Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen edamjuusto on todella kallista

Vierailija
31.10.2019 |

Suomalainen edamjuusto on todella kallista. Olen yrittänyt suosia suomalaisia juustonvalmistajia, mutta esimerkiksi Valion Edam maksaa melkein 9e / kilo! Kilpaileva etelänaapurissa tai vaikka Saksassa tehty edamjuusto on puolet halvempaa. Ilmeisesti menekki on todella huonoa, koska suomalaista edamjuustoa näkee yhä harvemmin tarjolla kaupan valikoimissa ja jos sitä löytyy niin yleensä vain yksi vaihtoehto.

Miten te muut, mietittekö edes missä maassa juusto on valmistettu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä liiterin saksalaisissa juustoissa ainakaan mitään makua ole. 

Sinccis

Vierailija
2/4 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muuten maistunut x-tra maasdammikaan maasdammille, vaan oli kuin olisi kumia syönyt.

Mitään muuta maasdammia ei prismassa ollut, kun olisin sitä halunnut.

Stokkalta saa oikeaa maasdammia, mutta en jaksanut lähteä sinne ajamaan ..

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut ostaa Arlaa. Ei raha riitä enää suomalaiseen.

Vierailija
4/4 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hinnat on muutenkin naurettavan korkeat. Millä ne on perusteltu? EU:n säännöksillä? Korkea verotus? Hankala ilmasto nostaa toki kuluja ruoantuotannossa, mutta mun tietääkseni siihen saa maanviljelijät jotain erityistä korvausta EU:sta. 

Asun itse Alankomaissa, ja täällä hintataso on melko lailla Suomen tasolla - paitsi ruoka ja elintarvikkeet ovat huomattavasti edullisempia. Täällä voin pienipalkkaisena/opiskelijana ostaa kaiken luomuna samalla hinnalla kuin Suomessa söisi tavanomaisesti tuotettua. Ei ole yhtä halpaa, kuin esim Saksassa, mutta kuitenkin edullisempaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi