Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen yrityskulttuuri on perin kummallista?!

Ylijäämäjyrsijä
29.10.2019 |

Minulla on pieni yritys, ja olen joutunut tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana tiedustelemaan muista kotimaisista yrityksistä (pienistä suuriin) kaikenlaisia palveluja ja tuotteita.
Jostain kumman syystä näistä VALTAOSA jättää kategorisesti vastaamatta esim. tajouspyyntöihin tuotteista tai palveluista.
Esimerkkeinä useammasta (5kpl) yrityksestä pyydetty tarjous nettisivujen tekemiseen nettikaupan kera.
Ei vastausta. -Päädyin opettelemaan itse, ja haaskaamaan työaikaa siihen.
Laserkaiverrusta erääseen tuotteeseen, erilliselle laatalle, (4kpl) -Ei vastausta.
Kirjanpitäjää (monen monta) yksi on tainnut vastata ylipäätään, ja niin epämääräisesti että piti kysyä lisätietoja, joihin sitten ei vastata.
jne jne jne. Näitä on lukuisia ja lukuisia, ja kohtaan tällaista ihmeellisyttää ainoastana Suomalaisissa yrityksissä. Muista maista lähes tiedustelu kuin tiedustelu saa vastausken alta aikayksikön, ja selvityksen kera ettei lisäkysymyksille ole useimmiten edes tarvetta.

Onko yrityksillä niin jumalattomasti bisneettiä, ettei mun raha kelpaa, vai onko yrityksissä tämä osio päin suota organisoitu?
-Ymmärtäisin jos vastaukset edes tulisivat viiveellä kiireen vuoksi, mutta kun vastausta ei tule ollenkaan?

Itse pyrin aina ottamaan kaikkiin mahdollisiin asiakkaisiin yhteyttä mahdollisimman nopeasti tarjouksen tai muun avun kera. Tietenkin. Niinhän mä saan rahaa loppupäässä??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkohan tämä on paras mahdollinen foorumi, jos yrittäjien kesken haluaa herättää debattia?

Vierailija
2/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinkohan tämä on paras mahdollinen foorumi, jos yrittäjien kesken haluaa herättää debattia?

Noinkohan tämä on paras mahdollinen tapa viestiä foorumilla jos haluat herättää rakentavaa keskustelua aloituksesta?

sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkohan tämä on paras mahdollinen tapa viestiä foorumilla jos haluat herättää rakentavaa keskustelua aloituksesta?

sivusta

Olipa väsynyt juttu.

Sivusta

Vierailija
4/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko soittanut vai laittanut sähköpostia? Ja onko sähköpostiosoitteesi millainen? Voi olla, että postisi ovat menneet suoraan roskapostiin. Siksi kannattaa soittaa parin päivän päästä kyseiseen yritykseen.

Vierailija
5/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla varmistat kontaktin. Meilit hukkuilevat roskaposteihin ja unohtuvat kiireen keskellä. 

Vierailija
6/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmällä työpaikallani tehtiin sellainen strateginen päätös, että otetaan tilauksia vastaan pelkästään muutamalta suurelta yritykseltä, sillä haluttiin pienentää kuluja. Sen jälkeen markkinointitiimi potkittiin pihalle. Siis ihan oikeasti toimittiin näin.

Jokainen varmaan arvaa kuinka hienosti tällä firmalla menee nykyisin.

Uusin säästöidea siellä on nyt sellainen, että irtisanotaan lähes kaikki vakituiset työntekijät. Yt-neuvotteluita täytyi pitää valtavia määriä, että tämä saatiin onnistumaan. Itsekin lensin firmasta pihalle tämän seurauksena.

Nyt pitävät enää vuokratyöläisiä ja muutaman vakituisen työntekijän.

Olen itsekin ollut siellä vuokratyössä, eikä se kovin hauskaa ollut. Tunnit sovittiin aina vaan muutama viikko kerrallaan, ja vasta viimeisenä sovittunua työpäivänä sain kuulla tuleeko jatkoa. Kyllähän se vähän töiden tekemistä haittasi, kun projektit olivat aina monen kuukauden mittaisia. Tämä vaikuttaa väkiselläkin laatuun aika paljon.

Siellä on nyt talous niin pahasti kuralla, että ovat joutuneet vähentämään vuokratyövoimaa. Ja jäljellä olevat työntekijät ihmettelevät, että miten ehtivät tekemään tilauksia valmiiksi.

Saapa nähdä mitä seuraavaksi keksivät.

Sillon kun alkoivat vähentämään vakituista työvoimaa, yrityksellä meni hyvin. Tilauksia tuli paljon ja talous oli kunnossa. Mutta sitten johtoryhmä halusi alkaa säästämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä