Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ MARRASTEN VIIKONLOPPU ~~

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange] Onpas kurja sää, olisi niin

Vierailija
2/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Olisi siis toivonut kaunista säätä. Mekin olemme menossa kahtiin juhliin tänään.

Niin ja mammakan kysymykseen vastaan vielä täälläkin. Minä taidan olla kuopus, olin 19 pojan syntyessä. Nyt plakkarissa tosin jo kaksikymmentä.

Hyvää viikonloppua kaikille, voi olla että täällä eletään hiljaiseloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin näin aamusta täällä kun piti rahatilannetta käydä nettipankissa kattomassa. Tänään olis yhdet valmistujaisjuhlat ja lahja vielä ostamatta:( No onneks on helppo tapaus ostaa! Kurja ilma tuli kyllä juhlijoille, mut eiköhän fiilikset kuitenkin ole korkealla.

Auringonkukalle!! Hyvä kun ihottuman aiheuttajat pojalla selvisi!! Meillähän on kans poitsulla allergioita, mut testeissä ei olla käyty. Kotikonstein on niin hyvin saatu niitä kiinni. Eilen kokeilin vattua pikkusen, kun sitä on pakkasessa tosi paljon..Ja kyllä tuli kovat kutinat!! Kortisonia sit vaan poitsulle illalla ja heti aamusta:( raapii kovasti ihoa jokapaikasta mistä vaan mahollista. ei olekaan pitkään aikaan mikään aiheuttanu noin kovaa kutinaa:( Mut hyvä puoli sinänsä ettei tarvi miettiä et mikähän nyt kutittaa. Imetyshän loppui meiltä jo 3kk iässä ihottumien takia. Onneks tavallinen Nan-korvike käy meille.

Tsemppiä kuitenkin jatkossa!!!

10Kaks, mä olin samanikäinen kuin sä kun sain esikoisen. Sairaalassa mua pidettiin ihan lapsena! Sit kun " osasin" omatoimisesti hoidella vauvan..(olettivat etten edes tiedä mitenpäinb vauvaa pidetään...:) niin kirjoittivat sairaalapapereihinkin et oikein reipas nuori äiti! niin ja se oli aika jännä, et kun vuoden päästä siitä menin synnyttämään toista muksua niin kätilö kysyi heti, et tuliko vauva yllätyksenä? Ihan niinku kaikilla nuorilla syntyis vaan vahinkoja!!! Että silleen...Meillä on kyllä kaikki kolme lasta ihan toivottuja ja tarkoituksella hankittu:)

Miehen piti tänään mennä töihin..joten varmaan yksin pitää lasten kans mennä sinne juhliin. Pitääkin varmaan aloittaa silitteleen vaatteita, et ehditään se lahjakin käydä vielä ostamassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

äitykkä

Vierailija
4/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täältä tulee vain valitusta ...

Väsyttää, väsyttää, ja väsyttää niin PIRUSTI!!!!!!!

Oonko ainut jolla välillä tulee tunne että voi ku vois lähteä vaan ulos ja mennä pitkälle kävelylenkille rauhoittumaan yksin??!!

Kiinteiden syönti takkuaa, siivoamaan ei ehdi, sosiaalinen elämä on välillä perseestä, mun pitäis aina olla muka menossa kylään kaikkien luo, miks hitossa kukaan ei voi tulla joskus meille?? Ja ketuttaa kun joku kaveri-äiti valittelee oman ajan vähyydestä kun vauva ei nukukkaan enää viiden tunnin päikkäreitä putkeen, juupa juu, meillä ei ikinä oo nukuttu semmosia päikkyjä ...

Melkeinpä arvasin että aikainen nousu tänään, ku Lotta nukahti eilen vähä yli yhdeksän, ja eka herätys oli sit klo 4.30 (onneks vasta!), ja sit ylös piti nousta klo 6.45, ei sovi mun kropalle ja mielelle ....

En sit jaksanut lähteä ulos vaunulenkille, vaan laitoin Lotan sisälle nukkumaan vaikka tiedänkin ettei nuku kuin sen max tunnin ja taasen äitin pitäis jaksaa viihdyttää .... Mies ku on viikonlopun 12-tuntisia päiviä töissä, joten aika yksinäinen olo on tänään ja huomenna.

Oli pakko päästä vähän purkamaan tuntojaan, vaikka tiedän että suurin osa ei oo nyt paikalla, vaan juhlistamassa opinahjon päättäneitä. Pitäkäähän hauskaa munkin puolesta sielä!

Täällä muuten on hieno ilma, aurinko paistaa ja kaikkee ... vaikka mun mieleen ei .....

Kokeilen mennä hetkeks sohvalle makaamaan kun kohta kuuluu huuto pinniksestä ...

Sorry tää purkaus, nyt vaan ei jaksa :((

Viikonloppuja kaikille jotka koneelle ehtivät!

Vierailija
5/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika levoton viime yö, en tiedä olisko pojalla kaikertanut vielä se sairaalareissu mielessä. On siis myös vähän väsy olo kun menin nukkumaan vasta vähän puolen yön jälkeen ja aamulla oli herätys 6.30. Tuossa välissä yksi syöttö ja muutama hyssyttely. Tarvii yrittää nukkua jotkut torkut pojan kanssa kun vaunuttelutkin jää tänään varmaan vähiin tuon sateen takia.

Tintta-liisa: Tuttuja juttuja kirjoittelit. ;-) Ja sitä vartenhan tää paikka on että täällä saa avautua ihan rauhassa eli älä suotta anteeksi pyytele kirjoituksiasi. Nimim. itsekin avautumista harrastaneena ja lohtua täältä saaneena :-)

Äitykkä: Sujuiko sulta helposti tuo imetyksen lopettaminen silloin muutama kuukausi sitten? Missä ajassa sun piti lopetella vai lopetitko ihan seinään? Taysissa muuten eilen puhuivat sitä miten hurjasti vauvojen allergiat ja ihottumat ovat lisääntyneet, lähetteitä tulee kuulemma hirmuista vauhtia. Ja kiirettä siellä osastolla kyllä eilenkin tuntui pitävän. Jospa mekin sitten jatkossa osattais selvittää pojan mahdollisia muita ruoka-aineallergioita omin päin kun tuo imettäminen ei enää häiritse salapoliisityötä.

Mua vähän pelottaa saanko maidon tuotannon tyrehtymään kahdessa viikossa niin ettei mulle tulis taas rintatulehdusta. Mulla kun ei auta edes niiden etumaitojen pumppaaminen pois vaan pienikin lypsäminen provosoi mun rintoja täyttymään vaan enemmän ja enemmän. Ei kivaa! Yritän nyt tehdä niin että pidennän koko ajan imetysvälejä niin paljon kuin vaan pystyn ja toivon mukaan maito siitä vähenee. Saapa kyllä nähdä millainen kriisi iskee siinä vaiheessa kun en enää oikeasti saa imettää. Vaikka meilläkin on välillä vähän takkuillut imettäminen pojan tissilakkojen takia, oon silti nauttinut imetystuokioista paljon. Poika kun usein katselee mua niin nätisti silmiin samalla ja pitää kädestä kiinni. Kauniita muistoja ainakin jää. Oon tosi onnellinen että sain imettää näinkin pitkään. Kun eihän se tosiaankaan ole itsestään selvyys onnistuuko imettäminen ollenkaan; mullakin oli korvikkeet jo hankittuna varoiksi ennen synnytystä jos ei olisikaan maito noussut tms.

Jesse sai muuten ekan kerran Almironia eilen illalla riisipuuron seassa. Hyvin maistui ja taisi vetäistä jopa 2dl puuroa. :-) Aamulla tein sitten Almiron-jauheesta maitopullollisen ja erehdyin itse maistamaan tipan. Hyi kauhistus! Maku kummittelee vieläkin mielessä. En käsitä miten vauvat pystyy juomaan tuollaista. Ei poika tosin sitä mitenkään kauhean innokkaasti nyt ensi kerralla juonut, mutta 50ml kuitenkin. Hyvä alku. Puuron sekaan laitetaan jatkossakin jauhetta niin poika tottuu makuun varmaan aika nopeasti. Itse en kyllä tottuisi IKINÄ! ;-)

Nyt pyykkäilyhommiin...

Vierailija
6/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ylppärijuhlia tai muitakaan valmistujaisia tiedossa. Tavallista arkea vaan..Täytyy laittaa toivo tuohon kummityttöön, joka aloittaa lukion ens syksynä, että päästäis mekin lakkiaisia juhlimaan!

Tintta-liisalle (?) paaaljon jaksamisia! Välillä kertakaikkiaan on tuollaisia " päin persettä" -päiviä :( Mulla etenkin univelka vaikuttaa niin, että äitylistä kuoriutuu hirviö...Oikea lordi.

Omasta nimimerkistä: on sellainen vahinkolaukaus! Kokeilin kaikkia kivoja nikkejä, mutta olivat jo käytössä. Niinpä aloin vaan pyöritellä sanoja mielessäni ja musta tuli nillanalle...

Kiva Auringonkukka, että testit pystyttiin ottamaan ja allergioiden syy selvisi. Mähän jouduin myös lopettamaan imetyksen (jouduin käymään rintojen ultraäänitutkimuksessa), aikaa oli tosin kuukausi. Lohdutukseksi voin kertoa, että yllättävän nopeesti rinnat " ymmärsivät" imetyksen loppuneen, muutaman kerran jouduin turvautumaan pumppaukseen. Se henkinen puoli onkin toinen juttu...Tyttö suhtautui hienosti (tuskin edes huomasi), mutta itsellä oli kaihoisa olo. Mutta mitäpä sitä ei pakon edessä tekisi...

Mukavia juhlia kaikille niihin mänijöille!

Vierailija
7/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisa: et todellakaan ole yksin:) Ymmärrän vallan mainiosti kun välillä väsyttää ja kaiken tekee yksin, samassa veneessä ollaan. Meillä myös saa neitiä viihdyttää aika lailla, taitaa olla sellainen helposti tylsistyvä -vaihe menossa.

Olen huomannut saman, se on kumma, että kaikki odottaa vauvallista ihmistä kylään! " Sullahan on nyt aikaa kun olet kotona." Tulkaa hitto soikoon itse tänne, helpompi vauvalle ja äitille kun on kaikki kotoisaa. Meillä kun on se vierastaminenkin vielä päällä. Ja sitä aikaa ei tunnetusti ole toisin kuin kaikki luulee. Ärsyttää kun oma mieskin taitaa luulla, että tämä kotiäitys on vain auvoisaa ja lupsakkaa vauvan kans löhöilyä. Vaikka nautinkin enemmän kuin koskaan ennen niin kyllä tämä työtä raskaampaa on:)

Voimia imetyksen lopettamiseen auringonkukalle. Tosi on, ihanaa kun olet saanut näinkin pitkään imettää:) Ja pääasia, että poitsulle löytyy nyt helpotusta elämään, sitä kautta varmaan koko perheelle.

Mulla ei ole menoa yksiinkään juhliin. Onneksi. Kylään oli tarkoitus lähteä mutta eka kertaa yli viikkoon täällä on hyvä ilma joten otin itseäni niskasta kiinni ja heitin ummehtuneet petivaatteet pihalle ja siivoilen tytön nukkuessa (niin kuin huomaatte:)). Kauppaan on kuitenkin pakko ehtiä, kaapissa ei ole edes maitoa:( Ja mitä on viikonloppu ilman makuunin karkkisäkkiä...

Hei piipahdin tuolla työ, raha, päivähoito -puolella ja viisastuin ilokseni:)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7286506&p=1&tmode=1&smode…

Sanokaa vielä joku tälle tollolle, että miten tuo hoitoraha haetaan...?

Viikonloppuja vaan kaikille! Täällä siis paistaa sani aivan kirkkaalta taivaalta:))

Vierailija
8/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-Liisa,kyllä tääläkin välillä on ihan samat tuntemiset,et oo ainut!Ainakin sillon kun en oo kunnolla saanut nukuttua ja tytsä vaan kiukuttelee niin meinaan räjähtää,jos mies on kotona niin silloin se saakin olla pääviihdyttäjä tytölle ja mä makaan ja murjotan sohvalla...ei oo aina kivaa.

Me oltiin aamulla vauvauinnissa,tosin neiti suostu oleen altaassa vaan 10 min,oli jo kolmas kerta kun piti lähtee kesken :(...tuntuu et seiskan herätys on tytölle liian aikanen kun yleensä herää 8.30.Kuinka muilla on uinnit mennyt?

Auringonkukka,hyvä kun pojalle maistu mömmöt paremmin kuin äitille :)

Tälläistä täällä taas tänään,ei mitään juhlia eikä kyllä haittaa,en kauheesti välitä juhlista,ruukaa oleen niin stressaamista...mutta muille kivaa päivää :)

Vierailija
9/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä oo juhlia tiedossa, riittäneen että ukkokulta potee vuosisadan krapulaa(kumma kyllä ei ollu ees paljoo juonu ja olonsa on tosi heikko)täytyy sitäkin välillä hoivata.

Auringonkukka samassa veneessä ollaan ton imetyksen lopettamisen suhteen. meillähän poju on sen omatoimisesti lopettanu jo 3 vk sitten, välillä(öisin tai päikkäreitten jälkeen joskus kelpas)mie vaan sitkeesti pumppaamalla pidin tuotannon yllä ja kokeilin ja toivoin ettö lakko loppus, vaan ei lopu nyt ei oo 3 päivään koskenutkaan joten katson viisaammaksi(kai) lopettaa koko touhun, mutta mutta eilen oli eka pv ku päätin että lypsän vaan pahimmat pois ja annan muuten olla niin eiköhän toiseen tissiin tullu jo tukos, sitä sit illan hoitelin ja avautuhan se mutta ihmettelen kyllä että kuinka tän prosessin saa loppumaan ilman tulehdusta.

toisaalta mietin että ku tätä maitoo kuitenkin tulee että pitäskä sitä lypsämistä jatkaa ja antaa pullolla, mutta ei taitas olla kuitenkaan ihan viisasta, vai mitä mieltä ootte?

ja kukas se olikaan väsynyt, kyllä kuule mieki olin sillon pahimpina öinä ihan valmis lähtemään ja jättämään koko leikin mutta kummasti sitä vaan jaksaa ku on pakko jaksaa!!

jotain muutakin kommentoitavaa mulla oli mutta enpä nyt muista, täytynee lähteä laittamaan poika päikkäreille, ulos aattelin viedä vaikka sataa..

Vierailija
10/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin piipahtamaan pitkästä aikaa, on ollut niin huimia pinoja ja lukemiseen mennyt niin kauan, etten sitten itse ole enää ehtinyt kirjootella. Ja tasasen tappavaa muutenkin, pihaa ollaan laiteltu kaksi päivää 8h/pvä, joten siinä se aika on mennyt. Mutta nyt on komeet kukkamaat takapihalla, nurtsi viä pitäisi istutella osittain uudestaan. Meitsiltä puuttuu viherpeukalo, mutta muori on ollut apuna ja maksumiehenäkin osittain niin ollaan pystytty tekemään. Toivottavasti muori käy kitkemässä rikkaruohojakin joskus, etteivät heti kupsahda kaikki istutukset. Käsikin on pirun kipee, kun meinasin tipauttaa painavan amppelin kaiteelta, mutta refleksit toimi ja pelastin sen. Naksahti vaan olkapäässä, en tiä mikä, mutta kippeetä tekee viäkin.

Meillä on tytön hammashoitaja aika jo nyt maanantaina ja käydään vilauttelemassa leegoja siellä. Tai siis ikeniä, hampuja ei ole ensimmäistäkään.

Auringonkukka: hyvä, että pojan allergia asia lähti etenemään. Varmaan on tosi haikeat fiilikset lopettaa imetys, mutta toisaalta, onhan se aika sitovaakin. Ja hienosti kuitenkin jo yli puoli vuotta sitä oot ehtiny tekeenkin. Mulla on sellainen olo, että vaikeeta imetyksen lopettaminen tulee mullekin olemaan, tehdään se sitten missä iässä hyvänsä. Mutta tosiaan, ihania muistoja tästä ajasta jää.

Täälläkin on sellainen olo välillä, et tekis mieli päästä hetkeks yksin johonkin. Mutta toisaalta, nautin tästä ajasta täysillä ja haluankin viettää paljon aikaa kotosalla tytön kanssa. Kohta ihana vauvavaihe on jo ohi ja alkaa uudet kujeet. Tänään lopetan pillerit, saas nähdä suodaanko meille toinen lapsonen vielä. Kolme ois mun mielestä sopiva määrä. Itse oon ollut ainoa lapsi ja ois kyllä ollut mukavaa, jos ois ollu siskoja tai veljiä.

Mun nimimerkki tulee muuten siitä, et oisin halunnu tyttöni nimeksi Vilma, mutta mies ei suostunut. Että silleen.

Viikonloppua ja pidetään pino korkeella!

Vilma ja neiti (..joka tuhisee unissaan ulkona.)

Vierailija
11/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisa: Todella tuttu tunne !! Joten on muitakin ;)

Meillä myös mies la ja su 12h töissä. Ettei vaan olis samas firmas töis ;)))

Mä lähdin mummolaan viikonlopuksi ettei tarvii olla yksin kotona pojan kans.

Meilläkään ei ole juhlia mihin mennä. Ei ole koko kesänä mitään juhlia. Jos sitten ens kesänä. On ne meidän omat häät.

Kaikille pieni vinkki... kävelytuoli on aivan valtavan mainio kapistus. Poika tykkää liikkua sillä ja pääseeekin paikasta toiseen. Pidän siinä vasta 15-30h kerrallaan, mutta siinä ajassa ehtii jo hyvin kokkaileen tai keittää kahvit ;) suosittelen.

Hyvää lauantaita !

-marika

Vierailija
12/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sellainen päivä, että hohhoijaa. Onni järjesti " ohjelmaa" äidille ja iltapäivällä kävinkin suhisemassa toisessa huioneessa kiukkua pois. Koirat katsoivat ihmeissään, kun kävelin toiseen huoneeseen, laitoin oven kiinni ja sähisin. Sitten palasin huoneeseen, jossa Onni oli ja puhuin taas ystävällisesti ja hymyilin. On tää välillä tosiaan aika pyllystä suoraansanottuna, mutta onneksi 99% kotonaolemisesta on ihanaa!

Illalla Onni sitten tosiaan nukahti liian aikaisin ennen iltapuuroja, kylpyjä, hampaidenpesuja ja vaipanvaihtoja. Heräsi sitten puoli kymmenen paikkeilla ja sain tehtyä pikapesut, poika oli ihan tokkurassa. Puuroa ei uponnut kuin muutama lusikallinen. Niin ja oikeassa olin, huuto siitä tuli. Heräili koko yön vartin välein ja sitten aloitti päivän klo 04! Nousi ihan tikkana pinniksessä konttausasentoon, eikä lopettanut huutoa ennen kun nostin viereeni. Annoin tissiä ja sen jälkeen oli ihan reippaana ryömimässä ympäri sänkyä. Valvoin seitsemään ja sitten herätin miehen. Sain onneksi nukkua pari tuntia. Nyt jätkä koisii takapihalla. Toivottavasti saa nyt nukuttua, että palautuisi normaali rytmi.

Tuli ihan ekat kuukaudet mieleen viime yönä, huh. Että jaksamisia vaan kaikille vielä valvoville äideille, ootte kyllä rautaa! Niin ja Tintta-liisa, äläs anteeksi pyytele, ei tämä mikään barbien teekerho ole. Varmasti jokainen ymmärtää, ettei tämä aina juhlaa ole! Jaksamisia sinulle kanssa.

Meillä ei onneksi myöskään ole tänään juhlia tiedossa. Tampereella olisi ollut kahdet, mutta päätettiin skipata kun eivät olleet niin kovin läheisiä nuo juhlittavat ja tällä karavaanilla lähteminen on aina projekti sinänsä.

Porukat tulee tunnin päästä Onnia katsomaan. Onhan siitä jo aikaa kun viimeksi kävivät, yksi päivä :D

Maidon pumppailusta ja pullolla antamisesta. Toki rintamaito on aina parasta vauvalle, mutta ainakin itse kokisin päivittäisen pumppailun liian raskaaksi. Multa ei pumpulla heru ja satuukin vielä. Eli tilanteessasi siirtyisin korvikkeeseen.

Palailen myöhemmin!

Vierailija
13/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa mutta niin pitääkin välillä...

Nimimerkki tuli kun tuijotin peltoa joka ikkunasta näkyy ja pyy tuli vaa mieleen.

Ilmoitin töihin että puoli vuotta hoitovapaata tähän tietoon.

Nyt annan tytölle possu ja samaan tahtiin menee kuin kaikki muukin eli hienosti.

6kk paino oli 8060kg.

Ja aika hyvä puoli vuotta synnytyksestä, päivälleen ja menkat alkoi, plaah!

Eikös kävelytuoli mene hyppykiikun kanssa sanaa kategoriaan. Tyty oli paljonkin siis usein kiikussa ja selvä varvastus on alkanut. Neuvolassahan ne kielsi tyystin kiikun mutta silti käytettiin jonni verran, Nyt panin kaappiin toistaiseksi. Kyllä saa vielä kiikkua mutta pientä taukoo ja harjoitusta jotta koko kalkaterä ottaa maahan kiinni askeltaessa. Kävelytuoli on kyllä kiva mutta meillä ei edes tilaa moisella liikkumiseen oikein ole.

Mutta nyt ruoanlaittoon. Bye!

Vierailija
14/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla näyttää tänä päivä olevan aikaa tähän netissä roikkumiseen, molemmat ukot nukkuu, eikä huvita oikein mitään touhuta...

niin niistä menkoistahan mun pitikin, mullahan ne on jo muutamaan kertaan tulleet, alkoivat helmi-maaliskuun vaihteessa vaikka täysimetin silloin :(((( nyt sit jännätään tuleeks vielä ;)

siitä pumppaamisesta, sepäse ku se ei tunnu kauheelta rasitteelta, ei satu ja luultavasti sillai tulee paremmin ku tissistä, mutta vastaako se kuitenkaan tarkotustaan sitä tässä oon pohtinu..eivoi mihinkään lähteä ilman että ois korvikkeet ja pullot mukana ku koskaan eivoi tietää(todnäk ei tissi kelpaa)että kelpaako vai ei...no kai tää tästä pikkuhiljaa poispäin hiipuu...

äh..pyykkikone pitäs mennä tyhjentämään...

Vierailija
15/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kaks:minäkin olin 19, kun esikoinen syntyi.

auringonkukka:meirän poju lopetti itse tissin syönnin, ja aluksi oli kyllä tissit täynnä, mutta nopeesti kyllä helpotti. Enkä lypsänyt yhtään, kun koin sen työlääksi enkä pumppuakaan omista. Aluksi oli kyllä sellanen outo tunne, että nytkö se loppu, siis imetysja vähän haikeekin, mutta ei enää.

tintta-liisa:noema kuvasi hyvin ettei ole teekerho, hyvä vaan jos tänne purkamalla olo & mieli vähänkään parempi =) jakseja!!! Varmasti niitä huonoja päivä on kaikilla. Itselläkään ei paras mahd olo ole, lapset ja itsekin flussassa ja kitinää piisaa. Ja yö nukuttiin huonosti, en teidä mikä syy oli pojan kitinään. Joku kiva piristys tekisi kyllä hyvää, nyt just ei kyllä sellasta jaksaiskaan, kun niin flussainen olo.

Täällä juhlijat saa kyllä nauttia auringon paisteesta!

Ja me saatiin vihdoin tiskikone!!!!!! Siitä jaksan iloita kauan, kun ei tarvii käsin astioita pestä =) ja eilen mikro sanoi sopimuksensa irti, joten sellainenkin piti hankkia. vaavin pöperöitä siinä niin helpppo lämmittää.

Heipuli :) terveisin tiskikoneen onnellinen omistaja :)

Vierailija
16/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmalle onnea yritykseen =)

tamatu:vaavi mahdollisesti tulossa? =) ymmärsinkö oikein? =)

Vierailija
17/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt vielä tulossa, mutta mahdollisesti.....

Vierailija
18/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kannustamisesta. " Hyvä" tietää etten ole yksin ;))

Nyt taas mentävä, Lotta vaatii huomiota ja miehen nukkuessa yövuoroaan pois (menee taas töihin klo 24, ja pääsee klo 12...) ei auta muu.

Kattellaan josko illalla tai huomenissa palailis astialle!

Vierailija
19/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kaksplussaa ja täytyy vähän muuttaa sitä kotityöjakaumaa, jonka sanoin olevan 99/1:)

Pätkä pitkästä, hauskasta jutusta:

" Kuka vastaa talon remontoimisesta, tapetoinnista, ikkunoiden uusimisesta, autotallin viimeistelystä, viemäritöistä, liukuovien asentamisesta, maalaustöistä, pation ja terassien rakentamisesta? Kuka kittaa ja valaa - ja saa kuulla virheistään loppuelämänsä, koska ne on valettu sementtiin? Entä kuka teillä vertailee autojen hintoja ja ominaisuuksia, tarkastaa öljyt ja rengaspaineet ja huolehtii renkaiden vaihdosta? Kuka asentaa pesukoneet, tiskikoneet ja antennit? Kuka teillä vertailee vakuutusyhtiöt ja tekee veroilmoitukset?"

Jaa-a, yhdyn jutun otsikkoon, mies ja näkymätön kotityö:)

MUTTA puolustuksen puheenvuoro heti perään - noita ei tarvi tehdä j-o-k-a viikko ja j-o-k-a päivä:)

Vierailija
20/32 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-ukko on jo yöunilla ja isommat leikkii nätisti kerrankin kahdestaan ja rakentavat legoista. Mies vieläkin töissä, tulee joskus kun kerkeää...

Auringonkukka:Imetyksen lopettamisesta..Meillähän mentiin alusta asti rinnalla ja pullolla. suhtessa varmaan aluks 70/30. Poika alkoi hylkiä rintaa reilun 2 kk iässä. Huoli sen enää yöllä ja illalla unenpöpperössä. en pumppaillut maitoa ja sen tulo sit alkoi hiipua. Ja kun lääkäri 3kk neuvolassa sanoi et kaikkien kannalta helpoin ratkaisu pojan iho-ongelmien helpottamiseksi on imetyksen lopettaminen niin tein sit sen päätöksen. Vähän haikeetahan se oli ja aluks tissit oli vaan " yöimetys" valmiudessa, muutamana yönä jouduin tyhjentämään. Mut aikas pian se sit loppui kokonaan. Poika ei kaivannut tissiä yhtään! Mäkin ajattelin asiaa vaan niin että tää oli vauvan parhaaksi. Ja niin se olikin, kunhan selvisi et peruna ja porkkana ne pahimmat.

Olisinhan mä voinut sit alkaa dieetin, mut jotenkin jo kolmen lapsen äitinä halusin päästä helpommalla. Ja hyvin meillä on sujunut! Kyllä se teilläkin sujuu, usko pois!!

Tosta Mammakan esille tuomasta 2Plussan artikkelista..

Mä ihan miettimällä mietin et miten tää homma meillä nyt sit menee. alukshan mä sanoin prosenteiks muistaakseni 90/10 mun hyväks. Ton jutun perusteella voin uusiks prosenteiks antaa 80/20 edelleen mun hyväksi. Mies on yrittäjä, joka töissä lähes aina. Mä hoidan lapset, kodin, laskujen maksut, juoksevat asiat..miehen yrityksen paperihommat osittain ja siihen liittyvät asiat. Mies tuo rahan kotiin ja silloin kun on kotona niin tietty yrittää hoidella niitä hommia joihin mä en pysty/osaa/kerkee. Mut miehen aika ei yksinkertaisesti riitä enää juuri muuhun kuin nukkumiseen silloin kun ei ole töissä:( Kesä aika varsinkin on todella työtäyteinen...Mut tottahan se on et me naiset helposti nalkutetaan miehelle ettei se muka tee mitään, mut noi piilojutut unohtuukin sit varmaan aikas usein..valitettavasti.

Se joka kävi aamulla purkamassa tuntojaan tänne niin HYVÄ kun kävit!!! Anteeksi kun en nyt nimeä muista...:( Mut onhan tää hyvä purkautumiskanava jos ei muuta just sillä hetkellä ole!!!

Ja se tunne että haluais vaan lähteä ja painaa oven kii takanaan, on todella tuttu. Oon paljon yksin lasten kans ja kun kaikille sattuu paha päivä ja kaikki menee pieleen, mies tietty sillon just pitkään töissä ja mä vaan räyhään lapsille, niin ajattelen että miten ihanaa olis jos olisin vaan yksin;ei miestä, ei lapsia, ei mitään muuta kuin HILJAISUUS!!!! Mut sit kun oon saanu jollain ihmeen konstilla lapset nukkumaan ja talo on hiljainen, käyn laittamssa lasten peitot kunnolla , niin silloin mä jo kadun niitä ajatuksia. Olen niin onnellinen lapsistani ja tästä kaikesta mitä mulla on. Mieskin on ihana ja rakastava, kunhan olis vähän enempi kotona:)

No niin, eipä mulla sit ihmeempiä ollutkaan. Mäpäs meen laittaan noita muksuja nukkumaan, laitan siiderit kylmään ja rupeen odottelemaan miestä kotiin. Josko lämmitäisin saunankin, on niin nätti iltakin et vois vaikka istua terassilla hetken saunan jälkeen.

äitykkä ja lapsukaiset