Mikä ala sopisi herkästi ahdistuvalle?
Olen kyllä ihan järkevä ja suht koht fiksu ihminen. Koulussa sain hyviä numeroita melko vähällä vaivalla, MUTTA kasaan itselleni paineita ja ahdistun vastuusta. Mikä ala voisi olla sellainen minkä mielenterveys kestää? Hammashoitajaa olen miettinyt..
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja? Kielenkääntäjä?
Kielissä olen hyvä ja ne kiinnostavat, mutta käsittääkseni vaikea löytää töitä? Ja sama ongelma taitaa kirjastonhoitajillakin olla ettei liikaa töitä ole tarjolla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielissä olen hyvä ja ne kiinnostavat, mutta käsittääkseni vaikea löytää töitä? Ja sama ongelma taitaa kirjastonhoitajillakin olla ettei liikaa töitä ole tarjolla..
Oikeassa olet. Käännösohjelmat syövät kielenkääntäjien työt ja kirjastonhoitajista on valtava ylitarjonta.
Työ hautaustoimistossa tai hautausmaalla esim.haudankaivaja. Työympäristö on rauhallinen ja hiljainen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala ei sovi jos ahdistus vaivaa. Mites joku arkistoala?
arkistoinnissa virhe voi tulla todella kalliiksi (jopa 200 000) ja siitä on vastuussa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Työ hautaustoimistossa tai hautausmaalla esim.haudankaivaja. Työympäristö on rauhallinen ja hiljainen.
Työkaveritkaan ei v*ttuile 😁
Jos jossain työssä ei ole virheistä mitään haittaa eikä ole mistään vastuussa, niin eipä sellaisesta työstä kannata mitään maksaakaan. Mistä tahansa työstä voi siis kehittää itselleen stressiä ja ahdistusta, jos on siihen taipuvainen. Näkisin ratkaisun olevan enemmän ahdistuksen hoidossa kuin alan valinnassa, vaikka itselle pahimpia ahdistuksen aiheuttajia varmaan pystyykin välttämään.
Maatalouslomittaja, eläintenhoitaja. Luin mielenkiintoisen artikkelin naisesta joka perusti koirien päivähoitoyrityksen. Hoiti kotonaan muiden koiria ja viihtyi hullun hyvin. Tosin ulkomailla tää, miten Suomessa menestyisi tollanen yritys? Olisko potentiaalia.
Puutarhuri, metsänhoitaja, tms. luontoon liittyvä. Tai sitten joku biologi/luonnontutkija, jos lukupäätä kerran on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännösohjelmat syövät kielenkääntäjien työt
Höpöhöpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käännösohjelmat syövät kielenkääntäjien työt
Höpöhöpö!
Ovat jo haukanneet palan.
Hoitoala ei sovi jos ahdistus vaivaa. Mites joku arkistoala?