Taas aivan järkyttävät kuukautiset
Paketti mennyt eilisenä ja viime yönä terveyssiteitä. Burana ja caprilon ei auta. Montakohan vuotta vielä pitää kärsiä?
Kommentit (35)
Yöksi voi tehdä "menkkahameen" leikkaa muovipussista pohja ja kahvat pois. Housut voi sotkeutua mutta patja ja peitto säästyy vereltä.
Tsemppiä, itsekin olen tänään tyhjentänyt täyden kuukupin 1-2 tunnin välein. Huomenna on toivottavasti taas jo vähän helpompi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy hyvä ihminen lääkärissä ja pyydä apua.
Kävin gynekologilla ja muuta apua en saanut. En halua ottaa hormonikierukkaa ja tämä on ainoa apu.
Eli olet kieltäytynyt hoidosta ja sitten ruikutat kun on kurjaa. Tähän se hormoniehkäisyn mustamaalaus johtaa, kierukkaa/pillereita ei uskalleta käyttää vaikka niistä olisi suuri apu. Tiedän teinityttöjä, jotka ovat kuukautiskipujen lamauttamia pari päivää kuusta ja todella runsaat vuodot, mutta vanhemmat kieltävät e-pillerit hoitona, koska heidät on peloteltu haittavaikutuksilla.
Kuparikierukassa ei ole hormooneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin gynekologilla ja muuta apua en saanut. En halua ottaa hormonikierukkaa ja tämä on ainoa apu.
Eli olet kieltäytynyt hoidosta ja sitten ruikutat kun on kurjaa. Tähän se hormoniehkäisyn mustamaalaus johtaa, kierukkaa/pillereita ei uskalleta käyttää vaikka niistä olisi suuri apu. Tiedän teinityttöjä, jotka ovat kuukautiskipujen lamauttamia pari päivää kuusta ja todella runsaat vuodot, mutta vanhemmat kieltävät e-pillerit hoitona, koska heidät on peloteltu haittavaikutuksilla.
Koska ne aiheuttaa monelle masennusta, ahdistusta ja mielialojen heittelyä. Moni on kerran koittanut ja ikinä ei enää suostu olemaan mielenvikainen ehkäisyn takia. Siksi.
Monelle ne taas ei aiheuta mitään noista. Kerran koittanut...ihan kuin jos yksi valmiste ei sovi, toinenkaan ei voisi sopia. Typerää kun vanhemmat pelottelee lapsiaan hormonien haitoilla.
Mulla loppui nuo kokonaan isoihin, isoihin (yhtenä annoksena 100.000 IU) d-vitamiini annoksiin.
Googleta ap vitamin d + periods.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppui nuo kokonaan isoihin, isoihin (yhtenä annoksena 100.000 IU) d-vitamiini annoksiin.
Onko ihan turvallista/järkevää vetää tollasta annosta?
Kilpirauhasenvajaatoiminta kai aiheuttaa kauheaa kuukautisvuotoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
According to the Institute of Medicine, 4000 IU is the safe upper level of daily vitamin D intake. However, doses up to 10,000 IU have not been shown to cause toxicity in healthy individuals (10Trusted Source, 15Trusted Source).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo täytyy itse päättää, turvallisinta on tehdä se lääkärin kanssa, että nostaa ne, alhaiset d-vit ei nouse kuin jättiannoksilla, jotkut suomen suositusannokset ei nosta niitä.
Oireina liian isoista määristä on mm. munuaiskivet.
Nuo jättivuoto kuukautiset on ihan yleinen d-vitamiinin puutosoire, mulla loppui ne tosiaan jo kahteen 100.000IU annokseen samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo täytyy itse päättää, turvallisinta on tehdä se lääkärin kanssa, että nostaa ne, alhaiset d-vit ei nouse kuin jättiannoksilla, jotkut suomen suositusannokset ei nosta niitä.
Oireina liian isoista määristä on mm. munuaiskivet.
Nuo jättivuoto kuukautiset on ihan yleinen d-vitamiinin puutosoire, mulla loppui ne tosiaan jo kahteen 100.000IU annokseen samantien.
Lisään vielä tähän, että ne pitää ottaa yhdessä K2 lisän kanssa, mutta googlella löytyy tietoa, ja suomessakin saa itsenäisesti otettua ne arvot ja seurattua niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukassa ei ole hormooneita.
Mutta kuparikierukka lisää ja pidentää vuotoa. Minulle sopii kuitenkin parhaiten kun vuoto olisi niukkaa muuten eli nytkään ei hirveää.
Tuo on totta että ihmiset uskoo e-pilleri yms pelottelua. E-pillerit ja hormonikierukka on todella mahtava apu monen tytön ja naisen runsaisiin (lue älyttömiin) vuotoihin, kipuihin ja iho- ongelmiin. Toki myös ehkäisyyn. Älkåä turhaan pelätkö.
Mulla väheni vuoto, kun sain rauta-arvot kuntoon.
Kipuihin kannattaa syödä Buranaa ja Panadolia. Niitä saa syödä yhtäaikaa, ja koviin kipuhin tepsii vain yhdistelmä.
Minulla PCO helpotti kun nipistin ruokavaliosta sokerin minimiin. Vehnä vaikuttaa kanssa.