Uusi Vauva.fi käyttäjä ihmettelee
Miksi toisiin keskusteluihin kommentti tulee heti näkyviin ja toisiin melkein samaan aikaan lähetettyihin tulee teksti "kommenttisi julkaistaan hyväksymisen jälkeen"?
Tämä on varmaan vauva.fi vakiokäyttäjille selvää, mutta minulle ei. Kommentoin kahta eri keskustelua ja ensimmäinen meni heittämällä ja toinen julkaistaan myöhemmin, julkaistaanko?
Kumpikin teksti oli asiallista. Mielenkiintoista, kertokaapa sensuurista.
Kommentit (38)
Täällä on moderointi tehnyt kiellettyjä sanoja. Eli sinulla on jotain, mitä ei saa sanoa ääneen. Ne voi olla myös outoja trollejen vuoksi. Joskus oli esim. Oulu kielletty käyttää. Tai n.tsi
Olet käyttänyt jotain kiellettyjä sanoja.
Esimerkiksi sana m**h*nmuutt*j* on kielletty, samoin r*isk*us. Täydellistä listaa ei ylläpidolta saa, vaikka pyytäisi.
Neanderthál on totaalikiellossa palstalla.
Muistan joskus 2007-2010 ollessani täällä ekaa kertaa neanderthálina mitä olen, niin heti ekasta kommentista vastauksen tyyliin "muuta pois suomesta". Palstan omistajat pitävät psykopatialla ja narsismilla tätä palstaa pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus 2007-2010 ollessani täällä ekaa kertaa neanderthálina mitä olen, niin heti ekasta kommentista vastauksen tyyliin "muuta pois suomesta". Palstan omistajat pitävät psykopatialla ja narsismilla tätä palstaa pystyssä.
Miks et sitten muuttanut? Vielä ehtii.
Ok, kiitos vastauksista. Suomessa on siis kiellettyä käyttää joitain sanoja keskusteluissa, vaikka olisi kyse asiallisesta sellaisesta. Vain niin, ikävä kuulla.
Ja sanojen perusmuodot on syötetty moderointiin ja sitä pystyy kiertämään sanaa fixaamalla, selvä.
Olen lievästi järkyttynyt tästä.
Minä kirjoitin joskus huonekasvikeskusteluun, että onnistun tap-pa-maan kaikki kasvit juorusta jukkapalmuun, niin kommentti meni hyväksyttäväksi. Ei sitä sitten tullut näkyville.
Ei ne enää tule näkymään. Sananvapaus. Voit peruuttaa takaisin kirjoitukseen ja laittaa**
Hei miehen nimi pierre on vapautettu pannasta yhdessä välissä ei saanut kirjoittaa nimeä pierre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus 2007-2010 ollessani täällä ekaa kertaa neanderthálina mitä olen, niin heti ekasta kommentista vastauksen tyyliin "muuta pois suomesta". Palstan omistajat pitävät psykopatialla ja narsismilla tätä palstaa pystyssä.Miks et sitten muuttanut? Vielä ehtii.
Luuletko että minä jätän jalohopeani c-l-i-p-p-e-r metallin suomeen varkaiden käsiin? Minä etsin sen käsiini kaikilla resursseillani kuolemaani saakka!
Vierailija kirjoitti:
Aihe on vapaa mutta rajoitettu,
Aihe on rajoitetusti vapaa ja keskustelu kielletty.
Niin mikä sananvapaus? Olen viitisen vuotta sitten osallistunut aktiivisesti kaupunkilaisia kuohuttaneeseen keskusteluun paikallisen sanomalehden keskustelupalstalla. Ei tarvinnut rekisteröityä, eikä ollut sensuuria. Nykyään melkein kaikkialle pitää rekisteröityä ja sensuuri jyllää. En pidä tästä kehityksestä, ihan kuin Venäjällä. Haistan mielipiteenmuokkauksen nykyään monessa mediassa. Asioista saa olla vain yhtä mieltä. Keskustellaan mukamas asioista ja keskustelussa on vain samaa mieltä olevia, mitä hyötyä tuollaisesta on? EU ei taida olla tavallisen veronmaksajan asialla lainkaan? Sieltähän ohjeet "itsenäiselle" Suomelle tullee. Vai mistä tämä johtuu?
o-ulu
rai*kaus
mal-mö
maahanmahdollisestimuuttajat
onhan näitä sanoja vaikka kuinka...
Älä viitti lässyttää, muka uusi käyttäjä. Ihanko sensuuria kato kun ei sananvapauden riistoa?
Aihe on vapaa, kunhan käyttää sallittuja sanoja :D Suomalaista sananvapautta parhaimmillaan. Itse olen täällä niin paljon, että jo arkipuheessa olen mielessäni alkanut tavuttaa sanoja jotka on kielletty täällä. Yllätys aina kun pystyn lähettämään viestin muissa formaateissa ja se menee läpi vaikka sisältäisi kiellettyjä sanoja.
Jjhhh kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksista. Suomessa on siis kiellettyä käyttää joitain sanoja keskusteluissa, vaikka olisi kyse asiallisesta sellaisesta. Vain niin, ikävä kuulla.
Ja sanojen perusmuodot on syötetty moderointiin ja sitä pystyy kiertämään sanaa fixaamalla, selvä.
Olen lievästi järkyttynyt tästä.
Itse olen järkytynyt siitä millaiseksi likasangoksi tämä Vauva lehden palsta on muuttunut, moderointi pitää sisällön edes jotenkin luettavana.
Minäkin olen palstalla uusi. Valitettavasti en saa millään vastausta siihen mitä tarkoittaa täällä käytetty termi av-mammat.
Tavutat ikävät sanasi vain, se siitä sensuurista. Olet laittanut sinne jonkun ikävän ilmaisun, joten pakkia vain ja tekstiä korjaamaan.