Mikä oli sikiön syke- poika vai tyttö?
Sydänäänet saatiin eka kertaa kuuluviin (rv11+6)ja syke oli 150-160. Nyt olis kiva tietää millaisia sykkeitä muilla on ollut odotusaikana ja kumpi tuli. Vai onko se vaan keksittyä, että poikien syke on hitaampi kuin tyttöjen? Itse muistelen ekaa raskautta, jolloin odotusaikana jouduin sairaalaan. Mun vauvan syke oli aina n.130-140 ja samassa huoneessa olevalla äidillä oli aina reilusti korkeampi n.160-170. Minä sain pojan ja hän sai tytön. Kertokaahan kokemuksia. :)
Kommentit (14)
pojista molemmista syke oli 130-140 ja tytöistä molemmista syke oli 140-155.
Onko vielä muita, joilla kokemuksia aiheesta?
ja nytkin on ollut samaa, ultran mukaan tulossa on poika. Meillä ei siis ole mitään eroa ollut. :)
kaikilla ollut aina se sama syke, 130-140. Ei poikkeuksia =) Eli tässäkin asiassa potee enemmänkin sattuman kauppa!
esikoinen oli koko ajan poikasykkeillä, eli alle 140, mutta tyttö syntyi:)
Nyt tästä toisesta on olleet sykkeet 135 ja 140, joten saas nähdä kumpi nyt tulee...
pricilla 39+3
Meillä 2 poikaa " tyttösykkeellä" . Vaihdelleet liikkeiden aktiivisuuden mukaan 150-160 välillä.
ja esikoisesta sykkeet yleensä 150-160 ja tästä toisesta viiden päivän ikäisestä useimmiten 140-150.
Nyt sykkeet omiinkin korviin rauhallisempia, 130-140 luokkaa. Neuvolamme kokenut kätilö sanoi mulle esikoisen aikaan, että tuo sykkeestä " ennustaminen" perustuu ainoastaan tilanteeseen, jolloin vauva on rauhallinen eikä touhua täysillä kuten yleensä. Nouseehan se syke kellä tahansa, kun oikein häärää...
ainaski loppuraskauden aikana pojan sydänäänet oli 130-150 väliltä..(mulla tosin oli raskausmyrkytys,joten saatto vaikuttaa)
muistan että olen aiemminkin kommentoinut näitä sykejuttuja ja sukupuolta. Mutta vielä kerran omat kokemukset:
Esikoinen on tyttö ja siitä kyllä kätilö (olin tuolloin puolet raskaudesta Englannissa ja siellä kätilö vastasi terveydenhoitajaa) sanoi, että sykkeen perusteella (yli 150 bpm) veikkaisi tyttöä. Sittemmin syke laski loppuraskaudessa ja oli yleensä luokkaa 130-140.
Tässä raskaudessa sykkeet on olleet samaa luokkaa ja silti ultran mukaan olis poika tulossa. Jos sukupuoli pitää paikkaansa, tyttö-/poikasykkeet EI pidä paikkaansa.
Kerttukasperi rv 28+4
..vaihtelee riippuen onko vauva hereillä vai liikenteessä.
mulla veikattiin ultrassa poikaa ja syke on ollu 140 koko ajan,paitsi viimeksi kun vaavi oli liikentees niin syke oli 148..vanhan kansan uskomuksia tai jotai..olen kyllä kuullu et tytöillä olis korkeempi,esim.kaverin tytöllä oli koko ajan siinä 150 paikkeilla..
mut on varmaan yksilöllistäkin..uskoo ken haluaa=)
jmi82&vaavi31+3
Kävin 4D-ultrassa Femedassa Brunolla ja kysäisin näistä sykkeistä. Hänen mukaansa niissä ei ole mitään perää. Sykkeeseen vaikuttaa niin paljon vauvan vireystila. Onko hän juuri liikkunut/nukkunut, tai saanut juuri ravintoa,jne. Hänen mukaansa sykettä pitäisi seurata usean tunnin ajan saadakseen mitään selkoa todellisesta sykkeestä...
Meillä vauvan syke oli ultran aikana 155, tyttö. Yhden kaverin neuvolakorttia katselin, siellä oli vauvan syke joka kerta 120-135, tyttö tuli, vaikka aika poika sykkeilä vaikuttais. Ihan kiva noita toki on laskea ja vaikkailla....
Katselin juuri neuvolakorttia ja kerran oli 160 ja kerran jopa 120 (ihan loppuaikoina) mutta lähes jokaisella muulla mittauskerralla on laitettu lukemaksi tuo 150. Ja tyttö tuli:)
Nyt tältä toiselta on vasta kerran merkattu lukema ja se oli -yllätys yllätys- 150, joten kumpikohan sieltä tällä kertaa on tulossa;)?
Lillis21+1