Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isät!! Kertokaa miten isänpäivänä teitä parhaiten muistettu

Ap
29.10.2019 |

Kyselen miehiltä joilla jälkikasvua parhaista isänpäivistään.
Onko jotain suosikki lahjaa ollut tai sellaista toiveissa? Oletteko puuhanneet perheen kanssa isänpäivänä jotakin mitä suositella? Onko teillä perheessänne jotain isänpäiväperinteitä (esim. kakkukahvit vuoteeseen, lasten antamat piirustukset tms)?
Mitä toivotte tai puolestaan ette toivo isänpäivältä?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran tuotu kahveet ja pullat sänkyyn.

Jäänyt mieleen.

Vierailija
22/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kerran tuotu kahveet ja pullat sänkyyn.

Jäänyt mieleen.

Kiva. Joku on sentään tyytyväinen johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kysytte toivomuksia jos ette halua kuulla vastauksia. Suurin osahan täällä on nimenomaan omaa aikaa toivonut ja sitä toivoisin itsekin. Noita rumia krakoja ja epäkeskoja savikulhoja on jo kaapit täynnä. 

Ja toki saman suon vaimollenikin silloin tällöin ihan pyytämättä, mutta tuo ei vain toimi toisinpäin vaan hän tuntuu loukkaantuvan verisesti jos en haluaisi viettää kaikkea vapaa-aikaani perheen kanssa.

Viime vuonnakin ainoat omat aikani olivat kolme viikon mittaista työmatkaa ja niistäkin kuulin russutusta.

Ei se, että tarvitsee välillä omaakin tilaa, tarkoita sitä ettei rakastaisi perhettään. 

Ja isänpäivä on juuri se oikea kohta vuodesta ottaa sitä omaa aikaa?

Vierailija
24/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ehdottaisitte tällaista omaa päivää lahjaksi puolin ja toisin, ensin vaikka vapaapvä vaimolle niin jos tavan saisi sitä kautta polkaistua käyntiin.

Monesti olen lähtenyt lasten kanssa reissuun, mutta vaimo ei viihdy itsekseen kotona koko viikonloppua. Ei siis keksi tekemistä tms. 

Ai kauhee! Mä kyllä keksisin ja aika loppuisi kesken...

Vierailija
25/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin toivoisin omaa aikaa. Esim. vaimo ja lapset voisivat antaa lahjaksi vapaan viikonlopun menemällä vaikka sukuloimaan. Minun ei tarvitsisi edes lähteä kotoa mihinkään reissuun. Nauttisin vain omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.

Vaimolle sama tiedossa äitienpäivänä?

Jos haluasi niin kyllä. Muutoin saa kyllä vapaapäiviä.

Vierailija
26/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään niistä haleista ja korteista, ja aamupalasta sänkyyn.

Vierailija
27/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhain isänpäivä on sellainen, kun ei ole muistettu yhtään mitenkään. Vihaan kaikkia turhanpäiväisiä pönötyspippaloita, varsinkin näitä isän/äidin/ystävän/naapurinsiskonkaiman ym jonninjoutavia amerikkalaisten markkinamiesten kehittelemiä krääsänmyynin edistämispäiviä.

t: isä, jolla on vain yksi päivä vuodessa jolloin ei halua olla isä, eikä isän poika.

Vierailija
28/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sen isänpäivä"lahjan" viettää myöhemmin, eikä just isänpäivänä. Mennään isänpäivänä perinteisen kaavan mukaan, mutta lahjana onkin vapaapäivä vaikka seuraavana viikonloppuna.

Vierailija
29/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenpä olisi edes se lahjakortti jolla voisi lunastaa vapaan viikonlopun perheestään kun kerran isänpäivää ei saa haluamallaan tavalla viettää? 

Vierailija
30/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löhöilyä muksujen kanssa. Katsellaan leffa tai jotain vastaavaa. Myöhäinen lounas ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Kiireetöntä nautiskelua.

Vierailija
31/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin toivoisin omaa aikaa. Esim. vaimo ja lapset voisivat antaa lahjaksi vapaan viikonlopun menemällä vaikka sukuloimaan. Minun ei tarvitsisi edes lähteä kotoa mihinkään reissuun. Nauttisin vain omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.

Totta hemmetissä, jos hän vain sitä haluaisi. Tuppaa vaan olemaan niin, että nämä kaikenmaailman väkisin väännetyt täysin turhat pippalot ovat juurikin naisten mieleen ja juuri he haluavat niitä ylläpitää jonninjoutavine lahjoineen ja rasittavine rituaaleineen.

Vierailija
32/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan sen isänpäivä"lahjan" viettää myöhemmin, eikä just isänpäivänä. Mennään isänpäivänä perinteisen kaavan mukaan, mutta lahjana onkin vapaapäivä vaikka seuraavana viikonloppuna.

Mutta jos se isä nimenomaan vihaa sitä perinteistä kaavaa, niin mitä hiton hyötyä isää on lahjoa myöhemmin sillä, että ensin häntä kidutetaan? Jos kerran kyseessä on nimenmukaisesti isänpäivä, niin eikö se kyseinen päivä kuuluisi viettää juuri niin kuin isä haluaa, eikä niin kuin kaikenmaailman krääsäpippaloita rakastava vaimo haluaa?

Vierailija
33/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta hemmetissä, jos hän vain sitä haluaisi. Tuppaa vaan olemaan niin, että nämä kaikenmaailman väkisin väännetyt täysin turhat pippalot ovat juurikin naisten mieleen ja juuri he haluavat niitä ylläpitää jonninjoutavine lahjoineen ja rasittavine rituaaleineen.

Minä kyllä näen että nämä isänpäivät ja äitienpäivät ovat tärkeitä nimenomaan lapsille.

Vierailija
34/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se isä nimenomaan vihaa sitä perinteistä kaavaa, niin mitä hiton hyötyä isää on lahjoa myöhemmin sillä, että ensin häntä kidutetaan? Jos kerran kyseessä on nimenmukaisesti isänpäivä, niin eikö se kyseinen päivä kuuluisi viettää juuri niin kuin isä haluaa, eikä niin kuin kaikenmaailman krääsäpippaloita rakastava vaimo haluaa?

Jos isä ei halua krääsäpippaloita, niin sellaisia ei tarvitse olla. Mutta jos isä haluaa olla ilman lapsiaan isänpäivänä tai erityisesti isänpäivälahjaksi aikaa ilman lapsia, niin onhan se jotenkin ajatuksena aika vastenmielistä.

Vierailija
35/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kysytte toivomuksia jos ette halua kuulla vastauksia. Suurin osahan täällä on nimenomaan omaa aikaa toivonut ja sitä toivoisin itsekin. Noita rumia krakoja ja epäkeskoja savikulhoja on jo kaapit täynnä. 

Ja toki saman suon vaimollenikin silloin tällöin ihan pyytämättä, mutta tuo ei vain toimi toisinpäin vaan hän tuntuu loukkaantuvan verisesti jos en haluaisi viettää kaikkea vapaa-aikaani perheen kanssa.

Viime vuonnakin ainoat omat aikani olivat kolme viikon mittaista työmatkaa ja niistäkin kuulin russutusta.

Ei se, että tarvitsee välillä omaakin tilaa, tarkoita sitä ettei rakastaisi perhettään. 

Erittäin oikea, jos isä nimenomaan sitä haluaa. Kyseessä on siis isän, eikä  vaimon päivä ja se kuuluu viettää juuri niin kuin isä haluaa.

Vierailija
36/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä että nyt suututaan kun isät kertovat että haluaisivat lahjaksi omaa aikaa (vieläpä ketjussa jossa kysytään isiltä mitä nämä toivoisivat lahjaksi). Eikös ne aineettomat lahjat olleet juuri suuressa huudossa akkojen keskuudessa?

Vierailija
37/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitenpä olisi edes se lahjakortti jolla voisi lunastaa vapaan viikonlopun perheestään kun kerran isänpäivää ei saa haluamallaan tavalla viettää? 

No eikös tuollaiset voi ihan vaan sopia aikuisten kesken? Vai pitääkö lasten askarrella lahjakortti, isi saat viettää päivän ilman meitä? Se lasten nöyryytyskö on se juttu?

Vierailija
38/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin oikea, jos isä nimenomaan sitä haluaa. Kyseessä on siis isän, eikä  vaimon päivä ja se kuuluu viettää juuri niin kuin isä haluaa.

Etkö näe, että isänpäivä liittyy siihen isyyteen? Eli ne lapset ovat aika olennainen osa siinä?

Vierailija
39/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä toivon aamiaista lasten kokkaamaan, ovat jo vähän isompia niin ainakin ieman avustettuna tämä onnistuu. Aamiaisen jälkeen vaikka ulkoilua yhdessä. Herkullinen lounas juhlavampaa ruokaa ja kakkukahvit. Illalla vaikka leffa yhdessä.

Parasta isänpäivässä on juuri lasten kanssa oleminen. Minnekään sukuloimaan en halua. Oma isäni on kuollut, vaimon isä voidaan kutsua kahville, jos vaimo haluaa.

Vierailija
40/125 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä ei halua krääsäpippaloita, niin sellaisia ei tarvitse olla. Mutta jos isä haluaa olla ilman lapsiaan isänpäivänä tai erityisesti isänpäivälahjaksi aikaa ilman lapsia, niin onhan se jotenkin ajatuksena aika vastenmielistä.

Minä en ottanut kantaa siihen, pitäisikö isän saada vapaapäivä muusta perheestä isänpäivänä (toki sekin voisi olla yksi vaihtoehto jos isä niin haluaa), vaan nimenomaan siihen, että jos isä vihaa niitä "perinteisiä kaavoja", niin niillä ei häntä kidutettaisi.  

Henkilökohtaisesti en halua vapaapäivää perheestäni, vaan vapautuksen näistä jonninjoutavista markkiinamiesten keksimistä krääsäpippaloista. Eli minulle paras isänpäivä on sellainen, että se on aivan tavallinen päivä muiden joukossa, eikä sitä huomioitasi mitenkään. Ei minulle tarvi tulla jonain krääsäkauppiaitten määrittelemänä päivänä kertomaan, kuinka paljon minua rakastetaan, vaan sen voi tehdä ihan minä vuoden päivänä tahansa ja ihan ilman menneneitä ja blackhorseja.