Voiko perunamuusia tehdä ilman muusia?
Kommentit (12)
Muusia voi myös tehdä itse jopa ihan ilman perunoitakin, ei tartte välttis turvautua kaupan valmiisiin. Google käteen, jos köksän kirjaa tai mummon keittokirjaa ei ole hollilla!
Muusin voi poistaa siivilän läpi. Perunan voi korvata kukkakaalilla ja liiteristä saa saksalaista muhennosta pussissa. Sillä voi korvata poistetun muusin ja tulee kukkakaalimuhennosta eli perunamuusia eivastaavaa.
Voi, mutta silloin se ei ole muusia, vaan maitoperunoita 😊
Muusin voi hätätilassa korvata soseella. Tosin ei ole yhtä hyvää kuin muusi.
Perunamuusat ovat minulle tärkeä inspiraation lähde ja siksi toivoisin hartaasti, ettei kukaan pyrkisi muusista eroon. Ilman muusia luomisvoimani ehtyy ja saan tuskin edes perunamuhennosta aikaiseksi.
Eikös tiedemiehet ole saaneet kyllä eroteltua muusin perunamuusista, mutta sen puoliintumisaika on vain sekunnin murto-osia?
köksämaikka kirjoitti:
Muusia voi myös tehdä itse jopa ihan ilman perunoitakin, ei tartte välttis turvautua kaupan valmiisiin. Google käteen, jos köksän kirjaa tai mummon keittokirjaa ei ole hollilla!
Keittokirjoista tulee aika mautonta muusia. Googlesta tulee parempaa mutta turhan immateriaalista isompaan nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusat ovat minulle tärkeä inspiraation lähde ja siksi toivoisin hartaasti, ettei kukaan pyrkisi muusista eroon. Ilman muusia luomisvoimani ehtyy ja saan tuskin edes perunamuhennosta aikaiseksi.
Perunan viljely, varastointi ja perunaruokien valmistus on taidetta!
Perunamuusia tarvitaan!
Muusiton perunamuusi tehdään seuraavasti.
Ensin valmistetaan poistetut perunat.
Sitten ne laitetaan kattilaan ja muusataan.
Joo, mä ainakin jätän toisinaan muusin pois ja teen pelkistä perunoista.