Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ja muovikrääsälelut

Vierailija
01.11.2019 |

Hei,

Millaisilla tavoilla voitte välttää nätisti muovikrääsäroskan ostamisen lapsillenne jouluksi? Kalkki LOL surprise ja Little Pet Shop yms. en halua nähdä yhtäkään meidän nurkissa pyörimässä.

Lapsena (90-luvulla) itse muistan, että vanhemmat kirjoittuvat joskus anteeksipyyntökirjeen tontuilta ja sanoivat, että joku x lelu oli loppu lelupajasta...

Synttärilahjaksi ostaminen vältettiin sillä, että sanottiin, että pienet osat häviävät ja hajoavat kuitenkin... Yhden kerran n. 10v:nä sain sen kauan toivonani Lego-setin, mutta pidin siitä niin hyvää huolta, että sillä leikittiin sitten ehkä 5 kertaa ja annettiin päiväkotiin.

Omat lapset on sen verran pieniä vielä, että eivät ymmärrä joulua tai lahjoja vielä, mutta kiinnostaa mitä keinoja vanhemmilla on muovikrääsän torjuntaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et uskaltanut leikkiä lelullasi kun sait sen. Surkeaa. Ja sitten se otettiin pois sinulta.

Vierailija
2/6 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan lapsillesi että teillä ei oo koskaan lahjoja. Ne on muiden perheiden hölmöyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle meinasin ostaa toivomansa ps4-pelin ja ehkä akuankka-taskarin. Tytöt toivoi palapeliä ja keksin siihen jonkun kirjan kaveriksi. Äidiltäni saavat Viivi ja Wagner-kirjan sekä palapelin. Tytölle katson vielä jos tulee toisen palapelin sijaan joku hyvä idea vastaan.

Vierailija
4/6 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että meille ei osteta leluja jatkuvasti. Niitä saa yleensä vain synttäri- tai joululahjaksi. Mutta en mä oikein voi päättää, etteivät lapset voi saada niitä toivomiaan leluja. Legoja meillä on tosi paljon, mutta ne saa sitten aikanaan kierrättää eteenpäin.

Vierailija
5/6 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja ostetaan vain juuri jouluina ja syntymäpäivinä. Silloinkin saa meiltä vanhemmilta vain yhden lelun, kun sukulaiset ostavat aina kauhean kasan niitä. 

Sitten myydään vanhoja pois, kun ne ovat lojuneet pitkän aikaa, eivätkä kiinnosta enää. 

Kun lapset kasvavat, voi alkaa ostamaan esim. kirjoja, elokuvia, pelejä jne. Vievät paljon vähemmän tilaa kuin vaikka parkkihalli.

Vierailija
6/6 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et uskaltanut leikkiä lelullasi kun sait sen. Surkeaa. Ja sitten se otettiin pois sinulta.

Tän takia halusin kysyä, miten voisin itse toimia paremmin vanhempana.

Olin jo 16v kun itse annoin lelusetin kiertoon. Tuskin olisin sillä enää leikkinyt vai mitä luulet.

Oon itse paljon muovileluja ostanut käytettynä säästösyidtä ja ympäristön takia.

Isompi lapsi sitten voi kinuta lahjaksi 20 lelusettiä ja vanhemman pitää valita, mitä saa ja mitä ei. Tätä minä hain tällä aloituksella.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän