Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vauva hiekkalaatikolle :)

25.07.2008 |

Heippa, ihan näinkin tyhmää kyselen, kun esikoinen onpi kyseessä. Olen pojun 7.5kk kanssa ollut jo useaan otteeseen hiekkalaatikkoon tutustumassa ja muutoinkin kun ollaan oltu ulkona esim. piknikillä niin vauva on mukana viltillä ja on saanut ruohikkoon tutustua ym. En ole ollut mikään pöpökammoinen -ja poju on viihtynyt ulkona tosi hyvin kun pääsee tutkimusretkelle. Toki ollaan katsottu ettei sitä multaa nyt kourita suuhun ja kasveja pureskella...

Mutta sain huutia omalta äidiltäni siitä, että vauva on liian pieni... eli hänen mielestään vasta paljon myöhemmin (yhden vuoden kieppeissä) ulos hiekkalaatikkoleikkeihin ym. En sitten tiedä onko unohtunut arki, sillä luulempa että on itsekin päästänyt meidät hiukan aikaisenmmin ulos möyrimään... Mutta lastenlapsia suojelee niin kovin..

Mites teillä muilla?

Oonaliinu :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Muistelen kun toinen lapseni oli n. 8kk ulkosalla kuratamineissa siellä missä olin esikoisen(2v.) kanssakin eli hiekkalaatikollakin yms. Ei pistellyt mitän suuhunsa kun söi tuttia. Osasi rikkoa hiekkakakkuja ja tutkia tavaroita; näin muistelen.

Eli olkaa siellä missä viihtyy ja tehkää sitä mikä tuntuu mukavalta.

Oma äitinikin on aika kovs neuvoon edelleenkin, mutta toisesta korvasta ulos se mikä ei tunnu omalta ja se neuvoista sisään mikä tuntuu olevan ok.

T.Pikku-sisko ja lapset 02, 04, 08

Vierailija
2/3 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse ainakin olin tänään hiekkalaatikko hommissa oman reilu 6,5kk ikäsen poikani kanssa.

Tokihan hiekkaa teki mieli maistella ja tais siinä jotain suuhunkin mennä... Vaikka vieressä vahdin ja katsoin ettei kourakaupalla syö hiekkaa. : )

Jo aiemmin on ollut viltin päällä ulkoilemassa ja ruohoa tutkimassa. Ekoja kertoja kesän ensimmäisillä lämpimillä ilmoilla. Mitähän silloin olis ollu ikää?? 5-5,5kk? Niin ja ruohikolla on konttaillu.

Mä olisin kanssa sitä mieltä että on saattanu mummo unohtaa teidän vauva ajan. : )

Ulos vaan, niinhän sitä sanotaan että vähän ku altistuu pöpöille niin pysyis allergiat jne pois. Tiedä siitä sitten mutta en usko ulkoilusta, hiekkalaatikolla ja muualla olevan lapselle mitään haittaa. Me ainakin aiotaan nauttia kesästä ulkoillen, hiekkalaatikolla. : ))

Ihanaa kesää teille.

T: Odottelija ja Eemil

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika (itseasiassa tänään) 7 kk on käyny jo vajaan kuukauden hiekkalaatikolla ja paljon kauemmin peiton päällä nurtsilla. Poika ei ees istu vielä itekseen, vaan tuettuna. Pönkitän pojan hiekkiksen reunaa vasten istuun, mutta suurimman osan ajasta mönkii mahallaan hiekassa. Nurmikkoo nypitään ja sormet pitää välillä tunkee vähän syvemmälle multaan. Vahdin tietysti myös ettei söisi kaikkee.

Jätäpä siis äitisi kommentit omaan arvoonsa, sinunhan lapsi on ja tiedät parhaiten mitä hän osaa ja missä viihtyy. Mä luulen kans että säkin olet pienenä ulkoillu muutenkin kun rattaissa ennen ensimmäistä synttäriä.

Kyllä noi isovanhemmat onkin kovia neuvoon! Eikö ne enää ite muista kuinka ärsyttävää se on?? Varmasti ovat kuitenkin kokeneet samoja asioita kun on omat lapsensa ollu pieniä...

Pia ja pötkö