Isät!! Kertokaa miten isänpäivänä teitä parhaiten muistettu
Kyselen miehiltä joilla jälkikasvua parhaista isänpäivistään.
Onko jotain suosikki lahjaa ollut tai sellaista toiveissa? Oletteko puuhanneet perheen kanssa isänpäivänä jotakin mitä suositella? Onko teillä perheessänne jotain isänpäiväperinteitä (esim. kakkukahvit vuoteeseen, lasten antamat piirustukset tms)?
Mitä toivotte tai puolestaan ette toivo isänpäivältä?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Jään odottelemaan alatyylisiä kommentteja, jotka keskittyvät ainoastaan navan alapuolelle.
PERVO!
Kunnon pan.. pannukakulla ja jäätelöllä.
Paras lahja olisi kun antaisitte mun kerrankin nukkua pitkään ja olla loppupäivä yksin vain kattoon syljeskellen!
No ylläoleva ei varmaan koskaan toteudu niin tyydyn perinteiseen aikaisin heräämiseen kun malttamattomat lapset tuovat sänkyyn koulussa/päiväkodissa tuhertamiaan ihania lahjoja. :)
Komppaan yllä olevaa. Paras isänpäivälahja olisi kun saisin viettää koko päivän ihan yksin omiin juttuihin keskittyen.
Ehkä joku pitkä viikonloppu reissu "poikien" kanssa. Vähän omaa aikaa olisi paras lahja.
Ei ainakaan sitä ikuista pyjamaa, kravattia ja aamutohveleita, kiitos.
Minäkin toivoisin omaa aikaa. Esim. vaimo ja lapset voisivat antaa lahjaksi vapaan viikonlopun menemällä vaikka sukuloimaan. Minun ei tarvitsisi edes lähteä kotoa mihinkään reissuun. Nauttisin vain omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.
Jospa ehdottaisitte tällaista omaa päivää lahjaksi puolin ja toisin, ensin vaikka vapaapvä vaimolle niin jos tavan saisi sitä kautta polkaistua käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin toivoisin omaa aikaa. Esim. vaimo ja lapset voisivat antaa lahjaksi vapaan viikonlopun menemällä vaikka sukuloimaan. Minun ei tarvitsisi edes lähteä kotoa mihinkään reissuun. Nauttisin vain omasta rauhasta ja hiljaisuudesta.
Vaimolle sama tiedossa äitienpäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan sitä ikuista pyjamaa, kravattia ja aamutohveleita, kiitos.
Tai työkaluja, ARGH!
t. omaa aikaa kaipaava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetty tarjota, mutta ei tunnu kelpaavaan. Aina lähtee anopille mukaan vaikka sanon ettei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetty tarjota, mutta ei tunnu kelpaavaan. Aina lähtee anopille mukaan vaikka sanon ettei tarvitse.
Vietätkö aina koko viikonlopun äitisi luona? Mulle sellainen sopisi hyvin, mieheni ei vaan ole äitinsä kanssa tekemisissä. Omat vanhempani ovat kuolleet ja sisaruksia ei ole, joten pitäisi majoittua viikonlopuksi hotelliin eikä mulla ole varaa sellaiseen.
Ymmärrän, että vanhemmilla on välillä tarvetta omalle ajalle. Mutta silti on aika kylmää toivoa isänpäivälle (tai äitien) omaa aikaa. Kyllä sen pitäisi olla iloinen perhejuhla lasten kanssa, jos sitä haluaa juhlistaa. Tai ainakin mukava päivä tehden juttuja yhdessä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että vanhemmilla on välillä tarvetta omalle ajalle. Mutta silti on aika kylmää toivoa isänpäivälle (tai äitien) omaa aikaa. Kyllä sen pitäisi olla iloinen perhejuhla lasten kanssa, jos sitä haluaa juhlistaa. Tai ainakin mukava päivä tehden juttuja yhdessä lasten kanssa.
Mennään isänpäivälounaalle ravintolaan ilman isää. Just just.
Meillä mies toivonut myös omaa aikaa. Pizza myös kelpaa
Vierailija kirjoitti:
No ihan samaa mietin. Jokainen tarvitsee omaa aikaa, mutta isänpäivä/äitienpäivä ei ole se hetki, eikä se ole asia, jota lapsille tulee erityisesti korostaa muutenkaan. Vaivihkaa sitten sopiviin kohtiin sovitaan kummallekin vanhemmalla mahdollisuuksia tehdä niitä omia juttuja ilman sen suurempaa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ehdottaisitte tällaista omaa päivää lahjaksi puolin ja toisin, ensin vaikka vapaapvä vaimolle niin jos tavan saisi sitä kautta polkaistua käyntiin.
Monesti olen lähtenyt lasten kanssa reissuun, mutta vaimo ei viihdy itsekseen kotona koko viikonloppua. Ei siis keksi tekemistä tms.
Miksi sitten kysytte toivomuksia jos ette halua kuulla vastauksia. Suurin osahan täällä on nimenomaan omaa aikaa toivonut ja sitä toivoisin itsekin. Noita rumia krakoja ja epäkeskoja savikulhoja on jo kaapit täynnä.
Ja toki saman suon vaimollenikin silloin tällöin ihan pyytämättä, mutta tuo ei vain toimi toisinpäin vaan hän tuntuu loukkaantuvan verisesti jos en haluaisi viettää kaikkea vapaa-aikaani perheen kanssa.
Viime vuonnakin ainoat omat aikani olivat kolme viikon mittaista työmatkaa ja niistäkin kuulin russutusta.
Ei se, että tarvitsee välillä omaakin tilaa, tarkoita sitä ettei rakastaisi perhettään.
Jään odottelemaan alatyylisiä kommentteja, jotka keskittyvät ainoastaan navan alapuolelle.