Kuinka paljon pyytäisitte huoneen vuokraa tässä tapauksessa?
Paikka on Munkkiniemi.
Kymmenen neliön huone ja vieressä toinenkin huone samasta sisäänkäynnistä eteisestä. Tosin siellä on varastoitua tavaraa, joten ei varsinaisesti käyttöarvoa.
Sänky, pöytä nojatuoli ja telkkari. Kunnolla säilytystilaa on. Tietysti keittiön ja kylppärin vapaa käyttö. Voi virittää halutessaan sinne mikron ja kahvinkeittimen. Löytyvät ylimääräiset minulta.
Tuntuuko 300 euroa liian paljolta? Tässä tietysti vesi, sähkö ja nettiyhteys?
Kommentit (23)
Todellakin erittäin kohtuullinen.
Onnenpekka, joka siihen pääsee. Vastaavista monet maksavat viitisen sataa.
Hämeenlinnan uusi naisvankila vaikuttaa kuvailusi perusteella viihtyisämmältä.
300 on ihan ok jos se on kimppakämppä siis? Siis huone huoneistossa jossa asuu joku muukin?
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinnan uusi naisvankila vaikuttaa kuvailusi perusteella viihtyisämmältä.
Heh, heh... Sinne hän ei ole menossa.
Kyseessä on puolituttu, joka putkiremontin takia on pulassa. En halua riistää, mutten nyt ihan ilmaiseksikaan myydä omaa rauhaani.
Eli kysymys on aloituksessa. Ei nimittäin mitään hajua, mikä olisi sopiva summa.
Vierailija kirjoitti:
300 on ihan ok jos se on kimppakämppä siis? Siis huone huoneistossa jossa asuu joku muukin?
Juu, asun siis itse tässä.
Olen töissä ja paljon iltaisin ja viikonloppuisinkin poissa eli aika rauhassa saa olla. Mutta eihän se vastaa tietenkään omaa asuntoa hänelle.
Oii, tulee heti mieleen alivuokralaishuone, jossa asuin nuorena aikuisena. Tai en niin nuorenakaan. Mutta oli sellainen elämäntilanne, että halpa asuminen kelpasi. Vuokraemäntäni oli vanha rouva, joka oli ollut professorin kanssa naimisissa nuorempana ja tavat sen mukaiset. Ennen lääkärikäyntiä kävi aina kampaajalla ja meikkasi huolella :-D Asunnossa kävi siivooja kerran viikossa ja hän siivosi minunkin huoneeni - mitä luksusta! Yövieraita ei saanut tuoda, tämä oli minulle toki ok. Kotiapulainen kävi hällä joka päivä kokkaamassa lounaan, silloin ei voinut mennä keittiöön.
Tämä oli ihan loistava diili meille molemmille. Vanhan rouvan lapset asuivat kaukana ja heillä oli vähemmän huolta, kun äiti ei asunut yksin. Minä sain asua halvalla ihanassa paikassa. Sain olla rauhassa kun halusin, mutta juttuseuraakin oli tarjolla ja muistelen tuota rouvaa erittäin lämmöllä. Hän oli hyvin pahoillaan kun olin sitten menossa naimisiin ja muuttamassa pois, mutta onni oli matkassa ja hän kuoli hyvin pian sen jälkeen keuhkokuumeeseen. Ei tarvinnut enää seuraavaa vuokralaista etsiä. Todella rikastuttava kokemus oli tämä, ehkä itsekin leskirouvana otan alivuokralaiseksi jonkun opiskelijan.
Vierailija kirjoitti:
400-500 enneminkin
Häh?
Toihan on alivuokralaishuone, ei mikään yksiö. Vessa, kylppäri ja keittiö on jaettu huoneiston omistajan kanssa, ei edes omaa sisäänkäyntiä.
Ventovieraalle tuollaista olisi hankala edes vuokrata, tässä tapauksessa vuokralaisena tuttu, jonka kanssa kommuunielämä ehkä helpompaa.
Ainoa hintaa nostava tekijä tuossa on sijainti Munkkiniemessä.
Vuokra on ok, pyytäisin itse vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400-500 enneminkin
Häh?
Toihan on alivuokralaishuone, ei mikään yksiö. Vessa, kylppäri ja keittiö on jaettu huoneiston omistajan kanssa, ei edes omaa sisäänkäyntiä.
Ventovieraalle tuollaista olisi hankala edes vuokrata, tässä tapauksessa vuokralaisena tuttu, jonka kanssa kommuunielämä ehkä helpompaa.
Okei, laittaisnko siis 250e?
En siis halua olla riistäjä, mutta ihan ilmaiseksikin antaminen jättää ihmisen kummalliseen kiitollisuudenvelkaan ja välitilaan.
Sähkö, vesi... kaiken maailman vessapaperi, astianpesuaine jne. kuitenkin maksavat jonkin verran. Oletan, että käyttää niitä kyllä eikä rahtaa mukanaan joka saippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400-500 enneminkin
Häh?
Okei, laittaisnko siis 250e?
En siis halua olla riistäjä, mutta ihan ilmaiseksikin antaminen jättää ihmisen kummalliseen kiitollisuudenvelkaan ja välitilaan.
Sähkö, vesi... kaiken maailman vessapaperi, astianpesuaine jne. kuitenkin maksavat jonkin verran. Oletan, että käyttää niitä kyllä eikä rahtaa mukanaan joka saippuaa.
Tutulle kyllä vuokraisin tosi edullisesti. Kun tiedät kuitenkin että on hyvä vuokralainen eikä mikään ördaaja. 250 on ok.
Airbnb kautta voit saada viikossa tuon ja enemmän. Sinne voi määrittää vähimmäisyöpymisen.
300 euroa kuulostaa juuri sopivalta.
Jos nyt putkirempan ajaksi vuokraa yksiön Munkasta, niin pelkkä vuokra on vähintään 700, siis ihan vähintään tämä. Siihen päälle sähkö ja vesi. Alle kahdeksansadan ei selviä millään.
Mutta toki yksiöön voi tuoda omia vieraitaan ja ei tarvitse ihmetellä toisen menemisiä ja tulemisia. Väliaikaisena asumisena olisin kuitenkin erittäin tyytyväinen kolmeen sataan.
Tuo 250 olisi sopiva tai jotain tuota luokkaa.
Sun täytyy tietenkin laskea kulutkin, siis mitä "vuokralainen" kuluttaa asumisen ajan.
Laske vesi, sähkö, yms.
Ja että maksaako pimeästi vaan maksatko tuosta saamastasi vuokratulosta veron?
300-350e kohtuullinen. Tiedän että Helsingissä vuokrat ovat kovat ja kimppakämppähuoneita vuokrataan jopa 500e/kk, mutta jos tarkoitus on auttaa tuttua hädässä tms. niin mielestäni tuo on kohtuullinen summa. Mielestäni on myös lähes ryöstöä pyytää kimppakämppä huoneesta yli 400e/kk vaikka kuinka on Helsinki kyseessä. Toivottavasti Helsingin vuokrakupla puhkeaa pian ja saadaan hommaan taas joku tolkku.
Miten te molemmat mahdutte siihen 10 neliöön, eikö oo aika pieni?
Vierailija kirjoitti:
onni oli matkassa ja hän kuoli hyvin pian sen jälkeen keuhkokuumeeseen.
Ei hemmetti :). Kuin jostain romaanista tämä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te molemmat mahdutte siihen 10 neliöön, eikö oo aika pieni?
Vitsailet?
Eli vuokrattava huone on 10 neliötä ja siinä voi laajentaa tilaansa toiseenkin huoneeseen halutessaan. Mutta kuten totesin, siinä on vähän kuin varasto.
Itse asunto on yli 80 neliötä.
800 e per kk olisi kohtuullinen tutulle
400-500 enneminkin