. Toivottavasti kesä tulee pian, että kypsyvät.

Ukolle piti tänään taas tirauttaa muutama kyynel, kun tuntuu ettei se osallistu yhtään mihinkään kotiaskareisiin pyytämättä. Ukko totes vaan, että taidat olla raskaana, kun tollasta vollaat.. No, kiitettävästi on tänään huhkinut kotosalla :) Meillä muuten yleisesti ottaen 85/15 mä hoidan kaikki kotityöt ja ns. miestentyöt ukko hoitaa. Tytön kanssa kyllä viettää paljon aikaa, mutta vaipanvaihdot ym. " hoito" jää lähes 100% mun harteille. Noh, muuten oikein rakastettava tapaus tuo mies ja varmaan itsekin odottaisin, että se kumpi on kotona päivät hoitaa kaikki kotityöt. Kun eipä sitä arvais ennenkuin kokeilee, kuinka raskasta sekin homma on, kun päivästä toiseen samaa rumbaa pyörittää.

Meillä on kävelytuoli, mutta tyttö on vasta 63cm niin ei jalat ylety lattiaan. Tämän meillä olevan mallin saa säädettyä vaan kahteen korkeuteen.

Hmmmmmm, ei tule muuta juttua mieleen, palaillaan!

Vilma ja pesue

Vierailija
31/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just Jessen iltatoimet tehtyä ja tuolla sängyssään pikkuinen nyt unta hakee. Tuttia lutkuttaa ja pehmoleluja pyörittelee käsissään. Näyttää niin lutuiselle että tekisi mieli mennä rutistelemaan ja pussailemaan, mutta siitäkös tuo vaan piristyisi. :-)

Marrasfantti: Juu, neuvolasta laitettiin lähetettä Taysiin ja sieltä tuli sitten kutsu allergiatesteihin. Ehdittiin käydä yksityiselläkin ja varata sinnekin ajat allergiatesteihin, mutta kun tuonne Taysiin pääsi testeihin aiemmin niin mentiin sitten sinne ja tosi tyytyväinen oon ollut tuosta päätöksestä. En oikein tykännyt siitä lääkäriaseman lääkäritädistä, kun ei edes kuunnellut meidän toiveita reseptirasvojen suhteen ja oli muutenkin jotenkin ylimielisen oloinen. Taysissa sen sijaan oli tosi mukavaa henkilökuntaa, joten siellä jatketaan poitsun hoitoa. Niissä prick-testeissä testattiin tällä kertaa vain ruoka-aineita, sellaiset jotka perinteisimmin allergioita aiheuttaa. En edes muista koko listaa, mutta saadaan kuulemma kotiin kaikki lääkärin kirjoittamat paperit jotka menee myös neuvolaan, olettaisin että niissä lukee testatut allergeenit. Ota ihmeessä allergiat puheeksi teidän neuvolassa ja pyydä lähetettä testeihin! Vaikkei ne testitkään mitään satavarmoja ole niin kyllä niissä jotain voi kuitenkin paljastua kuten meidän pojan muna- ja maitoallergiat.

Vilman ja Hiltsun vaaveille pikaista paranemista! Ja muillekin sairastaville!

Vilma: Mäkin välillä kypsyn mieheen kun tuo ei käskemättä osallistu kotitöihin. Ja usein yrittää siirtää kaikkea mahdollista aina " huomiselle" ja taas seuraavana päivänä " huomiselle" jne, ärsyttävää! Pojan hoitoon osallistuu kyllä hienosti aina kotona ollessaan, vaihtaa kakkavaipatkin, kylvettää, rasvailee, sylittelee ja leikittää. Kotityöt on mun harteilla varmaan samoin prosentein kuin teilläkin eli 85/15. Mutta on se silti maailman ihanin mies vaikka onkin vähän laiska. ;-)

Kauniita unosia marraskuisille ja huomiseen!

Auringonkukka ja Jesse ihan kohta 7kk

Vierailija
32/32 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsosille lääkkeet annett. Perttu saikin rutkasti rohtoja, antibiootti, särkylääke, yskänlääke, mahalääkemaidon seassa, nenuun tippoja ja viel imin ylimääräset räät pois. Tuo letku systeemi on kyllä ihan kelpo kapine. Hyvin saa imettyä. Eihän se kivaa ole, mutta auttaa.

vilma:perttu pönnää aina kovasti, jos suppoa koittaa laittaa vaikka kuinka poitsun pakaroita puristais. Ehtii sulaa jo sormiin koko lääke. Harvoin niitä edes laitan, annan nestemäistä panadolia.

toivottavasti tänä yönä nukuttaisiin paremmin.

ja eihän ne kaupat tänäään ollu auki, pyörälenkki tuli, kun sittarin pihalle polkasin toteamaan että kiinni on, tänään on helluntai. Auringonkukka taisikin heilasta mainita :)

no täytyy aamusella het käydä, kun mies menee iltavuoroon.

Jospa vielä hetkisen kirjaa lukisin ja menisin itsekin nukkumaan. Ja kyllä me äidit aika epelejä ollaan jaksamaan ja hoitamaan asioita. Mieskin huomaa silloin, kun itse joutuu olla lasten kanssa enempi, että kuinka raskasta tämä homma välillä oikeen on. Ja varsinkin jos kaikille sattui huonompi päivä tai lapset sairaana.

Hilduliinu, joka siirtyy liza marklundin studio sexin pariin