Eräs viisilapsinen perhe lokkeilee kyydit muksuilleen, ei koskaan vastavuoroisuutta
Lopetanko ilmaistaksipalvelun? Heillä on kyllä 2 autoa mutta koskaan eivät ole meidän lasta kuskanneet, eikä bensarahaakaan ole tarjottu ikinä.
Kommentit (46)
No eihän se tollanen yksipuolinen kuskaus toimi.
Miten teillä tuo sovitaan, pukataanko lapsi vain ovelle odottelemaan kyytiä vai jollain whatsupilla?
Ottaisin seuraavan kyydin yhteydessä puheeksi, että sopisiko heille kuskata seuraavalla kerralla lapset harjoituksiin. Teillä on vaikka ”jotain menoa” ja ottaisin samalla puheeksi, että voitaisiinko sopia vuorot että te esim kuskaisitte keskiviikkona ja he perjantaisin.
Jos ei vastavuoroisuutta niin tulisi lähtisin jatkossa harjoituksiin vähän aikaisemmin ilmoittamatta mitään. Koska mitään ei ole kuljetuksista ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama tilanne yhden perheen kanssa. Jos he itse pystyvät kuskaamaan oman/ omat lapsensa he eivät IKINÄ tarjoudu kuljettamaan samalla meidän lasta/ lapsia, mutta heidän lapset ovat useamman kerran viikossa meidän kyydissä. Mua oikeasti kiukuttaa nykyään tämä tilanne. Mun työvuorot ovat sellaiset, että pääsen kyllä aamulla viemään (kulkevat pyörällä jos sää on hyvä, mutta sateella ja nyt liukkaalla vien), mutta niin pääsisi myös naapuri. Tuntuisi todella kurjalta sanoa lapsille että en ota teidän kavereita kyytiin kun ei nekään ikinä ota teitä, joten hampaat kirskuen kuljetan. Ei ole mikään ylimääräinen vaiva mulle, mutta tasapuolisuus ja reiluus tästä on kaukana.
Onhan toi aika järjetöntä. Voisitko kysyä voisivatko ottaa teidän lapset kyytiin silloin kun sopii?
psykiatriina kirjoitti:
Voi hyvänen aika ihmiset! Opetelkaa jämäkkyyttä. Sellaista selkeää asian sanomista ilman että itse syyllistytte. Ei tarvi huutaa eikä olla ilkeä, vaan sanoa napakasti niin kuin asia on. "Me on nyt päätetty, että me ei enää kuskata teidän lasta kun ei vuoden aikana teidän suunnalta ole ollut mitään vastavuoroisuutta. Jos teitä kiinnostaa järjestää asia tasapuolisesti, ilmoittakaa. Heippa!"
Jos moisen takia joku katkaisee välit, niin tuskin siinä paljon menetätte. Ihan turha on kärsiä itsekkäiden ihmisten takia vuosikausia ja saada siitä vaan itselleen paha olo.
No ei mun mielestä noinkaan ”jämäkkä” tarvitse viestissään olla kun tuo on jo minusta epäystävällinen viesti. Neutraalimmin voi laittaa, että kävisikö heille vuoropäivät harjoituksiin kuskauksissa. Jotkut eivät vaan tajua tai osaa ottaa asiaa esille.
Meillä on useampi harrastus ollut vuosien varrella, joihin on ollut yhteiskuljetus. Olen aina sanonut, että voin viedä jos te haette. Joskus on ollut puolin tai toisin esteitä. Ja ne on aina soviteltu hyvässä hengessä.
Ehdottakaa lokkeilijoille, että ensi kuussa ette pääse viemään/hakemaan/kyytimään. Otatteko vuorostanne kuljetusvastuun. Jos vastaus on ei. Niin toteatte, että teidän kyytipalvelu ei ole käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista vaatia rahaa naama nyrpeänä ja kämmen hikisenä.
Onhan se nyt aivan törkeää, että samaan paikkaan mennessä toiset tulevat kyytiin ihan maksamatta.
Kiroa inhottavat ihmiset kadotuksee av-palstalla.
Kyllä se siitä.
Vuodesta toiseen kun kyytiä tarjoo ja mitään ei vastapalveluksena, niin kyllä kuule ketuttaisi ketä tahansa. Eikä edes asuta naapureina, joutuu koukkaamaan pidempää reittiä...
Ap
Sano että kyyti onnistuu, jos lapsi tulee teille sinun ilmoittamanasi ajankohtana. Odottamaan ei jäädä, eli myöhästyessä jää kyydistä. Paluukyyti tulee suoraan teille ja siitä lapsi voi kävellä kotiin.
Ei tuokaan mitään vastaantulemista ole, jos ei bensakuluihin edelleenkään osallistu yhtään. Mieluummin kuskaa niitä muita lapsia joiden perheet on fiksumpia.
No jaa, eipä sen yhden lisälapsen kuskaaminen juuri bensankulutusta nosta, jos ei tule ylimääräistä ajoa. Minusta voi hyvin auttaa, jos se ei tuota itselle ylimääräistä vaivaa tai kustannusta. Jos kyseessä on oikeasti lapsen kaveri, saavat enemmän aikaa yhdessä.
No samalla perusteella tässä itse kukin voisi ajaa metrossa ja ratikassa pummilla. Mitäs turhaa maksaa, kulkeehan noi liikennevälineet joka tapauksessa.
Meillä on sama tilanne yhden perheen kanssa. Jos he itse pystyvät kuskaamaan oman/ omat lapsensa he eivät IKINÄ tarjoudu kuljettamaan samalla meidän lasta/ lapsia, mutta heidän lapset ovat useamman kerran viikossa meidän kyydissä. Mua oikeasti kiukuttaa nykyään tämä tilanne. Mun työvuorot ovat sellaiset, että pääsen kyllä aamulla viemään (kulkevat pyörällä jos sää on hyvä, mutta sateella ja nyt liukkaalla vien), mutta niin pääsisi myös naapuri. Tuntuisi todella kurjalta sanoa lapsille että en ota teidän kavereita kyytiin kun ei nekään ikinä ota teitä, joten hampaat kirskuen kuljetan. Ei ole mikään ylimääräinen vaiva mulle, mutta tasapuolisuus ja reiluus tästä on kaukana.