Mitä järkeä on elää päivittäisen kivun ja vaivan kanssa?
Mielestäni/kokemukseni mukaan ei mitään. Miinukset ylittävät plussat. En tajua että kannustetaan, että elämässä on paljon hyvääkin. Mitä sitten? Kyllä minä sen hyvän näen, se ei vaan riitä voittamaan jokapäiväistä kärsimystä.
Kommentit (9)
Ei ehkä lohduta, mutta tulee kuitenkin mieleen:
Googlaa als-tautia sairastavan Riku Mattilan uusin blogipostaus.
Hänen kokemuksensa mukaan als-tauti hyvin hoidettuna ei ole kovin paha/vaikea asia ihmisen elämässään kohdattavaksi.
Myös tsemppiä sinulle ap sen kivun ja kärsimyksen kanssa, jota elämässäsi koet!
Millaista on kärsimäsi jokapäiväinen kipu ja tuska? Mikä sairaus? Onko mitään keinoja jotka voisivat helpottaa oloasi?
Ei siinä olekaan järkeä, ei kannata elää.
Krooninen ja arkea haittaava kipu on omiaan aiheuttamaan toivottomuutta. Kivun hoito suomessa on naurettavaa.
Suurin osa ihmisistä ei tee elämässään mitään niin merkittävää, että heidän elämässään olisi ollut jotain järkeä. Suurin osa vain elää elämäänsä ja tekee asioita, joihin rahkeet riittävät. Joillakin uskonnollinen näkemys, joillain ihmissuhteet, joillain jokin muu saa roikkumaan elämänlangassa. Mulla varmaankin omat lapseni ovat olleet suurin syy, vaikka kivuton päivä on ollut viimeksi vuonna 1994.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei tee elämässään mitään niin merkittävää, että heidän elämässään olisi ollut jotain järkeä. Suurin osa vain elää elämäänsä ja tekee asioita, joihin rahkeet riittävät. Joillakin uskonnollinen näkemys, joillain ihmissuhteet, joillain jokin muu saa roikkumaan elämänlangassa. Mulla varmaankin omat lapseni ovat olleet suurin syy, vaikka kivuton päivä on ollut viimeksi vuonna 1994.
Onpa kylmästi sanottu. Mitä ovat nämä asiat, jotka ovat mielestäsi merkittäviä, niin merkittäviä, että ihmisen elämällä olisi järkeä? Kyllä ihmisen elämässä on järkeä vaikkei saavuttaisikaan isojen joukkojen silmissä jotain suurta.
Tuohon nyt ei kenelläkään ulkopuolisella ole mitään lisäämistä.
Miksi teit aloituksen, jos torjut kaikki vastaukset jo aloituskysymyksessäsi?