Minut on puhallutettu kahdesti. Molemmat
kerrat maanantaiaamuna. Kortti ollut liki 20 vuotta. Olematon riski kärähtää vaikka ajelis pienessä darrahöngässä viikottain. Joskus se huolestuttaa. Tietenkin kunnon humalassa ajajat jäävät kiinni kun ei pysy tiellä mutta sellaiset pienissä rajan ylittävissä höyryissä ajajat taitavat aika huoletta tuolla ajaa menemään.
Kommentit (9)
treffit kirjoitti:
Mua ei ole puhallutettu (tai edes poliisin toimesta pysaytetty) kertaakaan ja kortti ollut 25 vuotta ja ajanut Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa, Luxemburgissa, Belgiassa, Alankomaissa, Espanjassa, Marokossa ja Etela-Afrikassa.
Joskus olen jopa tahallaan ajanut useamman kerran puhallusratsiaan, aina viittoneet jatkamaan matkaa prkl :D
Ja siis ajan kylla joskus vaikka olen ottanut esim. lasin tai kaksi viinia...
No kahden lasin jälkeen voi Suomessa ajaa, mutta älä Virossa sitä tee.
Minulla on ollut kortti ja auto jo 34 vuotta, olen ajanut viimeiset 25 vuotta melkein jokaisena arkipäivänä 2-5 eripituista etappia pääkaupunkiseudulla. Puhallusratsiaan tai mistään muustakaan syytä poliisin pysäyttämäksi olen päätynyt kahdesti: kerran arkena iltapäivällä ja kerran arki-iltana. Ajan aina selvin päin, mutta ei se sieltä autosta näy poliisin silmään.
Minut on puhallutettu ehkä nelisen kertaa, näistä yksi fillarikolarin yhteydessä (minä puhalsin nollat, vastapuoli 1,4 promillea).
Samaa olen joskus miettinyt että harvaa on valvonta.
Minut on puhallutettu ainakin kaksi kertaa sunnuntaiaamuna.
Joo, ihan uskomattoman pieni riski jäädä ratsiaan ihan sattumalta. Tietysti koheloihin kuskeihin poliisit kiinnittävät huomiota ja ulkopuolisiltakin tulee ilmoituksia.
35 vuotta takana ajoa pääkaupunkiseudulla lähes päivittäin ja kaksi ratsiaa. Että eipä huolestuttaisi mennä vähän promilleissa tonne sen puolesta.
Mutta en oo mennyt ja ei mitään tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mua ei ole puhallutettu (tai edes poliisin toimesta pysaytetty) kertaakaan ja kortti ollut 25 vuotta ja ajanut Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa, Luxemburgissa, Belgiassa, Alankomaissa, Espanjassa, Marokossa ja Etela-Afrikassa.
Joskus olen jopa tahallaan ajanut useamman kerran puhallusratsiaan, aina viittoneet jatkamaan matkaa prkl :D
No kahden lasin jälkeen voi Suomessa ajaa, mutta älä Virossa sitä tee.
...Tai Ruotsissa ;)
Tiedan kylla etta kahden lasin jalkeen saa virallisesti ajaa, mutta itse kylla tunnen jo selkeasti sen alkoholin vaikutuksen tuossa vaiheessa, eli en aja usein jos olen vahankin ottanut. Kun se nyt vaan ei mun mielesta ole kovin vastuullista, olen varma etta mun reaktioaika on hidastunut jo kahden lasin jalkeen.
Minulla on ollut kortti kohta 35 vuotta ja puhallutettu on monta kertaa. En ole laskenut, mutta heitetään nyt vaikka että 20 kertaa. Tällä hetkellä voi sanoa, että useamman kerran vuodessa, silloin 80-90-luvulla ei varmaan monta puhallutuskertaa ollut. En ajele autolla edes mitenkään erityisen paljon.
Monesti poliisilla on vakituisia puhallutuspaikkoja (ja aikoja) ja yksi niistä osuu reitille, jota ajelen usein viikonloppuisin, la- tai su-aamupäivinä. Joten siinä kohdin tapahtunut useampi puhallus.
Ajokorttia taas on taidettu kysyä vain pari-kolme kertaa tämän 30 vuoden aikana.
Minut on puhallutettu ratsiassa 4 kertaa. Ajankohdat ovat olleet aamu- ja iltapäivällä, en muista viikonpäiviä. Kortti on ollut melkein 3 vuotta.