Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
masennus synnytyksen jälkeen
29.10.2019 |
Tuntuu, että minusta ei olekaan tähän, välillä lapsi tuntuu omalta, välillä vieraalta. Pelkään, ettei minulla ole mitään merkitystä enää maailmassa, ei huikeaa urakehitystä, ei huikeaa äitiyttä. Tuntuu, että olen ihan hukassa koko elämäni kanssa.
Mitä ihmisen pitäisi olla? Jokin uratykki vai äiti vai mikä- ja äideiltä vaaditaan noita kaikkia, pitäisi olla tekemässä hienoja juttuja töissä ja samaan aikaan pitäisi leikkiä lapsen kanssa ja leipoa pullaa.En pysty noihin kaikkiin. Synnyin vain tavalliseksi ihmiseksi
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tuo masennus on todella yleistä, johtuu hormoneista... Kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi, jos tuo tunne vaivaa usein.
Muutenkin on ihan normaalia miettiä mitä vauva tuo tullessaan, ja miettiä mikä on se oma ratkaisu, toinen haluaa olla kotona 3vuotta ja toinen on valmis laittamaan lapsen päivähoitoon jo alle vuoden vanhana. Toinen ostaa pullat leipomosta ja toinen väkertää niitä vauva kainalossa.... Tää sun pohdinta ei ei minusta viittaa masennukseen lainkaan, vaan tää asia on uusi ja mitään vanhaa kokemusta ei voi käyttää hyväksi nyt, on vaan itse kasvettava tähän tilanteeseen ja löydettävä se oma tie...