Suomi on TODELLA rikas maa! Suomessa on luonnonvaroja, joita EI käytetä! Siksi köyhyys
Suomessa on puhtainta vettä, erinomainen metsä, fossiilisia polttoaineita! Mutta ei käytetä. Monien arvioiden mukaan Suomessa on paljon KULTAA joka paikassa, mutta niitä ei saa tutkia! Suomi on oikeasti RIKAS maa... mutta pysyy köyhänä koska me ei saada tehdä mitään
Kommentit (14)
Joo meillä ollaan tyhmiä. Lappi on täynnä kultaa. Miljardien, ehkä jopa satojen miljardien edestä. Niitä me ei osata hyödyntää samalla mitalla kuin esim. Norja öljyä.
Ja tässä tulee tämäkin puoli, että Lappia pitää "suojella". Samalla velka nousee. Kansa köyhtyy. Valittu päätös.
Se on Suomen puolelta erinomainen sijoitus. Kullan arvohan nousee kokoajan. Niin kauan kun se on tuolla maan alla, Suomi siis rikastuu! Jee
Me ollaan ylikohteliaita. Katsos vaan, löysitte kultaa meidän takapihalta. Joo kaivakaa ja viekää pois vaan. Voidaanko auttaa jotenkin?
Suomeenhan tulee ulkomailta rikkautta. Näin minulle on kerrottu.
Ei ole totta. Suomessa on istutettua metsää, joka ei ole läheskään luonnonmetsien veroista.
Suomalaisilla on vain liian suuret luulot itsestään nykyajassa ja paljon velkaa.
Suomi on takapajula vähäosaisten hoidossa.
Enää ei olla entisessä. Rahat valuvat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta. Suomessa on istutettua metsää, joka ei ole läheskään luonnonmetsien veroista.
Suomalaisilla on vain liian suuret luulot itsestään nykyajassa ja paljon velkaa.
Suomi on takapajula vähäosaisten hoidossa.
Enää ei olla entisessä. Rahat valuvat muualle.
Luuletko, että ulkomaiset yritykset ovat louhineet jo Suomen kuivaksi? Eivät ole, se on äärimmäisen hidasta puuhaa. Todennäköisesti menee vielä monia satoja vuosia. Mitä meidän pitäisi tehdä? Lopettaa nuo luvat hyötyä meistä & rahat valuvat Bahamaan tai muihin paratiiseihin. Ja perustaa omavarainen järjestelmä, jossa Suomi-niminen yhteiskunta hyötyy Suomi-nimisen maan luonnonvaroista.
Mitenkäs se kullan louhinnan ympäristövaikutus? Tutkiiko, puuttuuko kukaan, koska louhijat ulkomailta.
Ei kehtaa, antaa Kanadan vaan louhia ja käydään sitten korjaamassa joskus jäljet!! Onhan se sentään ensisijaisen tärkeää, että JOKU/JOTKUT ovat meidänkin luonnonvaroista kiinnostuneita. Niin kerta!
On täällä hyödynnetty vaikka kuinka suuren rahan edestä luonnonvaroja mutta ne on kaikki ulkomaalaisten hallussa. Esim lannoitteet lahjoitettiin Norjalaisille taskurahalla ja maajussit maksaa nyt lannotteista ylihintaa kehdosta hautaan. Mineraaleista ei viitsi edes puhua, niin sairasta touhu Suomessa on. Välillä vaan miettii että kuinkahan paljon rahaa liikkuu ruskeissa kirjekuorissa kun miljardien kullat ja lannoitteet siirtyy ilmaiseksi ulkomaisille sijoitusyhtiöille. Häkämies sai ainakin rahakkaan pestin lahjoitettuaan norjalaisille miljardien Yaran mutta luultavasti sai jotain muutakin. Jos ei saanut niin halvalla lähti.
Suomi on moderni kommunistinen valtio, ihmiset tykkää kun valtio holhoaa, alko ja veikkaus.
MIssä todellisuudessa ap elää? Ehkä hän kertoisi meille jotain Suomen fossiilisista luonnonvaroista.
Kullasta minäkin tiedän jotain, ja uraanista. Olen sitä ikäluokkaa, joka on elänyt jo malminetsintäkilpailujen ajan. Silloin lähetettiin suurella innolla malmikiviä tutkittavaksi kaivoksen toivossa.
Nyt on kaivoksia, on varauksia perintömailla, mutta jos luulen löytäväni malmikiven, niin visusti piilotan ettei vaan kukaan sitä löytäisi.
Olen mieluummin köyhä kuin kaivosten raiskaaman luonnon ja pilaantuneitten vesien keskellä asuva rikas.
Vierailija kirjoitti:
MIssä todellisuudessa ap elää? Ehkä hän kertoisi meille jotain Suomen fossiilisista luonnonvaroista.
Kullasta minäkin tiedän jotain, ja uraanista. Olen sitä ikäluokkaa, joka on elänyt jo malminetsintäkilpailujen ajan. Silloin lähetettiin suurella innolla malmikiviä tutkittavaksi kaivoksen toivossa.
Nyt on kaivoksia, on varauksia perintömailla, mutta jos luulen löytäväni malmikiven, niin visusti piilotan ettei vaan kukaan sitä löytäisi.
Olen mieluummin köyhä kuin kaivosten raiskaaman luonnon ja pilaantuneitten vesien keskellä asuva rikas.
Ei siitä malmista hyötyisi kukaan muu suomalainen kuin muutama kaivosmies. Muut ovat vain maksajan paikalla, kun sinne kaivokselle pitää ensin rakentaa tiet veronmaksajien laskuun, ja sitten pitää siivota jäljet veronmaksajien laskuun. Mitään kaivosveroa ei ole, eikä maanomistajakaan saa juuri mitään.
On täysin edesvastuutonta lähetellä mitään malmikiviä mihinkään tutkittaviksi. Pahimmassa tapauksessa siitä voi seurata kaivoksen perustaminen.
Siksi köyhyys mitä? Kirjoittaisit lauseet loppuum.
"Kullan louhiminen on Suomessa tukevasti ulkomaisissa käsissä"
Ei ihme, ettei maana rikastuta. Ulkomaiset korporaatiot syö meidät kuiviin.
https://www.talouselama.fi/uutiset/suomi-on-kuin-vanhan-ajan-siirtomaa-…