Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lappi autioituu kovaa vauhtia. Listaa syysi miksi et muuttaisi lappiin?

Vierailija
28.10.2019 |

Lapissa on kaikki mitä Hesassakin ja pysyt terveempänä ja elät pitempään.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyttyset, mäkäräiset, kylmyys ja pimeys sekä kesällä kylmyys ja valo, vittumaiset ihmiset, pitkä matka kaikkialle, ei työpaikkoja, alkoholismin yleisyys

Vierailija
142/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, 12 v. joka ehdottomasti kieltäytyy muuttamasta. Edes Rovaniemelle, että olis edes lähellä Lappia. Mutta, 6 vuotta ja se omillaan. Silloin mä lähden Lappiin enkä toivottavasti koskaan enää takaisin etelään tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aikalailla puoliksi Rovaniemellä ja Helsingissä.

Hyvin pystyy poimimaan molemmista edut.

Vierailija
144/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseasiassa haaveillut siitä. Voi olla, että mulla on väärä mielikuva, mutta ajattelen, että elämä Lapissa on yksinkertaisempaa ja pysähtyneempää hyvällä tavalla. Sisäänpäinkääntyneisyyttä siellä varmasti on, mutta olen niin introvertti, että en välittäisi. Tällä hetkellä puolison työt kuitenkin vaativat pääkaupunkiseudulla oleskelua ja pian lapsemme alkavat olla teini-iässä eli en heitä täältä kaverien luota pois revi. Ehkä joskus vielä.

Vierailija
145/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kaikkea mitä Hesassakin ja en pidä sen enempää 10kk kestävästä talvesta kuin sitten niiden kahden kuukauden kesän mäkäräisparvista.

Vierailija
146/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäksi just ja just, talvea en mistään hinnasta.

Just toisinpäin.

Talvi on oikea talvi eikä räntäpaska.

Kesä etelässä pitempi ja oikeasti vähintään peruslämmin.

Vierailija
147/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette perustaisi kebab pizzeriaa tunturin juureen? Siinä teille töitä, vai eikö työ maistu?

Joo että vaihtaisin siistit sisätyöt kebabkioskinpitoon jossain poronvtunkuusessa? Jotenkin ei nappaa.

Sisätiloissa ne yleensä valmistetaan ja myydään, eikä Lapissa kuuset kasva. Sitäpaitsi se on pidettävä siistinä, muuten terveysviranomaiset puuttuu. Nonnii. Keksi parempi veruke.

Vierailija
148/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamosaika, hyttyset ja mäkäräiset.

Vierailija
149/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man vill ha ljust och varmt, inte mörkt och kallt.

Vierailija
150/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantalaisten on hyvä pysyä eteläsuomessa.

Vierailija
151/162 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut kaukana. Se on varmasti suurin syy. Vaikka työpaikka löytyisi niin olisi kurjaa jos kylältä löytyisi vain pieni lähikauppa.

Vierailija
152/162 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
153/162 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapin läänistä kotoisin oleva, ja kyllähän tämän muuttoliikkeen huomaa. Jatkuvasti on purettavana kunnan vuokrakasarmeja, kun ei kannata pitää tyhjilläänkään. Työttömät kun kiusittu etelän veteliksi ja loput sinnikot elelee hullunpapereilla eläkkeellä. Itse kirjoilla pohjois-ruotsissa terveyssyistä, pikäaikaissairaana on näin järkevää. 

Vierailija
154/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin sanat kohta kielletty:

Lappi, Lapland, Lappland

🤔🤔

Vierailija
155/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua Laitin Perässä.

Vierailija
156/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se autioituu, ei mun alalla töitä oikein ole siellä..

Vierailija
157/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava junttikulttuuri, kylmä, pahaa ruokaa, ei mahdollisuutta kulttuuriharrastuksiin (baletti, ooppera, teatteri), rumat ja köyhät ihmiset, surkeat palvelut jne. Tuossa vain muutama syy.

Hki ainut asumiskeilpoinen paikka Suomessa. Osan vuodesta asun ulkomailla.

Vierailija
158/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä minä siellä tekisin? Oman alani työpaikat ovat suuremmissa kaupungeissa.

Tiesitkö että urbaaneissa oloissa asustavilla on suurempi riski sairastua persoonallisuus häiriöön.

Vierailija
159/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vasta vähän aikaa sitten Lapissa lomalla, enkä tykännyt siitä millaista siellä oli.

Polvivamman takia joudun käyttämään kyynärsauvaa ja yleensä kaikkialla ihmiset huomioivat sen. Jopa Helsingissä.

Lapissa oli toinen meininki. Siellä oli turisteja, jotka olisivat tulleet päälle jos en olisi ehtinyt väistämään. Se käytös oli toistuvaa. Näytti että ihmiset olivat jättäneet käytöstapansa kotiin lähtiessään ulkomaille lomalle. En nyt mitään erityistä huomiointia kaipaa, mutta se päälle puskeminen oli tympeää.

Olen ennenkin käynyt Lapissa eikä siellä silloin ole tuommoista ollut. 

Muulta osin siellä oli yhtä kaunista kuin ennenkin ja paikalliset ihmiset kivoja. 

Vierailija
160/162 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turismi.