Voinko puuttua isäni käytökseen hänen naisystäväänsä kohtaan
Isäni on seurustellut nykyisen naisystävänsä kanssa noin puoli vuotta. Naisystävä on todella herttainen ja mukava ihminen.
Minua on alkanut häiritä isäni käytös naisystävää kohtaan. Isäni puhuu hänelle usein ilkeästi ja naureskelee ivallisesti hänen jutuilleen. Pelkään, että naisystävä ottaa kohta ja lähtee isäni käytöksen vuoksi.
Pitäisikö sanoa isälle että miettisi puheitaan? Raskasta olla heidän seurassaan kun saa jännittää, mitä isä seuraavaksi laukoo.
Kommentit (10)
En ainakaan itse pitäisi turpaani kiinni, jos joku sovinisti kohtelisi kanssasisarta huonosti, oli sit mies kuka tahansa.
Meidän naisten pitäisi katsoa toisiemme perään ja puolustaa jos tarve tulee, ei sitä kukaan muukaan tee.
Onko isäsi aina ollut mulkku vai ainoastaan tätä naista kohtaan? Jos kohdistuu vain tähän naiseen kehoittaisin naista nostamaan kytkintä. Jos taas aina ollut samanlainen niin tuskin siitä muuksi muuttu vaikka sanoisitkin.
Olisipa ihanaa jos mieheni lapsi joskus puolustaisi minua kun mies kiukuttelee. Arvostaisin.
Minä toivon että isäni naisystävä ymmärtäisi millaisen k-pään kanssa on tekemisissä. Näkevät niin harvoin ettei todellinen karva ole vielä paljastunut.
Kysyisin että "noinko sinä kasvatit minut kohtelemaan ihmisiä?"
Ihan vapaasti voit sanoa.
Isälläni oli aikanaan tapana puhua toisinaan äidilleni rumasti. Muutaman kerran puutuin asiaan melko kovasanaisesti, jonka jälkeen isän käytös muuttui. Joka kerralla näin äidin ilmeestä, miten arvosti että joku asettui hänen puolelle.
Taitaakyrvän toiminnassa olla häikkää. Vihjaa lörppänälle, että lääkäriltä saa apua tarvittaessa.
Minä olen puuttunut isäni veljen puheisiin, kun hän on alkanut alistaa ihanaa ja ystävällistä naisystäväänsä seurueessa. Käsittämätöntä, että joku kehtaa kiusata omaa puolisoaan, vieläpä todistajien läsnäollessa. Olen yleensä näpäyttänyt setääni heti, kun hän alkaa nälviä naisystäväänsä ja hän korjaa puheitaan välittömästi. Ilmeisesti hän ei liiku kovin paljon porukoissa, missä arvostaminen olisi hienompi juttu kuin alistaminen.
Sehän olisi oikein hyvä juttu. Naisystävä varmasti arvostaa jos saa tukea noinkin läheiseltä ihmiseltä kuin sinulta.