Jokainen itsepalvelukassalla asioiva loukkaa henkilökunnan tunteita
Me kassatyöntekijät VIHAAMME itsepalvelukassoja. Ne ovat riistämässä meiltä työt. Jokainen, joka niillä asioi, loukkaa tunteitamme. Miten sinä suhtautuisit sellaiseen, joka vie sinulta työt? Kuulutamme empatiaa. Huomenna sinun työsi voi olla vaarassa!
Kassa
Kommentit (45)
Voi kun tietäisit kuinka paljon robotisointi muilla aloilla poistaa ihmistyövuosia tällä hetkellä. Itse olen aikoinaan tehnyt työtä missä tiettyjä lomakkeita nopea käsittelijä pystyi hoitamaan n. 200 kpl/päivä. Tällä hetkellä robotisoinnin ja konenäön tukena samoja lomakkeita työntekijä käsittelee n. 200 kpl/h. Kukaan ei kaipaa takaisin "vanhoja aikoja". Nyt voi työpäivän aikana tehdä muitakin työtehtäviä kuin käsitellä noita lomakkeita.
Kassan työtekijän ei ehkä kannattaisi olla huolissaan pikakassoista. Enemmän kannattaisi miettiä kuinka verkkokauppojen yleistyminen muuttaa ihmisten ostokäyttäytymistä pois kassoilta. Se on se mikä tulevaisuudessa vähentää kassatyöntekijöiden määrää. Valtaosa ei kassalla tapahtuvista ostoksista tapahtuu netissä.. se pikakassan käyttö on siihen verrattuna minimaalista. Ainoastaan vaan helpottaa vähäisten ostosten kanssa liikkuessa kun pääsee nopeasti eteenpäin kun ei tarvitse jonottaa kassoille.
Ei näytä kassat palvelu alttiita, kun metrien päähän kuuluu viikonloppu tekemisien juoruilu toisen kassan kanssa. Ei tohtinut häiritä, menin itsepalvelukassalle.
Itse käytän ip-kassoja koska niille tarvitsee harvemmin jonottaa, ja kun ostoksia on vain muutama tyyliin 1-5 tuotetta. Lisäksi vakiomarketissani on nykyään hyllyt paljon täydemmät ja tavaraa hyvin saatavilla myös ruuhka-aikoina. Tämä ilmiö alkoi sen jälkeen, kun kauppaan ilmestyi itsepalvelukassoja. Eli henkilökunnalla on aikaa hyllyttää, kun ei tarvitse enää istua kassalla koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin boikotoin itsepalvelukassoja juuri tuosta syystä. Monet jättää samasta syystä mäkkärin tarjottimetkin pöytään työllistämään. Ihmiset keskimäärin ei varmaan osaa ajatella että tässä viedään pikkuhiljaa töitä toiselta ihmiseltä. Teknologia on niiiiin ihanaa.
Ai työllistämisen vuoksi tarjottimet jätetään pöytään? Sen vuoksi myös ranskalaiset ja majoneesit levitetään ja hierotaan pöytään ja tuoleihinkin? Mielenkiintoinen näkökulma..
T. Töissä mäkkärissä (ilmeisesti siivoojana)
Eikun nyt ymmärsit (tahallasi?) väärin. Ne majoneesin levittelijät on eri porukkaa, eivät juurikaan ajattele. Tarjotin voidaan todellakin jättää pöytään työllistämistarkoituksessa, tiedän ihmisiä jotka ajattelee ja toimii näin. Jos paikassa on sotkuista, työnantajakin ymmärtää että työntekijöillä on oltava aikaa myös siivota. Itse kyllä vien tarjottimeni ja roskani niille kuuluville paikoille. Ja jos pöytien siistiminen sinua jotenkin erityisesti sieppaa niin ehkä ruokapaikka ei ole oikea työpaikka sinulle?
Saat loukkaantua ihan rauhassa. Käytän aina itsepalvelukassaa jos minulla on viisi ostosta tai vähemmän. Valitettavasti ammattisi on katoamassa hyvin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin boikotoin itsepalvelukassoja juuri tuosta syystä. Monet jättää samasta syystä mäkkärin tarjottimetkin pöytään työllistämään. Ihmiset keskimäärin ei varmaan osaa ajatella että tässä viedään pikkuhiljaa töitä toiselta ihmiseltä. Teknologia on niiiiin ihanaa.
Ai työllistämisen vuoksi tarjottimet jätetään pöytään? Sen vuoksi myös ranskalaiset ja majoneesit levitetään ja hierotaan pöytään ja tuoleihinkin? Mielenkiintoinen näkökulma..
T. Töissä mäkkärissä (ilmeisesti siivoojana)
Kyllähän se työllistää. Jossain vaiheessa kun kaikki jättäisivät tarjottimensa viemättä, niin mäkkärin on pakko palkata uusi tyyppi palkkalistoille lisää. Aina kun joku on siivoamassa tarjottimia, se työaika on pois kassalinjalta ja hampparin paistamisesta.
Sannahe kirjoitti:
Voi kun tietäisit kuinka paljon robotisointi muilla aloilla poistaa ihmistyövuosia tällä hetkellä. Itse olen aikoinaan tehnyt työtä missä tiettyjä lomakkeita nopea käsittelijä pystyi hoitamaan n. 200 kpl/päivä. Tällä hetkellä robotisoinnin ja konenäön tukena samoja lomakkeita työntekijä käsittelee n. 200 kpl/h. Kukaan ei kaipaa takaisin "vanhoja aikoja". Nyt voi työpäivän aikana tehdä muitakin työtehtäviä kuin käsitellä noita lomakkeita.
Kassan työtekijän ei ehkä kannattaisi olla huolissaan pikakassoista. Enemmän kannattaisi miettiä kuinka verkkokauppojen yleistyminen muuttaa ihmisten ostokäyttäytymistä pois kassoilta. Se on se mikä tulevaisuudessa vähentää kassatyöntekijöiden määrää. Valtaosa ei kassalla tapahtuvista ostoksista tapahtuu netissä.. se pikakassan käyttö on siihen verrattuna minimaalista. Ainoastaan vaan helpottaa vähäisten ostosten kanssa liikkuessa kun pääsee nopeasti eteenpäin kun ei tarvitse jonottaa kassoille.
Olisi myös mielenkiintoista tietää, kuinka moni (varsinkaan nuoremmasta sukupolvesta, sanotaan 45 ja nuoremmat) vielä nykyään tankkaa autonsa siten, että käy maksaa bensan kassalle. Tai jopa tankkauttaa autonsa työntekijällä.
Itse en ole tainnut kertaakaan käydä kassalla maksamassa tankkaustani, vaan olen aina tankannut automaatista, usein vieläpä kylmäasemalla, kun niitä sattuu olemaan lähistöllä enemmistönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Töissä mäkkärissä (ilmeisesti siivoojana)Kyllähän se työllistää. Jossain vaiheessa kun kaikki jättäisivät tarjottimensa viemättä, niin mäkkärin on pakko palkata uusi tyyppi palkkalistoille lisää. Aina kun joku on siivoamassa tarjottimia, se työaika on pois kassalinjalta ja hampparin paistamisesta.
Ja sitten kun se uusi työtekijä joudutaan palkkaamaan sinne mäkkäriin, niin kas kummaa "euron juusto" onkin "kahden euron juusto".
Jos kassoille olisi tunkua työntekijöistä saattaisivat itsepalvelukassat olla vielä turha sijoitus, jota
kauppaketjut miettisivät kahteen kertaan.
Käytän mielelläni itsepalvelukassaa jo senkin vuoksi, etten ihan hirveästi tykkää tympeistä kassoista.
Hyvä, jos viesti menee perille. Minulla on parempaakin tekemistä kuin huokailla kassajonossa ja kyttäillä mitä edellä olevat latovat liukuhihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä kassat palvelu alttiita, kun metrien päähän kuuluu viikonloppu tekemisien juoruilu toisen kassan kanssa. Ei tohtinut häiritä, menin itsepalvelukassalle.
Jos erehtyy "keskeyttämään" juoruiluhetken niin useimmissa tapauksissa saa kassatytöltä tosi hyytäviä katseita. Sellaisia v***ako tulet meitä häiritsemään -mulkaisuja. Tekisi aina mieli sanoa että hei, olet töissä etkä vapaalla. Ja kaikissa kaupoissa (isommissakin) ei edes ole itsepalvelukassoja, ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kassa loukkasi minun tunteita. Liirumlaarum jutteli ja naureskeli edellisen asiakkaan kanssa ( en tiedä oliko vakkari asiakas vai tuttu), minua sitten kassa ei edes tervehtinyt, suu meni mutrulle, ei sanaakaan kun antoi vaihtorahat, ei kiitos eikä hei hei.
En koskaan käytä ip -kassoja mutta toisaalta tällaiset kassat kierrän kaukaa ja tarvittaessa vaihdan kauppaa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Töissä mäkkärissä (ilmeisesti siivoojana)Kyllähän se työllistää. Jossain vaiheessa kun kaikki jättäisivät tarjottimensa viemättä, niin mäkkärin on pakko palkata uusi tyyppi palkkalistoille lisää. Aina kun joku on siivoamassa tarjottimia, se työaika on pois kassalinjalta ja hampparin paistamisesta.
Jep. Ja arvaa kenen Hampparin hinta nousee?
Niinpä.
Mä haluaisin antaa ruusun kaikille ip-kassaa käyttäville⚘
Terv. Tympääntynyt kassa.
Lähikaupan nuorella kassatytöllä on niin ihanan seksikäs hymyilevä katse, että sen näkemiseksi olen valmis vähän jonottamaankin. Voittaa 6-0 kotona vaimon happaman mulkaisun.
Sinä varmaan käyt maksamassa laskusi pankissa? Lasketat veroprosenttisi verotoimistossa? Et tee nettiostoksia? Kotonasi käy siivooja? Pesetät pyykit pesulassa? Syöt ravintoloissa sen sijaan, että tekisit ruokaa kotona? jne...eli elät niin kuin opetat?
Miksi yksi ammattiryhmä olisi jossain erikoisasemassa, että heidän työtään tulisi suojella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja arvaa kenen Hampparin hinta nousee?
Niinpä.
So what? Mitä väliä sillä hinnalla? Tuskin siellä kukaan joka päivä käy, jos ei ole varaa?
Käyn kaupassa kerran viikossa ja ostan silloin koko perheen ruuat kerralla. En todellakaan käytä itsepalvelukassaa tuolloin, en ole tullut töihin sinne kauppaan. Muutaman ostoksen täydennyksen viikon aikana voin maksaa itsepalvelukassalla. Itsepalvelukassat ei todellakaan palvele niitä, jotka todella tuovat rahaa sinne kauppaan. Ilmeisesti kauppiaat eivät ole tätä tajunneet, vaan haluavat karkottaa meidät pois.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa kerran viikossa ja ostan silloin koko perheen ruuat kerralla. En todellakaan käytä itsepalvelukassaa tuolloin, en ole tullut töihin sinne kauppaan. Muutaman ostoksen täydennyksen viikon aikana voin maksaa itsepalvelukassalla. Itsepalvelukassat ei todellakaan palvele niitä, jotka todella tuovat rahaa sinne kauppaan. Ilmeisesti kauppiaat eivät ole tätä tajunneet, vaan haluavat karkottaa meidät pois.
Meidän lähimpään Prismaan on tullut kassalinjastollinen itsepalvelukassa. En ole ehtinyt vielä testaamaan, kun en ikinä muista, mutta pitää joskus testata sellaisten "kohtuullisen kokoisten" ostosten kanssa, joiden kanssa yleensä menisin tavalliselle kassalle itsepalvelun sijaan. Eli sellaisten, jotka eivät mahdu tavallisen itsepalvelukassan pakkaustasolle.
En mene itsepalvelukassalle niin pitkään kun maksan hinnoissa sen että kassa laskee ostokseni.