Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille synnärille lähteville/ lähteneille!

Täällä yhä edelleen kärvistellään kaiken maailman kolotusten kanssa. Lonkkia pakottaa niin vietävästi, ettei tiedä miten päin olis. Sauna alkais olla kohta lämmin, jospa sieltä löytis jotain apua:)

Sää on yhtä harmaa ku mielikin. Jotenkin alkaa jo rasittaa ja ahistaa tämä odotus. Melkain viiden vuoden tauon jälkeen sitä ei muistakaan, kuinka rasittavia nää viimeiset viikot onkaan. Sitä niin malttamattomana oottaa että sais jo vauvan syliin. No täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että tässä nyt enää voi kovin kauaa mennä.

Nyt sinne saunaan supistuksia etsimään!

Quest ja Mikki 38+1

Vierailija
22/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille synnärille lähteville/ lähteneille!

Täällä yhä edelleen kärvistellään kaiken maailman kolotusten kanssa. Lonkkia pakottaa niin vietävästi, ettei tiedä miten päin olis. Sauna alkais olla kohta lämmin, jospa sieltä löytis jotain apua:)

Sää on yhtä harmaa ku mielikin. Jotenkin alkaa jo rasittaa ja ahistaa tämä odotus. Melkain viiden vuoden tauon jälkeen sitä ei muistakaan, kuinka rasittavia nää viimeiset viikot onkaan. Sitä niin malttamattomana oottaa että sais jo vauvan syliin. No täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että tässä nyt enää voi kovin kauaa mennä.

Nyt sinne saunaan supistuksia etsimään!

Quest ja Mikki 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ei meinannu tuo viesti lähtee ollenkaan, mutta tulikin sitten kaks kertaa, että tällasta...

Quest

Vierailija
24/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muutenkin ajatukset harhailee ja on keskeytyksiä koko ajan...

Niin, täällä on viikkoja tasan 38, mutta ei vielä näy mitään lupaavia merkkejä. Supistuksia on harvakseltaan, mutta ei ole kipeitä...mitään muutakaan erityistä ei ole tapahtunut.

Maha on vaan kauhean kipeä tuolta yläosasta, kylkiluiden välistä. Se on jotenkin sinne kasvanut se kohtu kai...Yöt menee niin ja näin, mutta sainpas tänään nukuttua puoli yhdeksään saakka!

Auto on rikki, joten toivottavasti ei synnytys ala ennen keskiviikkoa :) Sairaalaankaan ei olla vielä käyty tutustumassa.

Yritän väkertää vaaville tilkkupeittoa valmiiksi. Otan aina asiat vaikeimmalla tavalla :) ja on ollut vaikeaa löytää sopivia kankaita, ja kuvionkin suunnittelin itse, ja se oli isompitöinen kun ajattelin. Olisi pitänyt ottaa joku helppo malli, toisaalta saanpahan just semmosen kun tykkään. Aikaa vaan menee, ja välillä hermot!

Meillä on (melkein) päätetty nyt nimi pojalle. Toista nimeä ei toisaalta ole edes mietitty! Kävin nimipalstalta kyselemässä apua, ja sieltä voitte käydä lukemassa meidän nimiehdotuksia. Sieltä saa kivoja vinkkejä.

Alan tässä voileipäkakun tekoon, juhlimme miehen syntymäpäiviä huomenna. Ajattelin tehdä myös täytekakun, johon sulatan hopeatoffeista ja kermasta mustan kuorutuksen. Perinteisen kermakakun sijaan. Toivottavasti onnistuu!

Hauskaa lauantaita odottajille!

Vierailija
25/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo 39+4 sanoo mittari ja " Leksa" on ja pysyy masussa tiiviisti. Muu perhe lähti lakkiaisiin, jätän mielelläni väliin, ei ole ollut oikein juhlafiilistä saati rahaa/halua ostella mammajuhlavaatteita, enää.

Just juteltiin miehen kanssa että Helsinkipäivänä lähetään taas kattomaan sambakulkuetta niinkuin muinakin vuosina, mut mies tokaisi et jos " leksa" ei oo sillonkaan viel syntyny...no se ois jo lähempänä pahinta painajaista. Mulla alkaa jo viiraamaan ja mietin mitä kaikkea voi vielä käydä ja onko kaikki ok, liikkeitä tarpeeksi yms.

Kiva odottaa neljättä lasta ja silti olen yhtä tietämätön..milloin synnärille yms..

Kauhean moni on päässyt tosi toimiin, ihanaa ja onea matkaan!

Mulla on kokoajan nälkä/jano tai väsy, kiva kerätä viimesellä viikolla läskiä mahaan ynnämuualle syön herkkuja kokoajan kun ei ole muutakaan tekemistä! Miehele perustelin että tarvitsen energiaa tulevaa synnytystä varten ; )

Viikonlopunjatkoja ja supistussäteitä meille malttamattomille!

Vierailija
26/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä Pohjanmaalta! Täällä tosiaan paistaa, jossainpäin Suomea tuntui olevan ihan harmaata? Kiva huomata, että muitakin " myöhäisheränneitä" kerttuja on tullut mukaan joukkoon. Varsinkin jos täältä väki vähenee, kun kaikki kiiruhtaa synnäreille... Tsemppiä matkaan lähtöä tekeville!

Täällä ei tunnu tapahtuvan juuri mitään, vaavikin on aika hiljakseen. On ollut koko ajan kova liikuja, mutta nyt kai alkaa tila olla tosi vähissä. Onneksi liikkeitä on tuntunut kuitenkin joka päivä, joten ei tarvi huolestua. Muutkin uudelleensynnyttäjät näyttää miettivän, milloin laitokselle, huh, en ole ainoa. Kertokaahan te, joilla useampi lapsi jo on, syntyvätkö ne kakkoset ja kolmoset aina nopeammin kuin se eka?

Mites teidän muiden ruokahalu näin loppuraskaudesta? Mulla lämmin ruoka ei meinaa laskea, mutta jätskiä, hedelmiä ym. kylmää ja raikasta voisin syödä mielin määrin. Kaipa tämäkin asia taas muuttuu kun saa nyytin kainaloon. Mulla ainakin esikoista imettäessä oli jatkuva nälkä ja välillä piti ihan oikeastikin yölläkin syödä...

Joku kyseli nimistä, mietittynä on, mutta saa nähdä, onko juniori sitten yhtään näiden nimien näköinen. Sukupuolestakaan ei ole tietoa enkä omaankaan vaistooni luota (kun tytöstä olin silloin aivan varma, et poika on...) joten jännitystä riittää loppumetreille saakka.

Oliko se Faith vai kuka, joka oli tekemässä toffeista kakunkuorrutusta?!? Kuulosti jännältä, kerrohan millaista tuli :)

Viikonlopun jatkoja kaikille

RosaH (38+3)

Vierailija
27/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika 1.6. klo 12.03. 3380 g ja 52 cm, rv 38+6. Hyvin voidaan molemmat, tänään kotiuduttiin.

Palataan synnytyskertomuksen kanssa tarkemmin myöhemmin...

Katalin ja vauva

Vierailija
28/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava viikonloppu tulossa näin uusien Kerttujen kannalta!

Katalinille onnittelut Prinssistä ja lähtijöille paljon voimia matkaan!

Jännittävää!!

Itse istuin 2h päivystyksessä kun ei tämä nuha-yskä-kurkkukipu

riitä, vaan pitää nyt sit kaupanpäälle tulla virtsatiehyetulehdusta...

Ei kiva. Huomenna se lopullinen tulos vasta tulee, mutta eipä varmaan

paljon muutakaan voi olla näillä oireilla.

Faith, meillä vähän samaa " ongelmaa" nimen kanssa. Mieheni on

britti. Tytölle on mielestämme helpompi löytää sopiva nimi, emme

tosin tiedä vielä mikä täältä tulee. Anoppi totesi, että tuli mikä

hyvänsä, niin mukaan se on otettava. Niin se taitaa olla. Oli vaan

hauska totaeamus iäkkäältä ihmiseltä. Pojalle nimi hakusassa.

On niin vetämätön olo, etten ole saanut kertakaikkiaan mitään tehtyä

no, on miehellä sitten töitä kun maanantaina saapuu. Ajattelin kyllä

lähtee suoraan synnärille kun tulee, taitaa olla haave vaan.

Pearl 38+2

Vierailija
29/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun moni on varmasti tänän jo pakertamassa! Ja onnea j urakkansa suosittaneille!

Niin on kurja,harmaa, sateinen päivä että. Minä olen vissiin liittynyt äkäilijöiden kerhoon - vai vieläkö niitä muita olikaan?- kun jatkuvasti kuulema, miehen mukaan valitan. No, täytyy myöntää omastapuolestanikin, että olen olen asian huomannut, mutta enemmmän minua harmittaa, kun esikoiselle tulee äkäiltyä myös vähintään samaan tahtiin. Yritän nyt oikein tietoisesti hillitä äänensävyäni, etten huutaisi kokoaikaa.

Mahassa möyritään taas kovasti, mutta ei mitään muuta. Tarvii vaan ajatella, että siellä sen vauvan on kuitenkin vielä paras olla, kun on näitä viikkojakin vielä 3 jäljellä.

Joku mainitsi pukamista, muakin ne rupes häiritsee pari viikkoa sitten, sain nla lääkäriltä jonkun resepti rasvan, kerran oon käyttänyt, tilanne on onneksi helpottanut itsestään, mutta ne ekat päivät olivat KARSEITA! Silloin tuli taas todettua, että kaikkea sitä naisten " on kärsittävä" ennenkuin vauva on maailmassa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

miniä ja rv 37+1

Vierailija
30/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni lähdössä jo synnärille, liekö jo menneet. Ja Katalin onnea prinssistä! Ja kaikille muille kesäkerttulin saanneille!

Itse täällä vielä yhtenä kappaleena, eikä tietoakaan suppareista. No, olo on ihan ok, pystyn liikkumaan kivasti jne. Mutta kyllähän tuo synntytys alkaa olla mielen päällä. Viime yönä näin unta, että limatulppa oli lähtenyt liikkeelle, toiveikkaina sitten aamulla kurkistin housuihin, mutta eipä mitään näkynyt. Pitää nyt olla malitilla, viikon päästä vois ehkä jo tapahtuakkin jotain.

Nyt pitää lähtä poijan kanssa ulos, aurinko paistaa pitkästä aikaa, tuulee vain aika lailla.

sokuri 39+6

Vierailija
31/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei vaan, ihanaa, että kesäkerttusia tulee maailmaan. On vain niin tosi hyytynyt olo lyllertää täällä, eikä mitään merkkejä taas mistään synnytyksestä.

Huomenna sais naiset vauvalle liputuspäivän syntymäpäiväksi, eli siihen tähdätään seuraavaksi.

äitimiia rv 40 tasan

Vierailija
32/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis laskettu aika, joten sopis paremmin kuin hyvin, että vauva haluais liputuspäivänkin kunniaksi syntyä!! On muuten myös Toivon nimipäivä, joten se päivä on sitten toivoa täynnä ;)

Omat " oireet" on hirveä väsymys. Olen nukkunu yöt tosi hyvin ja silti menee helpostiki parit päikkärit päivän aikana. Janottaa koko ajan. Varmaan tänäänkin olen juonu nestettä kolme litraa... Sitten taas vaihteeksi itkettää kaikki... Mies sanokin, että hän ei osaa kyllä tehdä enää mitään oikein. Kaikkea pitää pyydellä anteeksi ja mie en edes osaa sanoa, mistä mulla paha mieli on. Suppareista ei ole tietoakaan, mutta pääseekö näillä oireilla sinne synnärille ??? ;)

Mainitsin tuossa miehelle, että on täällä pinossa olevilla muillakin näillä viikoilla samanlaisia vaivoja, että ollaan huonolla tuulella ja itkettää. Miettikin sitten, että pitäskö heidän miesten kanssa perustaa joku vertaistukiryhmä....

Mutta näillä eväillä siis mennään kohti huomista... Mulle on luvattu sinä päivänä vauva!!!!! (polkee täällä jalkaa..)

Tsemppiä kaikille, ja tietenkin hirveästi Onnea taas kaikille uusille äideille ja isille! Tänäänkin taitaa moni pienen ihmeen syliinsä saada :)

Nearoosa

Vierailija
33/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Ja mukava että tänne tulee uusiakin kun väki näin täältä vähenee, tai siis ainakin poksahtaa.

KATALIN onnea paljon pojasta!!! :)) Pitkä poika...

Kiitos sympatioista mun lääkäri-kokemuksesta...tällä haavaa en tosiaan tiedä mitä teen. Puhun ens ke neuvolassa ja mietin sitten asiaa. Mä oon luonteeltani sellainen etten kovin helpolla " uskalla" mennä valittamaan, joten vaikeeta on lähteä purnaamaan. Mutta kun kyseessä on kuitenkin näinkin vakava asia niin pakko on löytää sisua nyt jostain! Tarpeeksi kun sisuunnun niin kyllä sitten löytyy mustakin rohkeutta. Pojan kanssa kerran eksyttiin ihan hirveälle lääkärille joka oli tosi törkeä poikaani kohtaan niin siellä räjähdin ihan tosissaan, huusin ja raivosin ja lopuksi itkin sille lääkärille ja olihan ilme sillä tädillä näkemisen arvoinen kun poika sylissä lähdin itkien huoneesta ovet paukkuen...

Neuvolatäti on onneksi tosi mahtava tyyppi, jospa hän keksis keinon miten pääsisin toiselle lääkärille??! Hirvittää meinaan että jos menen uudelleen ja päädynkin taas sille samalle lääkärille tai jos hän vaikka sattuisi olemaan leikkaava lääkäri (tuskin sentään?) kun on sektion aika! Se varmaan tappaisi mut siihen leikkauspöydälle kostoks, kaikkea sitä miettiikin :(.

Mulla on nyt alkanut se itkukausi, voi ääks että voikin itkettää näin paljon ja ihan ihme asiat! Puhumattakaan että oli pojan ekat koulun kevätjuhlat tänään niin ai ai kun poika veisasi Suvivirttä....Ja taas on sitten iskenyt hirveä ikävä edesmennyttä mummoani kohtaan :(, kokoajan vaan kelaan että hitsi kun mummo olisi nyt turvana ja tukena ja ennenkaikkea olisi näkemässä pojan todistuksen, kevätjuhlat ja tämän tulevan pienokaisen :((.

Kunnon tappelunkin sain taas aikaiseksi miehen kanssa, tuloksena oli että heitin silitysraudan lattialle, tuloksena että se hajosi täysin! Käsittämätöntä tämä raivoaminen, argh!! Mieskin oli taas ihan että ei helvetti rauhoitu nyt!!! Niin ja riita alkoi siitä kun ei tiedetty mitä tehtäisi koulun päättymisen kunniaksi kun satoi, mies kun ei heti keksinyt mitään tekemistä ja poika kysyi saako mennä kaverille ja sitten mun mielestä olikin kaikki taas ihan sekaisin kun kukaan ei osaa päättää mitään....Hävettää ihan tämä oma käytös, lapsetkin saa tosi mahtavaa mallia kuinka tapellaan, ja rikotaan kalliita tavaroita!

Mentiin sitten mäkkäriin ja Prismaan ostamaan uusi silitysrauta ja lapsille " jotain kivaa" , poika sai kauan kaivatut maalivahdin varusteet, löydettiin tosi halvalla ja tyttö sai heppasysteemejä, leluina ja ihan oikeitakin hevosen hoitotarvikkeita. Kait sitten yritin taas omaa käytöstäni paikkailla :/ .

Nyt painun saunaan! Kukahan ensi yönä lähtee tositoimiin ??

t. mariadee 36+1

Vierailija
34/34 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin jo oman synnytyskertomuksen kirjottelemassa. Hyvin voidaan täällä kotona kaikki.

Väsynyt mutta onnellinen Queen