oletko katsonut rikollinen mieli dokkaria?
Kommentit (73)
Minua kiinnostaisi tietää tuon r*iskaajan nimi. Ihan sen takia että osaa varoa.
Mutta jotenkin minua inhottaa kun tuo Veeti Kallio vaan naureskelee ja juttelee mukavia noiden murhaajien ym. hullujen kanssa.
https://areena.yle.fi/1-4616408
Hei oonhan mä kuitenkin hyvä ihminen vaikka oon murhannut vesurilla ja mulla on diagnosoitu psykopatia... Onhan iso osa firmojen johtajistakin psykopaatteja ja hyviä ihmisiä joten miksi en minäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian ymmärtävästi tuodaan rikoksentekijän näkökulmaa esille. Eikö niitä ajatuksia olisi voinut edes vähän haastaa?
Niin ainakin, kun vaikuttaa, että yleisökään ei ole haastanut, vaan sympatisoi rikollisia.
Tämä tuntuu olevan trendi myös maailmalla - liittynee esim. jenkeissä laitaoikeiston nousuun ja trumpismiin. Kun katsoo roskakanavien ohjelmia (esim. frii), niin aika moni niistä rikosjutuista on jo vain vaivoin peiteltyä rikollisten ihailua. Se yhdistyy jenkeissä tietysti läheisesti aseenkanto-oikeuteen ja valtiohallinnon vastaisuuteen ja muuhun oikeistotouhuskeluun.
Tässäkin ohjelmassa on vain annettu rikollisille taas yksi keino nautiskellen muistella teojaan ja lisätä glooriaansa muiden rikollisten hierarkiassa. Tätä tosiasiaa yritetään kuorruttaa alkeellisella köökkitsykolokisoinnilla tai katsojan annetaan ihan itse tehdä johtopäätelmiä - hokemilla. Juu-u - niinhän katsojat tekevät joka tapauksessa, ovat aina tehneet - niin niiden tuputtavien, saarnaavien kuin saarnaamattomien ohjelmien kanssa. Juju on siinä, että ne ajattelemattomat ja ei omilla aivoillaan ajattelevat - tyypit - niitä löytyy juuri niissä rikoksiin sortuvissa porukoissa. Tällaisille penskoille kun vielä tarjotaan hieman romantisoitu kuva rikollisesta maailmasta ja mahdollisuus saada julkisuutta ja hynää - niin se on loppumaton suo, jos ja kun sille tielle on lähdetty.
Onneksi ei ole tullut tehtyä penskoja tähän maailmaan.
Samat tekijät jätti alaikäiset Kakolan lapset ilman tukea ohjelman jälkeen. Nyt traumatisoitiin rikosten uhrit ja omaiset uudelleen.
Huikee on Suomessa vankilapsykologien taso. Halutaan vaan julkisuutta. Moraalia ei ole lainkaan.
Pitäisikö tällaisessa ohjelmassa sanoa minuutin välein, että tekijä on paha. Että hurskaat saisivat mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta on että suomessa pääsevät vapaiksi ja avovankilaan, vaikka itsekin tiedostavat olevansa vaaraksi muille, jotkut jopa suoranaisesti pelkäävät itseään kuten se nainen joka oli viiltä nyt useita.
Onhan se nyt uhka että ihminen joka ei muista tehneen useita henkiri koksia, on tuolla vapaana.
Suomessa todella on pielessä tämän rikos ja rangaistus. Kun se muiden kansalaisten turva jää kakkoseksi, vankien sopeuttamisessa yhteiskuntaan pidetään tärkeämpänä kuin yleistä turvallisuutta. Varsinkin kun sitä sopeuttamista ei edes tehdä kunnolla, kuten noistakin haastatteluista selvisi. Jos on murh aaja ja psyk opaatti, ei sellainen eheydy kunnolliseksi vankilassa.
Ihmettelen miksi päättäjät ei ryhdy toimiin, joka vuosi on listattuna mediassa keitä vankeja ei ikinä pitäisi päästää vapaaksi, mutta silti pääsevät.
Tämä! Suomi on hyysärivaltio väkivaltarikollisten suhteen (esim Eveliinan tap paja, Koskelan tapaus)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää tuon r*iskaajan nimi. Ihan sen takia että osaa varoa.
Mutta jotenkin minua inhottaa kun tuo Veeti Kallio vaan naureskelee ja juttelee mukavia noiden murhaajien ym. hullujen kanssa.
Kun ei saa enää muuten julkisuutta niin pitää yrittää näin?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kaksi jaksoa, ja hyvin ristiriitaisia tuntemuksia herätti.
Miksi herätti ristiriitaisia tuntemuksia? Kerro lisää tästä fiiliksestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tällaisessa ohjelmassa sanoa minuutin välein, että tekijä on paha. Että hurskaat saisivat mitä haluavat.
En tiedä millainen ohjelma on mutta rikollinen mieli kiinnostaa hyvin monia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/1-4616408
Hei oonhan mä kuitenkin hyvä ihminen vaikka oon murhannut vesurilla ja mulla on diagnosoitu psykopatia... Onhan iso osa firmojen johtajistakin psykopaatteja ja hyviä ihmisiä joten miksi en minäkin!
Rehellisyys olisi parasta mutta ehkä sitä ajattelee niitä omia hyviä ominaisuuksia kuitenkin ajoittain vaikka olisi tehnyt mitä.
En tykkää siitä syyllistävästä naispsykologista.
En.