Kannattaako hankkia kotikoneeksi Nokian Mikro-Mikko?
Aiemmin ollut Sinclair ZX Spectrum, mutta nyt haluaisin ammattilaistasoisen koneen.
Kommentit (23)
Jos olet retro tyyppiä niin miksipä ei
EI KANNATA, Nokian kurssi laski 30% viikosss.
Meillä oli koulun atk-luokassa Mikro-Mikot, niillä ja MBASICilla tehtiin monta hienoa ohjelmaa.
Ja mistä aikakoneesta sinä tupsahdit?
Mulla on kirjahyllyssä pölyttymässä yksi kannettava MikroMikko. Siinä on jo Windows-käyttöjärjestelmäkin, Windows 3.2, ja korppuja jo käyttää tallennusvälineenä. Modeemin kun hommaa niin pääsee nettiinkin.
Kyllä suosittelisin siirtymään suoraan 80386DX- prosessorikantaan.
Tiedättekö, mistä saisin uusia reikäkortteja?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, löytyykö kekkosta lompakosta.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on ihan last season. Moderni maailma käyttää reikänauhaa.
Voi noita nykyajan kotkotuksia...
Jäikö tämä aloitus vuosikymmeniksi pyörimään bittiavaruuteen?
Mikro-Mikko siivoamaan ja kokkaamaan ja Maksi-Mikko makkarin puolelle?
Kuka nyt mitään kumikenkätehtaan koneita haluaa hommata :D
Ooh, tuli ihan nuoruus mieleen, Nokialla duunissa sillon kun MikroMikot oli vasta keksitty.
Kyllä Spectrum on uusinta uutta. Ei kannata vaihtaa. Jos sinulla on 16 kt:n kone, siihen saa laajennuspaketilla 48 kt. Sillä muistilla tekee jo ihmeitä.
Kaikissa uusissa ei kuulemma ole edes basic-käskyille omia näppäimiä. Kuvittele: joutuu itse kirjoittamaan käskyt!! Mikro-Mikko on muutenkin ammattilaistason kone, johon ei kotikäyttäjällä ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Spectrum on uusinta uutta. Ei kannata vaihtaa. Jos sinulla on 16 kt:n kone, siihen saa laajennuspaketilla 48 kt. Sillä muistilla tekee jo ihmeitä.
Kaikissa uusissa ei kuulemma ole edes basic-käskyille omia näppäimiä. Kuvittele: joutuu itse kirjoittamaan käskyt!! Mikro-Mikko on muutenkin ammattilaistason kone, johon ei kotikäyttäjällä ole varaa.
Rautaan kyllä' kannattaa panostaa. Toi sun Spectrum jää kohta ihan jalkoihin.
Oih, meidän 1. tietsikka silloin 90-luvulla ❤️
Mulla on sellainen! Päivällä lasken sen kanssan laskutoimituksia ja teen ruokareseptejä.
Yöaikaan teen laitan sen tulostamaan Nokian -talvirenkaita! Tekee yhden renkaan yön aikana. Voi kun se osaisi vielä tehdä nastatkin niihin!
Empä tiedä kotikoneeksi, se kun kuitenkin on yrityskoneeksi suunniteltu. Eikös Casion laskin riitä ja muovinen markka-euro-valuuttamuunninkortti?