Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihailen punalappuisten ruokien ostajien itsetuntoa - itse en kehtaisi moisia ostaa

Vierailija
29.10.2019 |

Täydet pisteet siitä!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on syynsä, miksi jotkut rikastuvat ja toiset taas jatkavat köyhtymistään.

Kyllä! Sattuma.

Vierailija
22/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONkohan Björn Wahlrooskin ostellut niitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on velatonta varallisuutta yli keskiarvon, mutta kehtaan oikein hyvin kerätä sossun elättien tyhjät juomatölkit tien ohesta ja ostaa punalapputuotteen. Tosin syön vain kasviksia ja ne kaupan falafelit eivät ole mistään kotoisin, joten teen mieluummin itse. Laskin hiljattain, että juomatölkkien viskojat maksavat yli prosentin ruokamenoistani.

Itsetunnon rakentaa ihminen itse. Sehän ei siis ole sama asia kuin älytön pöyhkeily.

Kerään muutkin roskat, sillä toisin kuin niiden heittelijät, nautin siististä ympäristöstä. Liittyisikö siihen, että ulkoinen ja sisäinen todellisuus muistuttavat toisiaan. Ne kaiketi sotkevat, joilla menee huonosti.

Roskienkin keruu kannattaa: löysin hiljattain maasta Keno-kuitin, jossa oli voitto.

Vierailija
24/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole varaa valita.Joko lapputuote tai lapset näkevät loppukuusta nälkää.Valitsen lapputuotteen,noloa tai ei en välitä.

Vierailija
25/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen verraten varakas. Ostan lähes kaiken tarjouksista, koiraa ulkoiluttaessa kerään kaikki pullot ja tölkit ja muutenkin pihistän monesta asiasta. Toisaalta nyt onkin varaa matkustella useamman kerran vuodessa, löytyy järvenrantamökki ja autotallissa kesää odottelee kaunis museorekisterissä oleva menopeli.

Elämä on valintoja.

Mä elän myös säästeliäästi. Olin 35-vuotiaana velaton, ja sen jälkeen olen lyhentänyt työaikaani pysyvästi. Onnistuu ihan tavan duunarilltakin, se on mihin haluaa investoida.

Vierailija
26/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan rikkain mies ostaa vain laputettuja tarjoustuotteita. Kun on aikaa hengailla ja etsiä https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a91a3ece-dc1c-4eae-957c-a1b30e4e4…

Vierailija
27/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan punalappuisia ruokia, ladon koriin myös OLUTTA ja KONDOMEJA. 

Miksi pitäisi hävetä?

Vierailija
28/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten teet, jos haluat ostaa tietyn tuotteen ja siinä onkin punainen lappu? Revitkö sitten lapun pois?

Vierailija
29/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan voi kassalla sanoa, että naapurin mummo pyysi tuomaan laputettuja tuotteita kun ei itse jaksa käydä kaupassa.

Vierailija
30/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on velatonta varallisuutta yli keskiarvon, mutta kehtaan oikein hyvin kerätä sossun elättien tyhjät juomatölkit tien ohesta ja ostaa punalapputuotteen. Tosin syön vain kasviksia ja ne kaupan falafelit eivät ole mistään kotoisin, joten teen mieluummin itse. Laskin hiljattain, että juomatölkkien viskojat maksavat yli prosentin ruokamenoistani.

Itsetunnon rakentaa ihminen itse. Sehän ei siis ole sama asia kuin älytön pöyhkeily.

Kerään muutkin roskat, sillä toisin kuin niiden heittelijät, nautin siististä ympäristöstä. Liittyisikö siihen, että ulkoinen ja sisäinen todellisuus muistuttavat toisiaan. Ne kaiketi sotkevat, joilla menee huonosti.

Roskienkin keruu kannattaa: löysin hiljattain maasta Keno-kuitin, jossa oli voitto.

Hienoa, oli oikein että juuri sinä löysit ja sait sen Keno-voiton, ikäänkuin palkkioksi hyvistä teoista, roskien siivoamisesta. Meni ihan oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
31/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupla-alet päälle vielä kaupan viimeisellä aukiolotunnilla. Ostoskori punoittaa, minä en.

M

Vierailija
32/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi sinulle. Tulot yli 100 000 vuodessa ja kyllä kehtaa! Ystäväni kerää myös panttipulloja, kun nitä osuu kohdalle, vaikka hänen tulonsa ovat vieläkin suuremmat.

Kyse on järjenkäytöstä. Opetan lapsillenikin, että pullot kannattaa palauttaa ja omaisuudestaan huolehtia. En ole pihi. Teen myös säännöllisesti lahjoituksia ja nautimme kohtuudella elämästämme.

Sama! Mieheni jopa poimii maasta 5-senttisetkin, itselläni raja menee sentään eurossa 😂 Punalappuja hamstrataan pakastimeenkin, lihoja ja leipää lähinnä. Kirppiksen ohi kävellessä käyn katsomassa löytyisikö kivaa (tarpeellista) vaatetta jne... Eikä hävetä YHTÄÄN! Ei pelkästään ekonominen vaan myös ekologinen juttu tämä 😊

Vierailija
33/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole hyvä itsetunto, mutta sitä en tajua, miksi punalappuisten tuotteiden ostajan pitäisi hävetä. Ehkä ap selitätkin sen seuraavaksi (todennäköisesti et, koska trollit harvoin vaivautuvat miettimään asiaa aloitusta pidemmälle).

Kyllä niitä ressukoita on 😂 Esim. mieheni ex, joka kielsi ostamasta aletuotteita ettei vaan luulla köyhäksi. Paitsi punalaput, myös kaupan omat merkit oli kieltolistalla, samasta syystä. Piti myös tarkasti kirjaa, ettei mies pitänyt esim. juhlissa samoja vaatekappaleita liian montaa kertaa, ettei kukaan luulisi ettei ole enempää vaatteita 🙄

Vierailija
34/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi noita kovin usein pois ostaa, koska joku saattaa olla ostamassa niitä viimeisillä senteillään.

Vierailija
35/49 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi noita kovin usein pois ostaa, koska joku saattaa olla ostamassa niitä viimeisillä senteillään.

Ihailtavaa huomaavaisuitta - onnitteluni!

Vierailija
36/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahtavaa löytää joku hyvä punalappuinen tuote! Just löysin paahtopaistin, laitoin pakastimeen ja teen siitä viikonloppuna herkullisen aterian. Ihanaa tehdä hyviä löytöjä! Vaikka olisi varaa ostaa kyseinen tuote ihan normaalillakin hinnalla, tuntuu kivalta kun löytää sen alennuksesta.

Vierailija
37/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalaputettuja ostan jos tuote on sellainen että sen muutenkin ostaisin. Olen tuon ajatellut niin, että kenties jonain päivänä tuotteiden lähtöhintakin muokkaantuu maltillisemmalle tasolle jos tarpeeksi moni ostaa vasta siihen alennettuun hintaan.

Vierailija
38/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän ostamasta heti vanhenevia tuotteita. Mulla jääkaapissa paljon ruokia ja muutenkin jo oltava tarkka että tulee käytettyä ajallaan. Joskus jauheliha ja varsinkin kala tuotteet ovat jo haiskahtavia ja laadultaan huonoja viimeisen päivän lähestyessä. Minä etsin päin vastoin parhaan mahdollisen päivän ja maksan siitä mielelläni. Noita kalojahan on joskus pistokokein tutkittu, niissä oikein kuhisee listeriaa ym. jo usein ennen viimeisiä päiviä.

Vierailija
39/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältän ostamasta heti vanhenevia tuotteita. Mulla jääkaapissa paljon ruokia ja muutenkin jo oltava tarkka että tulee käytettyä ajallaan. Joskus jauheliha ja varsinkin kala tuotteet ovat jo haiskahtavia ja laadultaan huonoja viimeisen päivän lähestyessä. Minä etsin päin vastoin parhaan mahdollisen päivän ja maksan siitä mielelläni. Noita kalojahan on joskus pistokokein tutkittu, niissä oikein kuhisee listeriaa ym. jo usein ennen viimeisiä päiviä.

Jos tietää tuotteita tarvitsevansa vasta myöhemmin ja lompakko sen kestää, kannattaakin ottaa pidempään säilyvä paketti. Laputetun valmistan ruuaksi yleensä samana päivänä tai seuraavana aamuna jos on pilaantumiselle arempi tuote kyseessä. Jos taas on kokolihaa marinoimattomana, ja tarkoitus on vasta myöhemmin se valmistaa, uskallan sen pakastaa.

Vierailija
40/49 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole hyvä itsetunto, mutta sitä en tajua, miksi punalappuisten tuotteiden ostajan pitäisi hävetä. Ehkä ap selitätkin sen seuraavaksi (todennäköisesti et, koska trollit harvoin vaivautuvat miettimään asiaa aloitusta pidemmälle).

Kyllä niitä ressukoita on 😂 Esim. mieheni ex, joka kielsi ostamasta aletuotteita ettei vaan luulla köyhäksi. Paitsi punalaput, myös kaupan omat merkit oli kieltolistalla, samasta syystä. Piti myös tarkasti kirjaa, ettei mies pitänyt esim. juhlissa samoja vaatekappaleita liian montaa kertaa, ettei kukaan luulisi ettei ole enempää vaatteita 🙄

Kuulostaapa rasittavalta mieheltä. En kyllä yhtään ihmettele että on ex.