Jos Suomi laittaisi Ahvenanmaan huutokauppaan, niin kaikki valtionvelat tulisi kuitattua ja rahaakin jäisi reilusti.
Usa, Venäjä ja Ruotsi kilpahuutamaan.
Veikkaan että kauppahinta nousisi yli biljoonaan.
Kommentit (20)
Kiina varmaan huutaisi. Saisi kätevään paikkaan sotilastukikohdan perustettua.
Venäjälle Ahvenanmaata ei missään nimessä saa myydä. Ahvenanmaa on lähes tykinkantaman päässä Suomen rannikosta.
No nyt kun päästiin tähän, meitä jokaista koskettavaan, saarien osto- ja myynti aiheeseen. Tämä asia on vaivannut minua pitemmän aikaa. Voitaisiinko me suomalaiset, kunnon kansalaiset, jakaa ne kaikki Kreikan saaret keskenämme, koska ne ei kuitenkaan maksa velkojaan meille? Miten sen asian kanssa nyt oikein on?
Milloinka se jakaminen alkaa? Olis vähän saarelle tarvetta.
Myydään se hyvään hintaan Ruotsille. Ne tarvitsee lisämaata, jotta voivat asuttaa kaikki uudet maahantulijat..
Eikös Suomen voisi pistää poikki Salpausselän kohdalta ja myydä sen pohjoispuolisen alueen eniten tarjoavalle. Eteläpuolinen osa olisi riittävän suuri näin pienelle väestölle, oikeastaan jopa liiankin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Myydään se hyvään hintaan Ruotsille. Ne tarvitsee lisämaata, jotta voivat asuttaa kaikki uudet maahantulijat..
Luulen että Ruotsi maksaisi siitä ruhtinaallisesti, jos vaihtoehtona olisi joku tähtilippumaista.
Ahvenanmaan "huutokauppaaminen" ei ole mannersuomalaisten asia. Ja miksi se raha heille tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaan "huutokauppaaminen" ei ole mannersuomalaisten asia. Ja miksi se raha heille tulisi?
Se on pelkästään järjestelykysymys.
Vähän sama tilanne Kiina/Hongkong. Jos Kiina päättäisi myydä Hongkongin, niin sille ei kukaan mitään mahtaisi ja raha todellakin menisi Kiinalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pelkästään järjestelykysymys.
Vähän sama tilanne Kiina/Hongkong. Jos Kiina päättäisi myydä Hongkongin, niin sille ei kukaan mitään mahtaisi ja raha todellakin menisi Kiinalle.
Suomi ei ole mikään Kiina. Onnea vaan siihen kauppasaartoon kun ahvenanmaalaisten itsehallinnon yli aletaan kävellä.
Persut on valmiit myymään isänmaansa koska tahansa.
Vaihtoehtoisesti Ahvenanmaan voisi vain upottaa.
Oon aina sanonut, että Ahvenanmaa on myytävä tukikohdaksi Putlerille. Ai pärkele, että hykerryttäisi, kun Ruotsi saisi Venäjän naapurikseen ihan Tukholman porteille. Ahvenanmaalaisille kun ei ole suomen kieli oikein maistunut - ymmärrän hyvin syyn, pikkukieliä (kuten suomi ja ruotsi) ei viitsi alkaa lukea, kun niitä tarvitsee maailmalla niin vähän - niin eiköhän venäjän opiskelu ole ihan eri motivaatiotasolla, onhan se kv-kieli ja venäläinen kirjallisuus (ja klassinen musiikki) on tunnetusti ykkönen tai ainakin hyvin lähellä ykköstä. Siitä vain Dostojevskia tavaamaan alkuperäiskielellä. Voipi mennä ilta jos toinenkin, paitsi ei Väyryseltä, joka luki ne kaikki ja Tolstoit päälle, viikossa, tosin ilmeisesti käännettynä.
Mitäs jos Suomi myisi itsensä Venäjälle? Autonomian tyylinen juttu vaikka. Oltaisiin paljon paremmissa oloissa kuin nykyisenä EU:n sätkynukkena ja kolmannen maailman sosiaalitoimistona.
AP,
Millään mainitsemistasi valtioista ei ole mitään intressejä ostaa Ahvenanmaata. 2 niistä pystyy kuitenkin tarvittaessa valtaamaan sen hetkessä murto-osalla mainitsemistasi kustannuksista.
Ahvenanmaan myynnistä pitäisi ensin järjestää sitova kansanäänestys. Sitten se lähtee huutokauppa tyyliin eniten tarjoavalle. Täähän on olevinaan demokratia niin äänestetään asiasta.
Seuraavaksi myytäis varmaan Lappi ..
Kuulostaa ihan Antti Rinteen idealta.
Eikös ennemminkin kannattaisi myydä Helsinki? Jos Ahvenanmaasta saa biljoonan, Helsingistä pitäisi saada 100 biljoonaa.
Luulen, että viisaat päättäjämme huutaisivat itse Ahvenanmaan ja ottaisivat ison lainan, että voivat oston maksaa.