En pärjää työelämässä, koska en ole "hyvä tyyppi"
Miten hiljaisen ja ujon ihmisen on mahdollista pärjätä työelämässä, jos puuttuu kaikki "hyvän tyypin" ominaisuudet? Tunnen itseni todella huonoksi ihmiseksi ja olisi kai parasta jäädä kokonaan työelämän ulkopuolelle. Olen saanut koko "työurani" ajan palautetta, että teen työni tarkasti ja tunnollisesti ja olen sopeutuvainen ja joustava (mitkä ovat kai hyviä ominaisuuksia), mutta se kaikki kumoutuu sillä, että olen liian ujo. Sain jo lapsena koulussakin palautetta, että suoriudun jostain tehtävästä erinomaisesti, MUTTA olet liian ujo. Sama missä olen ikinä elämässäni onnistunut kumoutuu tuolla "MUTTA olet ujo". Töissä kehityskeskustelut muistuttavat lähinnä jotain luonneanalyysiä ja työntekoa sivutaan parilla lauseella.
Tämä on todella masentavaa. Olen vasta nuori aikuinen ja ihan valmis jäämään kokonaan pois työelämästä, etten häiritse muiden ihmisten elämää olemalla näin luonnehäiriöinen. Itseinhoni kasvaa päivä päivältä. Pidän itseäni maailman turhimpana ihmisenä. Kukaan ei ole näin huono kuin minä.
Kommentit (3)
Minä olen uberujo introvertti kiltti mies, mutta olen pidetty työtoverina. Toki ainoastaan ja vain työtoverina en sen läheisemmin, mutta tuo on eri keskustelun aihe.
Vaihda duunipaikkaa, meilläkin on duunissa erittäin ujo nainen ja tekee duuninsa ihan mielettömän hyvin. Arvostan häntä suuresti!
Sama juttu. Todella masentavaa, kun työn laatu ja korkea motivaatio jäävät taka-alalle. Osaan kyllä nykyään esittää eri tilanteissa paljon rohkeampaa ja puheliaampaa ja pirtsakampaa mitä olen, mutta sellaisen roolin vetäminen paria tuntia pidempään on äärettömän kuluttavaa ja raskasta, kun se ei vaan ole perimmäinen luonteeni. Haluaisin olla arvostettu ihan omana itsenäni, mutta joka työpaikalla vähän tuntuu, ettei ole niin kuin muut eikä sovi joukkoon. Lisäksi teen yleensä vain suht lyhyitä sijaisuuksia tai muita pätkiä, niin ei siinä ehdi muutenkaan vielä "tulla kuorestaan", kun olen hitaasti lämpiävää sorttia.