Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaali kuukautiskierto ottaa koville

Vierailija
26.10.2019 |

Olen nyt 36 ja parin vuoden ajan normaali kuukautiskierto on häirinnyt normaalia elämää. Ainoa hyvä aika on kierron keskivaiheilla. Pms oireet ovat pahat, näen kaiken negatiivisesti ja ahdistaa. Tätä voi jatkua lähes viikonkin kierron loppuvaiheilla. Kuukautisten 1-2 ekat päivät on inhottavia. Vuoto on runsasta, ahdistaa, on kipeä olo ja tekisi mieli maata peiton alla.

Ovulaation lähistöllä olen iloinen, uskon itseeni ja olen valoisampi.

Voiko näin voimakkaat oireet olla jotain esivaihdevuosia? Onko kellään samaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo paitsi mulla on ovulaation aikaan ihan helkutin kipeä alavatsa.

Olen vähän sua vanhempi, aloin olla pms kiukkuinen melkein koko ajan. Lääkäri määräsi pienen annoksen mielialalääkettä.

Ihan per C juttu mutta minkäs teet, ei ole kiva olla raivona koko ajan, ei itselle eikä perheelle.

Vierailija
2/3 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vuotta nuorempana omituiset oireet, kuukautiset tosi kipeät ja edellisinä päivinä itkin koko illan tauotta ilman syytä. Tätä ennen ei koskaan ongelmia joten menin lääkäriin, kun eräiden menkkojen jälkeen kipu ei laantunut ollenkaan. Löytyi endometrioosi, aika paha sellainen. Nyt olen lääkityksellä niin ettei tule menkkoja ollenkaan - elämä parani heti 100%!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi vuotta nuorempana omituiset oireet, kuukautiset tosi kipeät ja edellisinä päivinä itkin koko illan tauotta ilman syytä. Tätä ennen ei koskaan ongelmia joten menin lääkäriin, kun eräiden menkkojen jälkeen kipu ei laantunut ollenkaan. Löytyi endometrioosi, aika paha sellainen. Nyt olen lääkityksellä niin ettei tule menkkoja ollenkaan - elämä parani heti 100%!!

Millä lääkityksellä ei tule kuukautisia ollenkaan? Itselleni ei ikinä ole mikään hormonaalinen ehkäisy sopinut, mutta haluaisin kivuliaista menkoista eroon.