Voivatko mies ja nainen pelkästään ystävystyä aikuisiällä vai onko siinä aina joitain muitakin toiveita mukana?
Itsellä ainakin on toiveena suhde mutta mitähän tuo toinen mahtaa miettiä? Yhteydenpitoa on ainakin huomattavasti enemmän kuin kenenkään toisen kanssa (naispuoliset ystävät, sukulaiset). Jotenkin tuntuu että tuskin olisin yhtä aktiivinen naispuolisen uuden tuttavan kanssa. Meitä luultiin jo kerran pariskunnaksi.
Kommentit (35)
Itseäni ei haittaisi miespuoliset ystävät, mutta miehet tuntuvat ajattelevan vain alapäällään ja minun olevan "vaikeampi saalis". Menevät kyllä menojaan, kun en halua jatkaa mitään kanssakäymistä ihmisten kanssa, jotka odottavat enemmän.
Ystävystyin naapurissa asuvan miehen kanssa. Puhuttiin vaikka mistä, kyläiltiin ja sitten tajusin muutamasta asiasta, että mies halusi muutakin. Otin välittömästi asian puheeksi ja mies myönsi. Hätääntyi toki sitten, että vaikuttaisi ystävyyteemme. Jonkin verran on vaikuttanutkin. Tykkään hänestä tosi paljon ja harmittaa vähän, että suhde muuttui.
Menisi elo hyvin haastavaksi, jos ajateltaisiin, että jokainen nainen, johon haluan tututsuta tai tutustun pitäisi aina arvioida tai miettiä olisiko hänestä, joidenkin muiden toiveiden täyttäjäksi.
Minulle tuottaa monesti iloa ja nautintoa jo se, että voin kohdata erilaisia ihmisiä. - Joihinkin heistä voin tutustua paremmin kuin toisiin. On oikeastaan hämmästyttävää, kuinka toisten kanssa löytyy yhteinen sävel heti tai ainakin hyvin pian ensikohtaamisesta, enkä tällä nyt tarkoita parisuhteen muodostumista vaan juurikin kaveruuden ja aikaa myöten mahd ysävyyden syntymisä tai sitten vain tomimista ja olemista jossain hetkessä ja paikassa.
Kun taas osan kanssa saatan vieläkin kokea haastavana, kuinka olla kun en oikein ole vieläkään varma kuinka tai miten heidän kanssaan tulisi olla ja käyttäyyä, vaikka olisi toisen tiennyt jo useita vuosia.
Sinkkumies
Mutta ovatko satunnaiset tuttavat tekemisissä päivittäin? Tuo yhteydenpito on huomattavaa vaikka mitään sutinaa ei tapahdu.
Mulla ei koskaan ole ollut miespuolisia kavereita(pienenä lapsena on ollut poikia kavereina) ja mun on tosi vaikea kuvitella, että mies ja nainen voisivat olla kavereita.
Jos kuulen, että jonkun paras kaveri on vastakkaista sukupuolta ajattelen heti, että jompaakumpaa ei miellytä toisen ulkonäkö tai toinen on homo/lesbo...
Miehellänikään ei ole naisia kaverina ja pitäisin todella outona jos hän tapaisi jonkun ja alkaisi viettää aikaa tämän kanssa.
Ei ei ei....
N28
Itselläni on paljonkin myös miehiä kavereina. En ymmärrä ihmisiä, joille tämä on jotenkin ihmeellinen asia...
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on paljonkin myös miehiä kavereina. En ymmärrä ihmisiä, joille tämä on jotenkin ihmeellinen asia...
Kysymys kuuluukin oletko heidän kanssaan tekemisissä 24/7?
Ei voi. Miestä alkaa ennemmin tai myöhemmin kiinnostaa naisen hunajakolo.
AlffaMale28
Voi. Varmimmin jos osapuolet ovat eri sukupolvea tai eivät muusta syystä viehätä toisiaan. Tai homo ja lesbo. Itselläni on yksi miespuolinen ystävä, johon pidän viikoittain yhteyttä. Tapasimme tosin jo teineinä ja kun kiinnostus ei ole syttynyt tähänkään mennessä niin ei varmasti koskaan, mutta hauskempaa seuraa se on kuin veljeni. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa nyt muutenkaan on tekemisissä 24/7 kuin nyt vastasyntyneen vauvansa?
En näe mahdottomana, vaikka useimmiten miehenä itse olisin toivonut enemmän. Täysi-ikäisenä on aina ollut muutama naispuolinen ystävä, joskus jopa niin, että nainen olisi halunnut enemmän. Kunhan pystytään puhumaan ei ole esteitä, edes tunteet, jollei niitä itse koe esteeksi.
Tuorein naispuolinen ystävä on kyllä vähän hämmentynyt meidän väleistä, eikä oikein osaa suhtautua, mutta tapaillaan ja touhutaan välillä hikipinnassa, muttei siis silleen, vaan lenkkeillen.
Mun kaikki kaverit on miehiä, myös paras ystävä jonka kanssa olen paljon tekemisissä. Johtunee paljlon siitä että olen opiskellut erittäin miesvaltaista alaa ja olen töissä jossa lähinnä miehiä. Harrastuksetkin on sellaisia että naisharrastajia vähän. Noissa ympyröissä sitä tulee ihmisiin lähinnä tutustuttua joten kaverit on miehiä. Opiskeluaikana kävi pari kertaa sellaista että tuttavuus ihastui ja olisi halunnut muutakin kuin kaveruutta, mutta tein heti selväksi että kiitos mutta ei kiitos, ja kaveruus jatkui kuten ennenkin. Olen itse aseksuaali ja aromantikko enkä halua lainkaan seksuaalisia suhteita.
Minulla on muutama naispuolinen kaveri. Tosin olen tuntenut heidät jo viimeistään teininä. Mukavia ihmisiä, mutta heissä on jotain vialla seurustelua ajatellen. Yksi asuu ulkomailla, toisen ulkonäkö ei mielllytä, kolmannen tiedän olevan kauhea päällepäsmäri omassa suhteessaan jne.
Yksi on sellainen, jonka kanssa voisin harkita suhdettakin, mutta olemme molemmat olleet tahollamme suhteessa jo parikymmentä vuotta.
Vai väitetäänkö tässä, että jokaisella ihmisellä olisi aina seksuaalisia himoja jokaista vastaantulevaa kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kuulu.
Otsikon kysymys kuuluu: "voivatko mies ja nainen pelkästään ystävystyä aikuisiällä?". Ja siihen vastaus on "kyllä voivat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin kysymys ketjun aloituksessa ei ollut tämä, mutta ok...
Ja siis en tietenkään ole 24/7 tekemisissä (kenenkään, miehen tai naisen kanssa!) mutta päivittäin olemme tekemisissä kyllä
Mutta aloituksen nainen on varmaankin kiinnotunut. Tai sitten aikansa kuluksi harjoittelee miehille viestittelyä, en tiedä näistä kun itse toimin suoremmin. /11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen kanssa nyt muutenkaan on tekemisissä 24/7 kuin nyt vastasyntyneen vauvansa?
Nimenomaan, sitähän tässä juuri kysyttiinkin. Ovatko a) ystävät b) pariskunnat tiiviisti yhteydessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kuulu.
Otsikon kysymys kuuluu: "voivatko mies ja nainen pelkästään ystävystyä aikuisiällä?". Ja siihen vastaus on "kyllä voivat".
Luitko ollenkaan viestin sisältöä?
Totta kai voi. Useimmiten se menee kyllä niin, että nainen haluaa olla vain ystävä ja mies haluaa enemmän.