Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoosi

sekari
28.10.2019 |

Taas vissiin psykoosissa, ei jumalauta. En haluais alkaa syömään neuroleptejä, tulee ihan zombiolo, pää sumussa koko ajan. Ja kaikenpäälle lihoo vielä 30 kiloo. Sairaalaan meno ei niin haittaa, siellä saa levätä ja olla turvassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet, että olisi psykoosi? Ymmärtääkö sen itse?

Vierailija
2/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Ei ole helppoa. Millaisia oireita sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee merkityselämyksiä eli esim. kaikki mitä netissä on, tuntuu olevan juuri minulle suunnattu. Ja tuntuu myös, että koko maailma vihjailee minulle jotain. Täsmälleen samanlaista oli viime psykoosissa, joku ohjailee ja tarkkailee minua koko ajan. Onneksi sentään rakastava sellainen. Kai sen psykoosin voi sitten tajuta, jos on jo kerran sairastanut sen. ap

Vierailija
4/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei ole mitään mahdollisutta hoitaa ilman lääkkeitä?

Vierailija
5/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ole mitään mahdollisutta hoitaa ilman lääkkeitä?

Mistäs me se tiedettäisiin, mutta olettaisin että koska edellinen on katkaistu lääkkeillä, henkiset voimavarat eivät riitä omaehtoiseen toipumiseen ja ilman lääkitystä voi mennä jopa pahemmaksi kuin edellisellä kerralla. 

Vierailija
6/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lääkkeettömän hoidon tehoavuudesta. Tällä kertaa olen tosin menossa vapaaehtoisesti hoitoon, eikö silloin ole mahdollisuus kieltäytyä lääkkeistä?

Vierailija
7/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet havainnut itse vointisi heikkenemisen. Nyt kun olet ajoissa liikkeellä, lääkehoito ei välttämättä ole yhtä voimakas kuin viime psykoosin hoidossa. Neurolepteissä on eroja, kannattaa tuoda pelko painon nousemisesta esiin. Toki itse voi vaikuttaa myös ruokailun kohtuullistamisella tuohon asiaan. Tervehtymistä sinulle!

Vierailija
8/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan kannattaa kokeilla eri lääkkeitä, ei tule välttämättä kaikista huono olo.

Vierailija
9/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ketipinor ja se ei ole mua edes lihottanut vaikka voi tehdä sitäkin.

Vierailija
10/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olisit vaan hulluna? Jos ei ole pelkoa, siitä on kyllä hankkiuduttava eroon.

Vierailija
11/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voisi kiinnittää sinua nykyhetkeen ja todellisuuteen? Olisiko sinulla ketään kenen kanssa tavata, jutella, olla yhdessä? Jos ei, niin käy jossain vaikka ihan vaan kaupassa ostamassa purukumia ja näet vähän oikeita ihmisiä oikeassa elämässä?

Vierailija
12/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosin estäminen lääkkeillä ei vaikuttaisi olevan aina fiksua, saati vähentävän riskiä uusimiseen https://psychnews.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.pn.2013.8b2

CBT voisi olla kohdallasi kokeilemisen arvoista.

Vierailija
13/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttaa rauhoittavat lääkkeet pahimpiin oloihin. Onko sulla niitä?

Vierailija
14/14 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosin estäminen lääkkeillä ei vaikuttaisi olevan aina fiksua, saati vähentävän riskiä uusimiseen https://psychnews.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.pn.2013.8b2

CBT voisi olla kohdallasi kokeilemisen arvoista.

oletko itse pitänyt psykoosit loitolla CBT:llä? kyllä se neuroleptilääkitys hyvin pitää psykoosit loitolla. Itselläni oli 3 psykoosia mutta lääkityksen aloittamisen jälkeen on mennyt monta vuotta ettei mitään harhaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme