En ole käynyt rautatieasemalla
Kysymys laitureista: kuinka ne ovat, että ihmiset voivat päästä niihin kulkematta raiteille ja silti junat pääsevät niiden läpi?
Kommentit (24)
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.
Itekään ei tie miten skulaa, vaik tääl pummaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ali/ylikulku + portaat.
Jos ei ole niitä portaita ja alikulkuja. Joku tasainen, jossa on 4 laituria. Jos pitäisi päästä laiturille neljä ja ykkönen on lähinnä asemarakennusta. Eikö kukaan asu sellaisessa kaupungissa, että olisi nähnyt ne?
Vierailija kirjoitti:
Itekään ei tie miten skulaa, vaik tääl pummaan joka päivä.
Käy vilkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.
Eli et tiedä.
Katso kampaa ja ajattele kysymystäsi.
Yli-ja alikulut läpimenoasemilla.
Perniön rautatieasemalla on sekä yli- että alikulkusillat. Eikö ap:n kotikylällä? Rautatieasemia on ainakin sata täällä Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Perniön rautatieasemalla on sekä yli- että alikulkusillat. Eikö ap:n kotikylällä? Rautatieasemia on ainakin sata täällä Suomessakin.
Täällä ei ole rautatietä. Mielestäni lähimmissäkään asemissa ei ole mitään yli ja alikulkuja. Mutta voiko ne laiturit aueta sitten eri puolelle, vai eikö sieltä ole pitkä kiertää asemalle, jos pitää päästä jatkamaan linja- autolla. Häiritsee, kun ei tiedä tarkkaan tuota asiaa.
Kannattaa käydä. Jo silloin kun rautatiet tulivat Suomeen, ihmiset kävivät vartavasten tutustumassa halkoja syöviin rautahevosiin, rohkeimmat ostivat liput ja matkustivat ja jos ei varallisuus riittänyt paluumatkaan, kävelivät takaisin.
Täytyisi kai alikulut olla kaikilla asemilla joissa on useampi kuin yksi laituri. Nuorempana mentiin jossain ja vaihdettiin lennosta junaa mutta siinä raiteilla me loikittiin, ei ollut alikulkuja. Joku Pieksämäki tms paikka siinä lähistöllä se muistaakseni oli.
Tasoristeyksestä pääsee raiteiden yli jos ei ole yli- tai alikulkua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä. Jo silloin kun rautatiet tulivat Suomeen, ihmiset kävivät vartavasten tutustumassa halkoja syöviin rautahevosiin, rohkeimmat ostivat liput ja matkustivat ja jos ei varallisuus riittänyt paluumatkaan, kävelivät takaisin.
Kun ei viitsisi nousta autosta.
Jos kirjoitat sen pienellä alkukirjaimella se voi olla mikä tahansa rautatieasema yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ali/ylikulku + portaat.
Jos ei ole niitä portaita ja alikulkuja. Joku tasainen, jossa on 4 laituria. Jos pitäisi päästä laiturille neljä ja ykkönen on lähinnä asemarakennusta. Eikö kukaan asu sellaisessa kaupungissa, että olisi nähnyt ne?
Joensuussa muistan että piti kävellä raiteiden yli. Ei siellä ollutkaan liikennettä kuin Helsinkiin päin (harvoin) ja Kolille (harvemmin).
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyksestä pääsee raiteiden yli jos ei ole yli- tai alikulkua.
Eli siinä on raide pois siltä kohtaa? Muutenhan olisi riski jäädä junan alle.
Helsingin, Vantaan, Singaporen Kanadan jne...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyksestä pääsee raiteiden yli jos ei ole yli- tai alikulkua.
Eli siinä on raide pois siltä kohtaa? Muutenhan olisi riski jäädä junan alle.
Ei ole riskiä, sillä asemilla, joilla kävellään raiteiden yli, junia kulkee harvoin. Junien saapuminen tiedetään etukäteen, ne eivät vain ilmesty yhtäkkiä asenalle. Muistaakseni Joensuun lisäksi myös Turussa asemalta poistutaan kävelemällä raiteiden yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perniön rautatieasemalla on sekä yli- että alikulkusillat. Eikö ap:n kotikylällä? Rautatieasemia on ainakin sata täällä Suomessakin.
Täällä ei ole rautatietä. Mielestäni lähimmissäkään asemissa ei ole mitään yli ja alikulkuja. Mutta voiko ne laiturit aueta sitten eri puolelle, vai eikö sieltä ole pitkä kiertää asemalle, jos pitää päästä jatkamaan linja- autolla. Häiritsee, kun ei tiedä tarkkaan tuota asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasoristeyksestä pääsee raiteiden yli jos ei ole yli- tai alikulkua.
Eli siinä on raide pois siltä kohtaa? Muutenhan olisi riski jäädä junan alle.
Ei ole riskiä, sillä asemilla, joilla kävellään raiteiden yli, junia kulkee harvoin. Junien saapuminen tiedetään etukäteen, ne eivät vain ilmesty yhtäkkiä asenalle. Muistaakseni Joensuun lisäksi myös Turussa asemalta poistutaan kävelemällä raiteiden yli.
Voihan joku juna tulla myöhässä ja olla just siinä kun kävelet jäätyäsi pois toiseta junasta? Se on mahdollista.
Ali/ylikulku + portaat.