Kestin henkilökohtaisen avustajan työtä vuoden
Jo muutaman kuukauden jälkeen olisin ollut henkisesti kypsä etsimään itselleni paremman työpaikan, mutta säälin avustettavaa ja päätin olla täyden vuoden. Kun sitten ilmoitin, että lopetan työt, sain täydet haukut.
Suosittelen, että ette olisi yhtään kauemmin henkilökohtaisena avustajana, kuin itse tahdotte. Joustin, mutta toinen puoli loukkaantui silti. Sanoin kyllä, että olin jo venyttänyt työhönsitoutumisaikaani hänen vuokseen. Kärsiköön vuorostaan, sillä on vaikeaa löytää uusi avustaja! En kadu, että lähdin, enkä myöskään pidä itseäni kohtuuttomana ihmisenä. Olisin ansainnut kiitoksen työstäni!
Kommentit (7)
Olitko jonkun työnvälitysfirman kautta töissä vai oliko teillä avustettavan kanssa suoraan työsopimus? Oman kokemukseni mukaan älkää ikinä menkö välitysfirmoille töihin, vaihtuvat asiakkaat (vaikka pitäisi olla henkilökohtainen avustaja), puutteelliset perehdytykset, huonot palkat, kokemukseen nöhden liian vaativat avustettavat...
Sen sijaan ottakaa rohkeasti yhteyttä niihin jotka etsii itse avustajaa. Sopikaa koeajasta, ja se todellakin on molempien osalta kokeilua ja jos yhtään mikään ei suju, avatkaa suunne ja keskustelkaa asiakkaan kanssa asiasta. Opiskeluaikanani sain viimeisen vuoden olla oikeasti henkilökohtainen avustaja, avustettavan kanssa synkkasi loistavasti, ystävystyimme sekä hänen että hänen perheensä kanssa, he antoivat joulu- ja synttärilahjoja, minusta oli ilo auttaa. Toki valmistuttuani pääsin oman alan töihin melkein heti, joten en sitten kauemmin tullut hänen kanssa jatkaneeksi, mutta mielelläni olisin voinut sitä työtä jatkaa.
Suora työsopimus. Avustettavan käytös oli asiallista, mutta seura oli alusta asti masentavaa. En voinut mitenkään tehdä hänestä tervettä ja minua tervettä ihmistä rajoitti työaika hänen luonaan ts jouduin itsekin viettämään 8 tuntia masentavasti. Juuri missään ei käyty yhdessä. En saanut häntä edes ulos lähtemään kuin muutaman kerran. Kävin yksin ruokakaupassa. Kakki aloitteet tulivat minun puolelta, vaikka hän oli työnantaja!
ap
Ehkä tuon sinun haukkumisesi saaaisi ottaa myös kiitoksena - Ei se tietenkään oikea tapa kiitollisuutta ole, muta tavallaan ymmärrän joidenkin henkilöiden, joka tarviseva henkilökohaista avustajaa harmituksen ja peymyksen jos ja tai kun hoitaja, josa on oppnut "jo" pitämään ja luotamaan jne. päättääkin lopettaa, koska on enemmän ja vähemmän arpapeliä, eä miten "kemiat" toimii seuraavan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuon sinun haukkumisesi saaaisi ottaa myös kiitoksena - Ei se tietenkään oikea tapa kiitollisuutta ole, muta tavallaan ymmärrän joidenkin henkilöiden, joka tarviseva henkilökohaista avustajaa harmituksen ja peymyksen jos ja tai kun hoitaja, josa on oppnut "jo" pitämään ja luotamaan jne. päättääkin lopettaa, koska on enemmän ja vähemmän arpapeliä, eä miten "kemiat" toimii seuraavan kanssa.
Aika kokonaisvaltaisesti raskas ammatti on.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuon sinun haukkumisesi saaaisi ottaa myös kiitoksena - Ei se tietenkään oikea tapa osoittaa kiitollisuutta ole, muta tavallaan ymmärrän joidenkin henkilöiden, jotka tarvisevat henkilökohaista avustajaa harmituksen ja peymyksen jos ja tai kun hoitaja, josta on oppnut "jo" pitämään ja luotamaan jne. päättääkin lopettaa, koska on enemmän ja vähemmän arpapeliä, että miten "kemiat" toimii seuraavan kanssa.
kokemus