Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöremontin hinta, kaikki uusiksi, okt

tarzan
31.10.2019 |

Ostimme kesällä 70-luvun omakotitalon ja nyt alkaisi olla ajankohtaista tehdä keittiöremonttia. Keittiössä menee käytännössä ihan kaikki uusiksi, lattia, katto, kaapistot, koneet. Tehdään myös uusi iso saareke.
Saimme toissapäivänä ensimmäisen tarjouksen ja summa viivan alla oli kyllä niin muhkea, että meni pari päivää ihan vaan sulatellessa asiaa. Keittiö tältä firmalta olisi kyllä laadukas ja kaikki toiminnot viimeisen päälle, mekanismeilla 30v takuut jne, mutta silti mietityttää, onko hinta ihan posketon. Ensi viikolla on toki kolme muuta suunnitelmaa tulossa, sittenhän saamme hiukan vertailupohjaa, mutta kyllähän sitä hintaa nyt koko ajan päässä pyöritellään.
Hinta sisältää siis aivan kaiken, purkutöistä jokaiseen pieninpäänkin tarvikkeeseen. Materiaalivalinnat eivät ole halvimmasta päästä, esimerkiksi kivitasoja tulee yli 6 metriä. Silti viivan alla komeillut reilu 30 000 euroa oli kyllä pysäyttävä summa.

Kalusteiden ja koneiden hinta oli 15 000 ja työn osuus ja tarvikkeet vähän enemmän vielä päälle... Huhheijjaa!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuoden takuu on täysin turha. Keittiö näyttää vanhalta kun se täyttää 10 vuotta.

Vierailija
2/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuoden takuu on täysin turha. Keittiö näyttää vanhalta kun se täyttää 10 vuotta.

No näytti tai ei, ei sitä vielä kymmenen vuoden päästä uusiksi tehdä. Varsinkaan, jos siitä tälläinen hinta maksetaan :D 

Mutta kai se laadusta jotain kertoo, että annetaanko jollekin jokapäiväisessä käytössä olevalle asialle 2v takuu, vai 30v...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian kallis hinta. Firmojen laadulla ei ole niin paljon eroa. Pyydä riittävästi tarjouksia ja sen jälkeen vielä kilpailuta firmat keskenään. Saatte hinnan pudotettua ainakin puoleen.

Vierailija
4/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puusepällä teetetty täyspuinen keittiö maksoi kymppitonnin. En todellakaan maksaisi lastulevystä niinkään paljon. Tuossa teidän saamassa tarjouksessa maksaa merkki, ei itse keittiö.

Vierailija
5/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä helposti 30.000 kertyy, jos uusitte koko keittiön ja teetätte yhdellä ja samalla firmalla kaikki purkutöistä pienimpään yksityiskohtaan saakka. Jos puratte lähes 50 vuotta vanhan keittiön, niin siellä voi purkamisen jälkeen löytyä jotain yllätyksiä, esim. vanha vesivahinko tai nykymääräysten vastaisia putki- ja sähkötöitä.

Hinta laskee, jos vaikka teette osan purkutöistä itse.  Miksi otatte kodinkoneetkin keittiöfirman kautta?

30 vuoden takuu mekanismeille (mille ihmeen mekanismeille?) tuntuu erittäin turhalta.

Vierailija
6/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole aika kohtuullinen hinta, jos on kivitasoa jne. Meillä maksoi kerrostalossa keittiöremontti jo vuosia sitten 27 000 € ja ei esim lattiaa uusittu ollenkaan ja tasot laminaattia.

Vierailija
7/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään kodinkoneita harvoin kannattaa ottaa keittiöfirmasta. Meillä ainakin jokaisella keittiöfirmassa koneet tuli kalliimmaksi kuin itse ostettuna kodinkoneliikkeestä. Eli käykää kysymässä myös tarjoukset kodinkoneliikkeissä.

Oliko Puustelli, kun 30 vuoden takuu? Puustelli kalleimmasta päästä, mutta laatu ei kuitenkaan vastaa hintaa ja reklamoinnissa ollut monella ongelmia.

Itse kannattaa myös purkaa eikä se keittiön asentaminen mitään rakettitiedettä ole. Eli kannattaa miettiä itse tekemistä niissä töissä, joissa pystyy. Meidän omakotitaloon keittiö maksoi alle 10 000e. Itse purettiin ja rakennettiin. Putkimiehet ja sähkärit vain tilattiin. Kodinkoneet ostettiin kodinkoneliikkeestä, koska sieltä saatiin parempi tarjous.

Vierailija
8/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostimme kesällä 70-luvun omakotitalon"

Paha virhe.

Vierailija
9/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puusepällä teetetty täyspuinen keittiö maksoi kymppitonnin. En todellakaan maksaisi lastulevystä niinkään paljon. Tuossa teidän saamassa tarjouksessa maksaa merkki, ei itse keittiö.

70-luvun omakotitaloon kun laittaa täyspuisen keittiön on sama kuin laittaisi jalopuuratin ladaan.

Vierailija
10/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian kallis hinta. Firmojen laadulla ei ole niin paljon eroa. Pyydä riittävästi tarjouksia ja sen jälkeen vielä kilpailuta firmat keskenään. Saatte hinnan pudotettua ainakin puoleen.

Toki muiltakin on pyydetty tarjouksia, mutta yksi firma niistäkin jo ilmoitti, että ensimmäisessä palaverissa annettu 20 000 budjetti ei tule riittämään.  

Tarkoitus ei siis ole tehdä ainoastaan mahdollisimman halpaa keittiötä, vaan laadukas ja ennenkaikkea toimiva, mutta olin jotenkin ajatellut, että 20 000 yhden huoneen remontointiin olisi riittävästi.

Vierailija
11/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ostimme kesällä 70-luvun omakotitalon"

Paha virhe.

Sitähän tässä kysyttiin...

Vierailija
12/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarzan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näytti tai ei, ei sitä vielä kymmenen vuoden päästä uusiksi tehdä. Varsinkaan, jos siitä tälläinen hinta maksetaan :D 

Mutta kai se laadusta jotain kertoo, että annetaanko jollekin jokapäiväisessä käytössä olevalle asialle 2v takuu, vai 30v...

Jos jotain hajoaa 15 vuoden päästä niin aiotko mennä vaatimaan rahasi takaisin?

Vierailija
13/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarzan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki muiltakin on pyydetty tarjouksia, mutta yksi firma niistäkin jo ilmoitti, että ensimmäisessä palaverissa annettu 20 000 budjetti ei tule riittämään.  

Tarkoitus ei siis ole tehdä ainoastaan mahdollisimman halpaa keittiötä, vaan laadukas ja ennenkaikkea toimiva, mutta olin jotenkin ajatellut, että 20 000 yhden huoneen remontointiin olisi riittävästi.

Mutta uusiksi menee myös lattia ja katto, uudet kodinkoneet...

Kannattaa myäs muistaa että mafia ottaa 24% osuuden hinnoista.

Vierailija
14/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hinta muodostuu ihan omista valinnoistasi.

pyydäpä sitten ne kilpailevat tarjoukset prikulleen vastaavina.

Yhdestä pyydetään sitä ja toisesta tätä. 

t.entinen tällaisiin kilpailuttajiin kyrsiintynyt keittiömyyjä

Vierailija
15/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puratte itse. Jos on hyvässä kunnossa niin facebookin purkutavarakirppikselle ilmoitus, vaikka "annetaan vanhat keittiönkaapit ja kodinkoneet, autetaan purkamisessa".

Vierailija
16/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarzan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään mitään rahoja vaadi takaisin. Mutta jos vaikka laatikoston kisko pettää 15 vuoden päästä, niin ihan tasan varmasti menisin uuden vaatimaan, kerta tälläisen takuun itse antavat.

Vierailija
17/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puustellistako pyysitte tämän tarjouksen?

Vierailija
18/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puratte itse. Jos on hyvässä kunnossa niin facebookin purkutavarakirppikselle ilmoitus, vaikka "annetaan vanhat keittiönkaapit ja kodinkoneet, autetaan purkamisessa".

Purkaminen kestää ammattimiehiltä max. tunnin. Mutta toki onhan hyvä saada vanha keittiö jatkokäyttöön, jos jolle kulle kelpaa.

Vierailija
19/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarzan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tarzan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään mitään rahoja vaadi takaisin. Mutta jos vaikka laatikoston kisko pettää 15 vuoden päästä, niin ihan tasan varmasti menisin uuden vaatimaan, kerta tälläisen takuun itse antavat.

Jos vain löydät kuitin. Ja kioski on vielä pystyssä.

Vierailija
20/30 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se hinta muodostuu ihan omista valinnoistasi.

pyydäpä sitten ne kilpailevat tarjoukset prikulleen vastaavina.

Yhdestä pyydetään sitä ja toisesta tätä. 

t.entinen tällaisiin kilpailuttajiin kyrsiintynyt keittiömyyjä

No jokainen kyrsiintynyt keittiömyyjä on kyllä saanut ihan prikulleen saman listan toiveista/vaatimuksista/ehdottomasti ei halutuista asioista ja piirtänyt sen keittiön ihan sen mukaan. Erot ovat tähän mennessä olleet hyvin pieniä, ehkä olisin toivonut jopa enemmän vaihtelua ja villimpien ideoiden heittelyä, mutta tietysti on hieno asia, että meidän toiveita on niin tarkasti kuunneltu ja toteutettu.