Suomen poliisin virka-asussa ei saa olla Suomen lippua pienenä logona. Mitä mieltä olette?
Ihan normaali käytäntö muualla maailmassa ja selventää asiaa kansainvälisissä tehtävissä. En ymmärrä, mikä ongelma?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan halutaan leijonakorut ja harmaat maastokuviohousut poliiseille.
Seuraavaksi voitaisiin poistaa housut poliisien virka-asusta =P
Oliski kotiäidillekin jotain katsottavaa.
Surullista että Suomen lippukin mielletään rasistiseksi symboliksi, kun leijona- vaakunakin on jo menetetty ääri-oikeistolle.
En oikein ymmärrä tätä vääntöä, kyllä kaikkialla muualla maailmassa oman maan lipusta saa olla ylpeä ja tuntea isänmaallisuutta olematta rasisti, en oikein jaksa ymmärtää miksi tästä edes keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että epäisänmaallinen vihervasemmisto ei tykkää Suomen lipusta. Samoin heidän suojattinsa vierastavat Suomen lippua.
Onko lippu siis joskus ollut osa virkapukua, ja nyt poistettu vihervasemmiston toimesta? Vai onko kyseessä se, että jotkut ovat niitä alkaneet lisäilemään viime vuosina, vaikka aiemmin lippuja ei ole ollut?
Kurkatkaapa joskus sinne hihansuuhun, sieltä pilkistää usein ranteessa oleva thin blue line-ranneke. Sama ajatus. Poliisit kokevat osoittavansa yhteisöllisyyttä sillä, kyse on Yhdysvalloista Suomeen rantautuneesta ajatuksesta, että poliisit ovat se "thin blue line", jotka ovat tavallisen kansan ja rikollisten välissä suojaamassa kansalaisia. Minusta nuo liput ja rannekkeet ovat hieno asia ja minä itse ajattelen niiden osoittavan myös meille tavallisille kansalaisille, että poliisi seisoo yhtenä rintamana meidän suojanamme.
Itsehän te "haittaisänmaalliset" olette sen lipun maineen pilanneet.
Sateenkaari kurapuku poliisille ettei Suomea erota enää :)
Se on käytäntö että tilalle tulee EU:n lippu, ja liittovaltiopoliisi, kaikkien maiden poliisivoimat tulevat EU:n alle. On meinaan pakko pistää EU:n poliisiarmeija pystyyn, koko Euroopassa mellakoidaan parhaillaan kaduilla. Myös Saksassa ja Englannissa sekä Espanjassa, ja keltaliivit jatkavat Ranskassa. EU pelkää koko olemassaolonsa puolesta, on kyse vain päivistä tai viikoista kun poikkeustila julistetaan Euroopassa ja ulkonaliikkumiskielto tulee (yöajaksi).
"Poikkeustila on väliaikainen yhteiskunnallinen tilanne, jolloin normaali lainsäädäntö, valtiosääntö tai kansalaisoikeudet eivät päde, ja viranomaisten valtuudet ovat suuremmat kuin tavallisesti. "
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin missään virka-asuissa saa olla niihin kuulumattomia lisäosia ja lisämerkkejä.
Jos olisi tarpeen selventää suomalaisen poliisin asemaa kansainvöliseti, niin se pitäisi tehdä ylipäänsä kaikkien uniformua muuttamalla. Nyt yksittäisten ihmisten itse tekemät muutokset eivät selvennä mitään vaan påinvastoin sekoittavat.
Juuri näin. Poliisin virka-asun pitää olla kaikilla poliiseilla yhteneväinen, eikä siihen saa itse lisäillä yhtään mitään. Ohjeistuksen kuuluu olla asiassa mahdollisimman yksiselitteinen, eikä yhdenkään poliisin itse sovellettavissa.
Tuo pieni hihassa oleva siniristilippu on jo sinällään ongelmallinen, koska eräs poliittinen ryhmittymä on ominut sen sympolikseen ja kyseisen poliittisen ryhmittymän kannattajia on erityisen paljon juuri poliisessa. Se on omiaan tuottamaan vastakkain asettelua ja provokaatiota kriisitilanteissa.
Tässä faktat ja nyt voitte palstan äärioikeistolaiset alkaa naputtamaan sormenpää punaisena alapeukku näppäintä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei käyskentele muiden maiden poliiseja kuin Suomen. Lipun informaatioarvo on siis olematon. Sen tarkoitus on siis viestittää jotain muuta. Ja valitettavasti on menty niin pitkälle että Suomen lippu ei enää edusta kaikille pelkkää positiivista. Ne jotka ovat lippumme maineen pilanneet, voisivat miettiä että mitä on oikein tullut tehtyä.
Suomen lippu on positiivista ja se pitää esittää positiivisessa valossa. Poliisin virka-asussa lippu edustaisi erittäin hyvin positiivisia asioita.
Muistakaa kaikki kansalaiset laittaa Suomen Lippu hihaanne vaan.
Räsänen kuulusteluissa ja poliisia painostetaan poistamaan Suomen lippu...elämme sorron aikoja jo.
Vierailija kirjoitti:
Entä paperittomat? Myös paperittomilla on samat ihmis- ja perusoikeudet kuin muillakin ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Kurkatkaapa joskus sinne hihansuuhun, sieltä pilkistää usein ranteessa oleva thin blue line-ranneke. Sama ajatus. Poliisit kokevat osoittavansa yhteisöllisyyttä sillä, kyse on Yhdysvalloista Suomeen rantautuneesta ajatuksesta, että poliisit ovat se "thin blue line", jotka ovat tavallisen kansan ja rikollisten välissä suojaamassa kansalaisia. Minusta nuo liput ja rannekkeet ovat hieno asia ja minä itse ajattelen niiden osoittavan myös meille tavallisille kansalaisille, että poliisi seisoo yhtenä rintamana meidän suojanamme.
Ihan riippumatta siitä mitä se symboloi, on kyseenalaista jos poliisi virkatehtävissä toimiessaan kieltäytyy noudattamaan virallista ohjeistusta siksi että se on hänestä tyhmä, turha tai vääränlainen. Se nakertaa luotettavuutta. Kampanjoisivat sen eteen että symboli olisi sallittu, se on ok, mutta ei se että valitsee mielensä mukaan mitä ohjeistuksista haluaa virkatehtävissä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan riippumatta siitä mitä se symboloi, on kyseenalaista jos poliisi virkatehtävissä toimiessaan kieltäytyy noudattamaan virallista ohjeistusta siksi että se on hänestä tyhmä, turha tai vääränlainen. Se nakertaa luotettavuutta. Kampanjoisivat sen eteen että symboli olisi sallittu, se on ok, mutta ei se että valitsee mielensä mukaan mitä ohjeistuksista haluaa virkatehtävissä noudattaa.
Tämä. Lipun lisääminen omin luvin luo mielikuvaa, että kyseiset poliisit eivät kohtele kansalaisiakaan tasavertaisesti, vaan kohteluun vaikuttaa se, mitä ryhmää kansalainen edustaa.
Onko tämä taas niitä sisäministeri Ohisalon aivopieruja? Se nainen hakkaa kohta älynväläyksillään Trumpinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Tässähän on moraalinen ongelma siinä, että virkapuku on virkapuku ja asetusten mukainen. Jos poliisi rikkoo asetusta, koska se on hänen (ja mahdollisesti kaikkien muidenkin) mielestään typerä tai väärä, niin miten hän voi vartioida lakien ja asetusten noudattamista? Tuollainen asetusten valikoiminen, mitä noudattaa ja mitä ei, ei kyllä lisää luottamusta poliisiin. Lisäksi jos halutaan että lippu on virka-asussa, sen tulisi olla kaikilla samanlainen. Nythän se vaihtelee, minkälaisen hihamerkin kukakin on pukuunsa ommellut. En voi käsittää, miten ihmiset ei tätä ymmärrä. Laki ja asetukset on samat kaikille ja virkapuvut täytyy olla kaikilla samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä paperittomat? Myös paperittomilla on samat ihmis- ja perusoikeudet kuin muillakin ihmisillä.
Minun puolestani heillekin sitten jos haluavat osallistua kampanjaan Suomen puolesta.
Siksi, että epäisänmaallinen vihervasemmisto ei tykkää Suomen lipusta. Samoin heidän suojattinsa vierastavat Suomen lippua.