Olen 41-vuotias nainen. Kannattaako minun laittaa Tinder-profiilissa ikäni todellista nuoremmaksi? Kommentteja ja perusteluja!
Taustatietoja:
Minua luullaan usein noin kymmenen vuotta nuoremmaksi kuin olen. Johtuu mielestäni enemmän käytöksestä ja pukeutumisesta kuin puhtaasti ulkonäöstä, vaikka sekin on ihan kohtalaisen freesi. Olen myös vastaavassa elämänvaiheessa kuin moni kolmekymppinen, eli vasta rakentamassa uraani korkeakoulututkinnon jälkeen. Elämä tuntuu olevan pääosin vielä edessä päin. Lapsia ei ole enkä halua. Suurin osa kavereistani on kolmekymppisiä.
Kaikista mieluiten tapaisin itseni ikäisen miehen, koska arvostan kumppanissa syvyyttä ja kypsyyttä, joka syntyy elämänkokemuksesta. Monilla ikäisilläni on kuitenkin myös katkeruutta, kaavoihin kangistuneisuutta ja muuta sellaista, johon en samastu ja jota en kumppanillani toivo olevan. Itsellänikään ei ole, vaan kehitän itseäni aktiivisesti ja pyrin eteenpäin elämässä. Tästä syystä en sulje pois nuorempiakaan miehiä. Itseäni vanhemmissa on äärimmäisen vähän minulle sopivia.
Olen kuullut, että ikäiseni miehet laittavat usein Tinderissä hakukriteereiksi itseään nuoremman ikähaarukan, eli rajaavat oman ikäiset kokonaan haun ulkopuolelle. Ymmärrän tämän, koska onhan ikäisistäni aika moni jo pahasti tätiytynyt. Itse uskon kuitenkin kelpaavani oikein hyvin näillekin miehille, kunhan eivät lapsia halua.
Nyt siis kysymys sinulle, mies: mitä ajattelisit jos kuvien perusteella kiinnostuisit esim. 35-vuotiaan naisen Tinder-profiilista, mutta profiilitekstissä lukisi heti ensimmäisenä, että nainen on oikeasti 41-vuotias? Olisiko ensimmäinen ajatus, että kuvien täytyy olla kovin vanhoja? Kannattaisiko minun mainita että kuvat ovat tuoreita ja käsittelemättömiä, vai kuulostaako se jo liian selittelevältä ja pilaa fiilikset?
Kommentit (82)
Tottakai kannattaa valehdella ikänsä....ja kaikki muutkin asiat itsestään. Siitä se alkaa se hyvä ja luotettava parisuhde👍
Oma ikä tietenkin.
Jossain vaiheessa se tulee ilmi kuitenkin ja sen jälkeen ainakin itsellä herää kysymys, että missä kaikessa muussa on kerrottu vaihtoehtoinen totuus.
Tähän mennessä vastanneille selvennys: totta kai mainitsisin oikean ikäni profiilitekstissä, kuten avauksessa kerroin. Profiilissa muuttaisin iän vain siitä syystä, että osuisin ikäisteni miesten ikähaarukkaan. Kyse ei siis ole valehtelusta, koska edelleen mies on vapaa pyyhkimään minut vasemmalle jos ei ole kiinnostunut, kun hänellä on kuitenkin tiedossa myös oikea ikäni.
ap
Onko siihen pakko laittaa ikää ollenkaan? Ja valokuviksi sellaisia, joissa olet jossain luonnollisessa ympärristössä eikä mitään pupunkorvafiltteriselfieitä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä vastanneille selvennys: totta kai mainitsisin oikean ikäni profiilitekstissä, kuten avauksessa kerroin. Profiilissa muuttaisin iän vain siitä syystä, että osuisin ikäisteni miesten ikähaarukkaan. Kyse ei siis ole valehtelusta, koska edelleen mies on vapaa pyyhkimään minut vasemmalle jos ei ole kiinnostunut, kun hänellä on kuitenkin tiedossa myös oikea ikäni.
ap
Profiilitekstejä ei kaikki edes lue...
Jos mä lukisin profiilia, missä ikä valehdellaan, vaikka todellinen ikä kerrottaisiin tekstissä, niin menisi heti hylkyyn.
Valehtelet jo itsellesi kun väität näyttäväsi kymmenen vuotta nuoremmalta, joten miksipä et valehtelisi miehillekin?
Kannattaa laittaa. Saat helpommin kevytsuhteita haluamiesi komeiden ja menestyneiden miesten kanssa.
Miksi kysyt täältä?
Ei täällä ole etsimiäsi 185cm komeakasvoisia yritysjohtajia.
Ei kannata, mutta kannattaa muistaa että sinulla ei voi olla samoja kriteerejä miesten suhteen kuten 20 vuotta sitten.
Esimerkiksi lyhyt mies täytyy kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä lukisin profiilia, missä ikä valehdellaan, vaikka todellinen ikä kerrottaisiin tekstissä, niin menisi heti hylkyyn.
No tätä juuri tarkoitan. Haluatko valaista, miksi menisi hylkyyn? Ja tarkoitatko ihan tosissasi että vaikka profiili olisi mielestäsi muuten todella kiinnostava, ja nainen vaikuttaisi sinulle harvinaisen sopivalta, niin silti hylkäisit profiilin tuolla perusteella?
ap
ATP kirjoitti:
Ei kannata, mutta kannattaa muistaa että sinulla ei voi olla samoja kriteerejä miesten suhteen kuten 20 vuotta sitten.
Esimerkiksi lyhyt mies täytyy kelvata.
Minulla ei ole minkään ikäisenä ollut sellaista kriteeriä, että lyhyt mies ei kelpaisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet jo itsellesi kun väität näyttäväsi kymmenen vuotta nuoremmalta, joten miksipä et valehtelisi miehillekin?
Kannattaa laittaa. Saat helpommin kevytsuhteita haluamiesi komeiden ja menestyneiden miesten kanssa.
No unohdetaan vaikka sitten tuo väittämäni, koska näkeehän sen ulkonäön niistä kuvistani. En käsittele kuviani mitenkään ja ne ovat tuoreita. Viimeksi tapailin 34-vuotiasta miestä, joka oli lähettänyt kuviani äidilleen. Äidin kommentti oli ollut, että näytä parikymppiseltä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Profiilitekstejä ei kaikki edes lue...
Minulla menee joka tapauksessa hylkyyn sellainen mies, joka ei ole lukenut profiilitekstiäni, joten kohdallani tämä ei ole ongelma.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä juuri tarkoitan. Haluatko valaista, miksi menisi hylkyyn? Ja tarkoitatko ihan tosissasi että vaikka profiili olisi mielestäsi muuten todella kiinnostava, ja nainen vaikuttaisi sinulle harvinaisen sopivalta, niin silti hylkäisit profiilin tuolla perusteella?
ap
Jos yhdessä asiassa valehdellaan, niin mistä muusta valehdellaan /jätetään kertomatta? En ota riskiä, rehellisiäkin löytyy. En todellakaan halua sellaista tilannetta että esimerkiksi profiilissa mainitaan olevan lapseton, mutta kuukauden tapailun jälkeen kerrotaankin pikku yllätyksenä ettei se profiili nyt ihan totuudenmukainen ollutkaan...
Vierailija kirjoitti:
Onko siihen pakko laittaa ikää ollenkaan? Ja valokuviksi sellaisia, joissa olet jossain luonnollisessa ympärristössä eikä mitään pupunkorvafiltteriselfieitä.
On tietenkin pakko laittaa, koska ihmiset laittavat Tinderissä ikähaarukan, jonka ulkopuolelle osuvia profiileja ei näytetä heille. Kuvani ovat luonnollisia, käsittelemättömiä ja totta kai ilman mitään pupunkorvia, ja niissä on sekä kasvokuvia että kokovartalokuvia. Itse otettuja ja kavereiden ottamia jne.
ap
Jos mies haluaa lapsia, niin korkeintaan 35 tai alle on se ikä mitä haetaan. Iän valehtelu on tietysti muutenkin klyseenalaista, mutta jos sillä vielä haittaat muiden mahdollisuuksia hankkia lapsia, niin erityisenkususipäistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos yhdessä asiassa valehdellaan, niin mistä muusta valehdellaan /jätetään kertomatta? En ota riskiä, rehellisiäkin löytyy. En todellakaan halua sellaista tilannetta että esimerkiksi profiilissa mainitaan olevan lapseton, mutta kuukauden tapailun jälkeen kerrotaankin pikku yllätyksenä ettei se profiili nyt ihan totuudenmukainen ollutkaan...
Siis sinun mielestäsi tämä on valehtelua, vaikka kertoisin oikean ikäni tekstissä heti ensimmäisenä asiana? Ja sinulle herää siltä pohjalta epäilys, että saatan valehdella jostain tärkeästä asiasta ihan oikeasti, siis niin että en kerro siitä sinulle totuutta ennen kuin on ns. liian myöhäistä?
ap
Olisi vähän erilaisia vastauksia, jos mies kysyisi samaa
Miehet ei sentään alennu selittelemään (lue: valehtelemaan) miksi kusettavat ikänsä, mutta naiset eivät pysty olemaan rehellisiä edes itselleen. HUUTISTA! :D