Katsoitteko eilen sen Venäjän Trump -dokumentin?
Ymmärrän kyllä oikein hyvin venäläisten tekemän trollaamisen ja propagandan. Onhan niillä ollut vakoilijoita Suomessakin, ja nykyinen pressa on sen alan ammattilainen. Ei siis yllätä.
Mutta niistä Hillary-videoista mietin, että eikö ne olleet jonkun muun kuvaamia kuin venäläisten, vaikka venäläiset niitä Youtubessa levittäisivätkin? Eli miksi niistä syytetään venäläisiä, kun Hillary on ihan itse esiintynyt niin ja joku (usalainen toimittajako?) on kuvannut? Tätä en ymmärtänyt. Ja suomalaisena Kekkosen loppuajat vielä muistavana mietin, että eikait pressan huono terveys ole mikään salattava asia, eikö silloin pidä ymmärtää jäädä syrjään? Mikseivät Usan demokraatit valinneet parempaa ehdokasta?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarikaarnavenemiehet onkin parhaita "dokumentaristeja"
Eihän tuo ole heidän tekemänsä dokumentti, vaan heidän valitsemansa.
Jos saan arvata, et ole edes itse katsonut koko dokumenttia. :)
Ihan ilman agendaahan ne Ylen ohjelmat aina tehdäänkin. Lisäksi näiden kahden ideologian tuputus siihen päälle. Usko sinä vapaasti Yle:n antiin
Niijoo, sinullahan ei ole agendaa siinä, kun tulet jankuttamaan "Yle on vihervassaripropagandaa" sen sijaan, että ottaisit kantaa tämän keskustelun aiheeseen eli tuon dokumentin sisältöön. :)
Katsoin dokumentin lopun pelkästään. Minusta mitään tieteellistä ei ollut keskustelijoissa tai dokumentissa vaan tunnetta ja raflaavaa "otsikointia", eikä kukaan kysynyt miksi kansan mielipiteellä on niin paljon merkitystä?
Ohjelma oli minulle henkilökohtaisesti aivan turha en luo mielipiteitäni minkään tuontasoisen pohjalta. Kova tarve esittää asiat jonkinlaisiksi on minusta aina pelkästään epäilyttävää. Yhden asian tyypit ovat epäluotettavan oloisia keskisarja lukee historiasta kirjoitettuja juttuja ja absoluuttisia totuuksia ei sieltä löydy ja ulkopoliittinen instituutti kertoo mitä suomalaisten tulee ajatella maailman asioista ja se nais toimittaja toisti samaa venäjä tekee pahaa lausettaan joka puheenvuorossaan. Riku ja tunna taas mainopstivat ylen verkkotunnuksia.. Miksi katsoin en tiedä, minusta ei ollut korkeatasoista journalismia, muuta kuin viihde arvona. Tottahan toki jos ihmisiä tuollainen kiinnostaa aletaan sitä levittämään enemmän juoruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua muuten, että heille maksetaan muiden tekemien ohjelmien esittämisestä!
Siis maksamme tuplasti samasta filkasta ylen rahoista eli meidän kaikkien rahoista.
Että saamme katsoa kännyköiden rikkomista ja julkijuopottelua filmiä ennen.
Aivan! Vähän samaan tapaan kuin uutistenlukija saa palkan siitä ajasta, kun lukee uutiset, tyyliin puolisen tuntia päivässä. Eihän siinä mitään toimitustyötä tarvitse tehdä ollenkaan!
Oletko sattumoisin kiinnittänyt huomiota siihen, että Docventures toimitetaan myös, dokkarit valitaan useiden dokkarien joukosta, myös studiovieraat valitaan ja keskustelutilaisuus järjestetään, tehdään taustatyöt.
Ei millään pahalla, mutta mulle riittäis oikein hyvin vaan se pelkkä mielenkiintoinen dokumentti lähetettynä tavallisesti Ylen kanavilla. En tarvitse sitä viinanjuontia enkä Riku Rantalan iltasatuja.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin dokumentin lopun pelkästään. Minusta mitään tieteellistä ei ollut keskustelijoissa tai dokumentissa vaan tunnetta ja raflaavaa "otsikointia", eikä kukaan kysynyt miksi kansan mielipiteellä on niin paljon merkitystä?
Ohjelma oli minulle henkilökohtaisesti aivan turha en luo mielipiteitäni minkään tuontasoisen pohjalta. Kova tarve esittää asiat jonkinlaisiksi on minusta aina pelkästään epäilyttävää. Yhden asian tyypit ovat epäluotettavan oloisia keskisarja lukee historiasta kirjoitettuja juttuja ja absoluuttisia totuuksia ei sieltä löydy ja ulkopoliittinen instituutti kertoo mitä suomalaisten tulee ajatella maailman asioista ja se nais toimittaja toisti samaa venäjä tekee pahaa lausettaan joka puheenvuorossaan. Riku ja tunna taas mainopstivat ylen verkkotunnuksia.. Miksi katsoin en tiedä, minusta ei ollut korkeatasoista journalismia, muuta kuin viihde arvona. Tottahan toki jos ihmisiä tuollainen kiinnostaa aletaan sitä levittämään enemmän juoruja.
Katsoit vaan lopun mutta silti voit kommentoida koko dokumenttia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ilman agendaahan ne Ylen ohjelmat aina tehdäänkin. Lisäksi näiden kahden ideologian tuputus siihen päälle. Usko sinä vapaasti Yle:n antiin
Kieltämättä tulee mieleen, että nää kaks ylipalkkaista dokua on siinä selittämässä, miten dokumentti tulee "oikein tulkita". Ettei vaan kellekään kansalaiselle muodustu vahingossa omia mielipiteitä.
Sinänsä ironista, että toimivat ihan samalla tavalla kuin arvostelemansa Putin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis maksamme tuplasti samasta filkasta ylen rahoista eli meidän kaikkien rahoista.
Aivan! Vähän samaan tapaan kuin uutistenlukija saa palkan siitä ajasta, kun lukee uutiset, tyyliin puolisen tuntia päivässä. Eihän siinä mitään toimitustyötä tarvitse tehdä ollenkaan!
Oletko sattumoisin kiinnittänyt huomiota siihen, että Docventures toimitetaan myös, dokkarit valitaan useiden dokkarien joukosta, myös studiovieraat valitaan ja keskustelutilaisuus järjestetään, tehdään taustatyöt.
Ei millään pahalla, mutta mulle riittäis oikein hyvin vaan se pelkkä mielenkiintoinen dokumentti lähetettynä tavallisesti Ylen kanavilla. En tarvitse sitä viinanjuontia enkä Riku Rantalan iltasatuja.
Eihän kukaan sinua pakota katsomaan ohjelman keskustelua.:)
Mitä väliä sillä on, jos joku muu katsoo?:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko se käsikirjoitettua vai totta? Eihän missään televisiossa nyt oikeasti väitetä että toisen maan presidenttiehdokas on kirottu?
Totta oli.
Siinähän haastateltiin "tavallisia" venäläisiä jotka perustivat käsityksensä asioista johonkin uskomuksiin.
Tuli tunne kieltämättä, että "eihän tää ole totta, eihän.."
Ajattelin ensin että se oli kokonaan käsikirjoitettu ja näytelty, sitten mietin että onkohan tämä joku taidekokonaisuus jossa on yhdistelty oikeita tv lähetyksiä ja keksittyjä ja näyteltyjä pätkiä.
Vaikea uskoa että Venäjällä olisi oikeasti tuollaista. Miksi Trump on sitten siellä niin suosittu? Eikö venäläiset ole nimenomaan ylpeitä omasta venäläisyydestään?
Vierailija kirjoitti:
Jep. DOKU-mentaristeja. Onkohan joku niiden sisäpiirivitsi? Melkein absolutistina pisti nimittäin silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko se käsikirjoitettua vai totta? Eihän missään televisiossa nyt oikeasti väitetä että toisen maan presidenttiehdokas on kirottu?
Totta oli.
Siinähän haastateltiin "tavallisia" venäläisiä jotka perustivat käsityksensä asioista johonkin uskomuksiin.
Tuli tunne kieltämättä, että "eihän tää ole totta, eihän.."
Ajattelin ensin että se oli kokonaan käsikirjoitettu ja näytelty, sitten mietin että onkohan tämä joku taidekokonaisuus jossa on yhdistelty oikeita tv lähetyksiä ja keksittyjä ja näyteltyjä pätkiä.
Vaikea uskoa että Venäjällä olisi oikeasti tuollaista. Miksi Trump on sitten siellä niin suosittu? Eikö venäläiset ole nimenomaan ylpeitä omasta venäläisyydestään?
Tulihan se siinä dokumentissa aika monta kertaa selväksi. Eivät halua sotia, haluavat rauhaa. Siellä Venäjällä ei ehkä saa valita lähetetäänkö Syyriaan sotimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan sinua pakota katsomaan ohjelman keskustelua.:)
Mitä väliä sillä on, jos joku muu katsoo?:)
En mä katsonutkaan keskusteluja kokonaan. Mutta me kaikki maksamme veroissamme tuollaisesta diipadaapasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä tulee mieleen, että nää kaks ylipalkkaista dokua on siinä selittämässä, miten dokumentti tulee "oikein tulkita". Ettei vaan kellekään kansalaiselle muodustu vahingossa omia mielipiteitä.
Sinänsä ironista, että toimivat ihan samalla tavalla kuin arvostelemansa Putin.
Olemmeko katsoneet ihan samat keskusteluohjelmat?
Itse yleensä muodostan omaan mielipiteeni, kun katson dokkaria. Keskustelutilaisuudessa taas olen kokenut, että se on moniääninen tai siinä jatketaan teemaa. En koe, että minun pitäisi olla samaa mieltä, kommentaattorit lähinnä saattavat tuoda esiin jotain sellaista, jota en olisi itse tullut ajatelleeksi.
En ymmärrä näkemystäsi siitä, että keskusteluohjelmassa "kerrotaan, mitä minun pitää dokumentista ajatella". Ehkä jos ei ole omia ajatuksia tai mielipiteitä, silloin noin tapahtuu? Mutta eikö tällainen kritiikitön ihminen silloin lämpene monenlaisille vaikuttamisyrityksille eli silloin monenlaiset muutkin ohjelmat ovat ongelma kuin vain Docventures?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maksat siitä tuplasti? Ihan samalla Yle-verolla saat niin dokkarit, rikujatunnat kuin kaiken muunkin Ylen sisällön. Tai ehkä kuulut niihin kansalaisiin jotka saavat vapautuksen Yle-verosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niijoo, sinullahan ei ole agendaa siinä, kun tulet jankuttamaan "Yle on vihervassaripropagandaa" sen sijaan, että ottaisit kantaa tämän keskustelun aiheeseen eli tuon dokumentin sisältöön. :)
Saa täällä puhua aiheen vierestäkin. Olen aidosti suvaitsevainen. ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä nyt ainakin voidaan väittää.
Jos toisen maan pressa kävelee tikapuiden ali, niin silloin kausi loppuu lyhyeen. Venäläiset tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maksat siitä tuplasti? Ihan samalla Yle-verolla saat niin dokkarit, rikujatunnat kuin kaiken muunkin Ylen sisällön. Tai ehkä kuulut niihin kansalaisiin jotka saavat vapautuksen Yle-verosta.
Maksan Yle-veroa, ja olen kohtalaisen hyvä matematiikassa myös. Nyt maksan tuosta dokkarista tuplahinnan. Jos siinä ei olisi kylkeen liimattuna madventuresin reppanoita, saisin sillä rahalla ehkä nähdä 2 hyvää dokumenttia. Ymmärsitkö?
Taitaa olla Ylen toimittaja ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutistenlukijat sentään tuottavat, toimittavat ja kirjoittavat uutisten sisällön. Okei, toki toisten lähteistä. Mutta eivät sentään vaan esittele jonkun muun tekemää ohjelmaa. Riku ja Tunna ovat vähän kuin entiset missit kuuluttamassa ohjelman alussa, että ohjelma alkaa, tulkaahan katsomaan. Eli tarpeettomia.
Takaisin aloitukseen. Eli kysymys oli, että miksi venäläisiä yksin syytetään niistä Hillary-pätkistä? Tuskin ne sentään ovat lähettäneet Hillarylle käsikirjoitusta, että ravista tv-kameroiden edessä päätäsi näin hassusti ja muljauttele pari kertaa silmiäsi???
En muuten tykkää siitä, että minua aliarvioidaan näin pahasti. Eli jos joku haluaa muokata minun mielipiteitäni, niin kyllä siihen tarvitaan fiksummat kaverit kuin jotkut hipit, jotka pitää sormuksia peukaloissa (ällöttävä tapa, eikä enää edes muotia kuin jälkeenjääneillä). Ei millään pahalla.