Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin miltä kasvoni näyttävät

Vierailija
26.10.2019 |

Miten on mahdollista, että kun laitan itseäni aamulla peilin edessä, ulkonäköni on maailman upein, mutta kun pitäisi ottaa profiilikuva kameralla suht viralliseen tarkoitukseen (itselaukaisimella, etäisyydeltä ettei tule kalannaamaefektiä), kuvia katsoessani näytän suorastaan rumalta. Silmien ympäristö näyttääkin nyt kuin en olisi koskaan kasvanut lapsuudesta pois. Tällaiseltako näytän muidenkin ihmisten silmissä? Ahdistusta vielä lisää se, että muutama kuukausi sitten otin itsestäni selfien kun nettideitti sellaista pyysi. Ajattelin silloin samaa kuin aina katsoessani peilistä, että olen todella upea. Selfietä en sen lähemmin tutkinut otettuani sen, tsekkasin vaan nopeasti että on sellainen kuin pitikin. Mutta nettideitti sanoi, että joo en etsi ihan tuollaista. Nytkö se totuus paljastui minullekin, olenko oikeasti RUMA?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisämainintana, että kuitenkin live-elämän puolella muutama ihminen on kuitenkin ihastunut minuun ihan viime aikoinakin.

Vierailija
2/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat luonnossa kauniita, kuvissa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen tuon saman järkytyksen joka kerta nähdessäni itseni videolla tai satunnaisesti räpsäistyssä kuvassa. Piirteeni näyttävät ihan kummallisilta, epäsymmetrisiltä ja vääristyneiltä. Aina se oman rumuuden näkeminen tuntuu yhtä pahalta, vaikka siihen kuvittelee jo tottuneensa. Peilistä katsoessani näytän tietyllä tavalla rumalta, mutta liikkuvassa kuvassa näytän jotenkin ihan erityisellä tavalla rumalta.

Vierailija
4/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat vääristävät paljon, eli nenä näyttää isommalta, rypyt korostuvat jne. detailit korostuvat... eli ihminen ei näytä samalta kuin selfiessä...

Mutta onhan niitä muokkausohjelmia jossa ihon pintaa pehmennetään jne.

Vierailija
5/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peiliä kannattaa uskoa enemmän. Puhelimen kameralla tulee huonoja kuvia, kaksiulotteisia, levittää naamaa, värit muuttuu jne. Oma tukkani näyttää peilistä katsottuna kivanväriseltä, puhelimen kamera vie kaiken värin. Valaistuskin vaikuttaa.

Vierailija
6/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu. Olen jälkikäteen tajunnut kaiken johtuneen isosta nenästäni, jolle olen itse tavallaan sokeutunut. Muut kuitenkin varmasti kiinnittävät siihen ensimmäisenä huomiota.

Vierailija
7/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peiliä kannattaa uskoa enemmän. Puhelimen kameralla tulee huonoja kuvia, kaksiulotteisia, levittää naamaa, värit muuttuu jne. Oma tukkani näyttää peilistä katsottuna kivanväriseltä, puhelimen kamera vie kaiken värin. Valaistuskin vaikuttaa.

Mutta joudun kuitenkin ottamaan jonkinlaisen profiilikuvan, josta minut nyt sitten tietyt henkilöt näkevät ensimmäisen kerran. Miten siitä saisi mahdollisimman hyvän? Parempaa kameraa kuin uudehkon älypuhelimen kamera ei nyt ole.

Vierailija
8/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuvissa ruma, mutta livenä olen saanut kehuja ulkonäöstäni. Joudun ottamaan kymmeniä selfietä, että yksi onnistuisi jotenkuten. Välttelen kameraa niin paljon kuin mahdollista. 

Vierailija
9/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimen linssi on laajakulmainen. Saa aikaan kuvassa vääristymiä. Monet puhkamerat muuttavat värejä jne. Peili kertoo totuuden eniten.

Vierailija
10/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kun aikoinaan kävin nettideiteillä ei tainnut tulla vastaan montaakaan treffikumppania joka EI olis aidosti yllättyneen oloisena sanonut "sä näytät paljon paremmalta livenä". Vaikka laitoin useampia kuvia, en mitään yrmeää passikuvaa.

Toiset vaan ei näytä kuvissa hyviltä. Ja toisaalta on joitain vanhan ajan filmitähtiä jotka näyttivät upeilta ja säteileviltä valkokankaalla mutta livenä olivat pettymys monelle, meikattuna ja laitettunakin. Joku optiikan ilmiö, liittyiskö luuston rakenteeseen kasvoissa.

Sanoisin että parempi kuitenkin näin päin, elämä kun tapahtuu livenä. :)

Vierailija
11/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän kauhealta kuvissa.

Kerran kaveri lähetti minusta kuvan jollekin miehelle ja myöhemmin nähtiin livenä niin sanoi että näytän ihan eriltä (paremmalta) oikeasti.

Nykyään lapsetkin nauraa minun kuville ja en kuulemma näytä siltä kuin kuvissa! Luojan kiitos!

Olen ajatellut että kasvoni on jotenkin ilmeikkäät ja siitä johtuen näin?

Minua on aina sanottu kauniiksi ja peilikuvastani tykkään. Valokuvista en niinkään. Joskus toki nekin onnistuu mutta harvemmin.

On myös niitä jotka ovat kuvassa paremman näköisiä ja livenä ei niinkään.

Vierailija
12/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä olen ruma livenä ja kuvissa, mistä tiedän tämän? koskaan en ole ollut suhteessa eikä koskaan ole miehet lähestyneet. ala ja yläasteella pojat haukkuivat rumaksi.

Vierailija
13/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nyt eivät vaan ole valokuvauksellisia, n.s. photogeneettisia.

Vierailija
14/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkameran linssi tekee kuviin vääristymiä. Puhkamera myös tekee väsyneemmän ja vanhemman näköisen kuin on. Tämä ihan asiantuntijan mukaan. Kuva pitäisi ottaa juuri oikeassa kulmassa, ei liian läheltä ja ylempää vinottain. Peili ja oikea kamera lähinnä totuutta.

Vierailija
15/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joudun kuitenkin ottamaan jonkinlaisen profiilikuvan, josta minut nyt sitten tietyt henkilöt näkevät ensimmäisen kerran. Miten siitä saisi mahdollisimman hyvän? Parempaa kameraa kuin uudehkon älypuhelimen kamera ei nyt ole.

Jos otat puhkameralla niin ehdottomasti takakameralla. Ajastimella ja kauempaa. Ja niin että kamera ob korkeammalla kuin kasvot ja aavistus vinottain, ei aivan suoraan. Älä nosta leukaa kun katsot kameraan, voit aavistuksen taivuttaa päätä jommalle kummalla puolelle, vain aavistuksen. Katso että valaistus hyvä.

Vierailija
16/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile käyttää salamaa jos sisällä otat. Hyvä valo, myötävalossa parempi. Älä ota suoraan kasvojen edestä vaan kauempaa ja hieman ylhäältä päin.

Vierailija
17/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nyt eivät vaan ole valokuvauksellisia, n.s. photogeneettisia.

photogeenisiä, varmaan tarkoitit

Vierailija
18/20 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin valokuvaamoon otattamaan itsestäni kuvan työhakemusta varten. Kannatti. Huomasin nimittäin, että kännykän kameralla itse, eikä edes kaverin kuvaamana tullut hyvää kuvaa. Ei ollut edes kallista.

Vierailija
19/20 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen linssi on laajakulmainen. Saa aikaan kuvassa vääristymiä. Monet puhkamerat muuttavat värejä jne. Peili kertoo totuuden eniten.

Miksi sitten toisten kasvoista tätä ei näe? Ne näyttävät kuvissakin hyvältä aivan kuin silmillä katsottuna luonnossa, jos nyt kuva ei ole aivan selvä epäonnistunut otos. Vaatii mielikuvitusta, että jokaisen kasvokuvan pystyy näkemään jollakin tavalla "huonona" verrattuna livenä nähtyyn.

Vierailija
20/20 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muuten hemmetin ärsyttävää se, että muut kehuvat jotain kamalaa kuvaa jossa oma naama on oudon leveä ja silmät kierossa. Sitten muut kuorossa "Toooosi hyvä kuva susta hei! Tää on tooooooosi hyvä!" 

Se EI ole kohteliasta. Sanokaa pliis ihan vaan, että tuo nut ei ole ehkä paras mahdollinen kuva sinusta. Se lämmittäisi sydäntä. Inhottaa kaikki "No mutta sinähän olet SIEVÄ tässä kuvassa!" - siis jos olen siinä kuvassa sievä, niin miltähän mahdan näyttääkään normaalisti?!?!?!?!?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi