Keittiöremontin hinta, kaikki uusiksi, okt
Ostimme kesällä 70-luvun omakotitalon ja nyt alkaisi olla ajankohtaista tehdä keittiöremonttia. Keittiössä menee käytännössä ihan kaikki uusiksi, lattia, katto, kaapistot, koneet. Tehdään myös uusi iso saareke.
Saimme toissapäivänä ensimmäisen tarjouksen ja summa viivan alla oli kyllä niin muhkea, että meni pari päivää ihan vaan sulatellessa asiaa. Keittiö tältä firmalta olisi kyllä laadukas ja kaikki toiminnot viimeisen päälle, mekanismeilla 30v takuut jne, mutta silti mietityttää, onko hinta ihan posketon. Ensi viikolla on toki kolme muuta suunnitelmaa tulossa, sittenhän saamme hiukan vertailupohjaa, mutta kyllähän sitä hintaa nyt koko ajan päässä pyöritellään.
Hinta sisältää siis aivan kaiken, purkutöistä jokaiseen pieninpäänkin tarvikkeeseen. Materiaalivalinnat eivät ole halvimmasta päästä, esimerkiksi kivitasoja tulee yli 6 metriä. Silti viivan alla komeillut reilu 30 000 euroa oli kyllä pysäyttävä summa.
Kalusteiden ja koneiden hinta oli 15 000 ja työn osuus ja tarvikkeet vähän enemmän vielä päälle... Huhheijjaa!!
Kommentit (30)
tarzan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se hinta muodostuu ihan omista valinnoistasi.
pyydäpä sitten ne kilpailevat tarjoukset prikulleen vastaavina.
Yhdestä pyydetään sitä ja toisesta tätä.
t.entinen tällaisiin kilpailuttajiin kyrsiintynyt keittiömyyjä
No jokainen kyrsiintynyt keittiömyyjä on kyllä saanut ihan prikulleen saman listan toiveista/vaatimuksista/ehdottomasti ei halutuista asioista ja piirtänyt sen keittiön ihan sen mukaan. Erot ovat tähän mennessä olleet hyvin pieniä, ehkä olisin toivonut jopa enemmän vaihtelua ja villimpien ideoiden heittelyä, mutta tietysti on hieno asia, että meidän toiveita on niin tarkasti kuunneltu ja toteutettu.
Juuri tätä tarkoitin.
t.se sama
Meillä 80-luvun alussa halvalla tehty keittiö, eli yli 30v ikäinen. Mekanismit kestäneet ihan hyvin aina näihin päiviin, mikäli siis mekanismeilla tarkoitetaan saranoita ja kannattamia. Kodinkoneet vaihdettu muutamaan kertaan, hana vaihdettu kerran, liesituuletinkin jo levähti. Nyt alkaa olla remontin tarvetta, kun kaappien saranat alkaa menemään rikki, laatikonkannattimet murentuu ja kaikessa muussakin on jo vähän liikaa ajan patinaa. Muutenkin pitäisi valaistusta muuttaa ja sähköpaikkoja lisätä.
Kyllä halvallakin saa kestävää. Sehän riippuu siitä kuinka hyvä on pitämään omaisuudestaan huolta. Jotkut riuhtoo laatikoita, paiskoo ovia, roikkuu ovissa ja hyllyissä. Ei sellaista käsittelyä mikään kestä.
Seuraavakin keittiö tehdään edullisesti.
Kyllähän se kalliiksi tulee, jos itse ei mitään osaa tehdä ja kaiken samasta paikasta tilaa.
Vierailija kirjoitti:
tarzan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian kallis hinta. Firmojen laadulla ei ole niin paljon eroa. Pyydä riittävästi tarjouksia ja sen jälkeen vielä kilpailuta firmat keskenään. Saatte hinnan pudotettua ainakin puoleen.
Toki muiltakin on pyydetty tarjouksia, mutta yksi firma niistäkin jo ilmoitti, että ensimmäisessä palaverissa annettu 20 000 budjetti ei tule riittämään.
Tarkoitus ei siis ole tehdä ainoastaan mahdollisimman halpaa keittiötä, vaan laadukas ja ennenkaikkea toimiva, mutta olin jotenkin ajatellut, että 20 000 yhden huoneen remontointiin olisi riittävästi.Mutta uusiksi menee myös lattia ja katto, uudet kodinkoneet...
Kannattaa myäs muistaa että mafia ottaa 24% osuuden hinnoista.
Joo, tottahan se on, että tuleehan siinä paljon sitä työtä. Lattiaan tehdään esimerkiksi lattialämmitys, sille pitää ajaa urat ja piikata ne auki, tehdä uudet valut ja sitten vasta pääsee varsinaisesti laatoitushommiin, että ei se ihan ole niin, että repii vanhat kaapit irti ja lätkii uudet tilalle ja valmista tuli.
Nythän siis en varsinaisesti moiti tätä hintaa, mietiskelen ja pyörittelen vain, kun oli niin iso summa.
Onko se yleensäkin niin, että työ maksaa suunnilleen saman, kuin ne kalusteet, jos ei itse tee mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kalliiksi tulee, jos itse ei mitään osaa tehdä ja kaiken samasta paikasta tilaa.
Kyse ei ole siitä, ettei osaisi. On muitakin syitä, miksei itse pysty tekemään.
Toivotaan, ettei sulle tapahdu mitään onnettomuuksia, ettei tartte lukea vieraiden naljailuja nettipalstoilla.
Nyt voit mennä vittuilemaan jonnekin muualle.
Kyllä työ on kallista Suomesta.
Varaudu myös siihen, että lisäkustannuksiakin voi tulla, talolla on jo ikää, eikä voi tietää, mitä löytyy purettavien alta.
tarzan kirjoitti:
Joo, tottahan se on, että tuleehan siinä paljon sitä työtä. Lattiaan tehdään esimerkiksi lattialämmitys, sille pitää ajaa urat ja piikata ne auki, tehdä uudet valut ja sitten vasta pääsee varsinaisesti laatoitushommiin, että ei se ihan ole niin, että repii vanhat kaapit irti ja lätkii uudet tilalle ja valmista tuli.
Nythän siis en varsinaisesti moiti tätä hintaa, mietiskelen ja pyörittelen vain, kun oli niin iso summa.
Onko se yleensäkin niin, että työ maksaa suunnilleen saman, kuin ne kalusteet, jos ei itse tee mitään?
Suomessa työntekijän tuntihinta on 50 euroa, kiitos kireän verotuksen. 300h x 50€ = 15000€...
No saatte te kotitalousvähennystä.
Vierailija kirjoitti:
tarzan kirjoitti:
Suomessa työntekijän tuntihinta on 50 euroa, kiitos kireän verotuksen. 300h x 50€ = 15000€...
No saatte te kotitalousvähennystä.
Niin, siis tosiaan se toinen 15000 ja risat oli siis työ + tarvikkeet, ei ihan sentään pelkkää työtä noin paljoa :D
Itse remontoimme rimtamamiestalossa keittiön, eli eli käytännössä keittiö purettiin kokonaan pois ja seinälevyä myöden uutta, uudet putket, liesituulettimelle poistoaukko jne. Keittiökaappien osuus oli 2500 runkoineen, ovineen ja sokkeleineen. Ei ollut täyspuuta, koska ei ollut niin paljon mahdollista käyttää rahaa. Keittiö edelleen kuin uusi, nyt 10- vuotta vanha. Tasot täyspuuta, itse sahattu, hiottu ja käsitelty, hinta 300 euroa. Saareke tehty vanhasta massiivipöydästä, johon päälle samaa täyspuuta, hinta 200 euroa. Lattiat parkettia 400 euroa ja tapetit 600 euroa. Kodinkoneisiin (uuni, jääkaappi, tiskikone) meni 850 euroa. Mutta kaikki työ tosiaan tehty itse, tarpeet Nettokeittiöstä, Gigantista, Bauhausista ja K- raudasta. Työhön meni aikaa pari viikkoa.