Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki maistuu pahalta???

Vierailija
27.10.2019 |

Mikä ihme minua vaivaa, en osaa syödä. Minulla on nälkä, mutta kaikki ruoka ällöttää ja maistuu pahalta, mitään ei tee mieli. Yritän kuumeisesti keksiä jotain hyvää syötävää, mutta en keksi mitään, mitä haluaisin, ja jos keksinkin, syödessä ei tunnu miltään. Olen siis aina rakastanut syömistä ja hyvää ruokaa (olen silti ihan normaalipainoinen), tätä on nyt kestänyt parisen viikkoa. Myös alkoholin juomisen olen lopettanut, ei vaan tee mieli - ei sillä että muutenkaan olisin juonut paljon, mutta nyt en halua edes lasillista kun käyn ystävien kanssa istumassa. Mistä voi olla kyse ja onko kenelläkään muulla ollut samaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain ehdotonta ykköslempiherkkua ja nyt sekään ei kiinnosta? Entä joku sellainen herkku jota olet vältellyt pitkään, joku vaikkapa oikein runsas pizza tai viineri tai jäätelö? Jos ei maistu niin huolestuttavalta kuulostaa... onko nokka tukossa? Sehän haittaa makuaistimuksia paljon.

Vierailija
2/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut tai ahdistunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko raskaana?

Vierailija
4/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vikaa itsellä mutta ollut jo vuosia. Ajatuskin jonkin työntämisestä suuhun ja jauhamisesta/nielemisestä vaan inhottaa. Nälkä on kyllä ja maha murisee mutta silti ei ruoka maistu. Väkisinsyönti on ihan hanurista mutta pakko se on että pysyy hengissä. Viimestään siinä vaiheessa kun alkaa istualtaan nousu huimata ja silmissä pimetä. Sitten vedän vaikka jauhosokeria parit teelusikalliset jos ei muuta voi ja vähän suolaa perään. Liekö armeijasta jäänyt kun siellähän muonahuolto on vaan sellanen välttämätön paha mikä on hoidettava ja on aina muusta tekemisestä pois. Viime kesän söin lähinnä nuotiolla tekemääni ruokaa kun ulkona edes jotenkuten maistuu. Mikä lie, en ole lekureita tuolla vaivannut vielä..

Vierailija
5/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt keksi mitään ykköslempiherkkua, olen yleensä aika kaikkiruokainen ja helppo, tykkään ruoasta ja nautin syömisestä todella paljon.  Ei ole mitään, mitä välttelisin eikä mitään sairautta. En tunne itseäni masentuneeksi tai ahdistuneeksikaan, oikeastaan päin vastoin, olen juuri lopettanut erään todella kuormittavan projektin ja elämässä on alkamassa uusi seesteisempi kausi. Raskaanakaan en ole.

Äsken söin kurkkuvoileipää, joka yleensä on minusta, vaikkakin tosi yksinkertaista, todella hyvää. Jotenkin se vaan tuntuu ja maistuu suussa erilaiselta. Jälkkäriksi otin kaksi palaa suklaata, ja vaikkei se ollut pahaa, ei sekään tuntunut miltään. Ennen maistoin maut ja ruoka tuntui ihanalta suussa. Nyt jotenkin kaikki maut ja koostumukset ikään kuin pysyvät erillään ja tuntuu siltä, että rasva takertuu kitalakeen.

Minulla ei koskaan ole ollut minkäänlaista syömishäiriötä, eli sellaisenkaan aktivoitumisesta ei voi olla kyse. Mikään ei vaan maistu yhtä hyvältä kuin ennen. Mieleeni tuli äsken, että ennen kuin tämä alkoi, lisäsin viikkojen ajan kaikkeen ruokaan Tabascoa, koska mieli teki tulista ruokaa. Liittyyköhän se jotenkin asiaan?

Ap

Vierailija
6/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kurkkuleipä ja suklaa nyt ei ole mitään kummoisia kulinaarisesti. Ei munkaan niitä tee mieli, kun pääosin syön maustettuja intialaisia ja thaimaalaisia ruokia, tai yleensä maustettua kasvisruokaa, linssejä, papuja, harissaa, valkosipulia.

Ruuassa pitää olla makuja ja vivahteita, mutta eihän suomalaisessa perusruuassa hirveästi ole. Toki tykkään perunastakin, koetapa sitä mieluisassa muodossa! Itsetehdyt rosmariinimaustetut uppopaistetut perunat toimii, samoin uunissa kuorineen paahdetut ja hyvinmaustetut viipaleet. Hasselbackan perunat, aurajuustoperunat, mikä vain tuntuu parhaalta.

Vierailija
7/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maistui pahalle monta viikoa. Sitten pesin hampaat...

Vierailija
8/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy poski-/sivuontelotulehduksessa usein noin. Hyvistäkin ruoista maistuu vain ne kitkerät ja pahimmat maut.

Vierailija
9/9 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jokin lääkitys meneillään? Mulla alkoi yhtä lääkettä ottaessani kaikki maistua tosi karvaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi