Siirto tehty!
Tänään käytiin aamulla hakemassa pikkuinen 8-soluinen alkio matkaan. Meillä jäi pakkaseen 2 6-soluista alkiota. Piti olla alunperin 3 pakkaseen, mutta se yksi oli lopettanut jakautumisen yön aikana.
Nyt sitten alkaa kamala ihana piina-aika.. Mä voin tehdä testin 15.6, joten aikaa on.. Ihme nappailuja masussa, ja luget saa voimaan pahoin.
Koska alkio yleensä kiinnittyy kohtuun koeputkihedelmöityksessä aikaisintaan? Voikohan sitä mitenkään tuntea? kertokaa kokemuksia!
Kiitos!
Palaillaan!
Kommentit (32)
Onneksi olkoon - nyt on iso eka askel takana. Pidetään peukkuja.
Olen seurannut kirjoitteluasi, sillä tulen hieman matkaa takanasi. Meillä eka hoitokerta myös ja aloitin juuri sumuttelut. ICSI olisi meillä tiedossa.
Oli mukava lukea, että se punktiosi silloin ei ollut kovin kivulias.
Onnea matkaan!
siirtoon pääsystä ja hienosta alkiosta!!! Itselläni on PAS takana ja saatiin kyytiin kaksi 8soluista kullannuppua: Minulla on veritesti 13.6. Pitäis joo jaksaa piinailla sinne saakka.Olis ihanaa jos osais nauttia tästä piinausajasta,ollaanhan tässä kuitenkin tavallaan raskaana kunnes toisin todistetaan;) Piinispinnaa sinulle!!!
T:Peanut kera Pimpulan ja Pampulan pp1
Nyt vain pikku alkiolle vauvaliimaa, että jaksaa pysytellä kyydissä 9 kuukautta! Ja sinulle pitkää piinapinnaa :)
Tämä on aivan ihana palsta, kaikki ovat täällä niin ihanan kannustavia.. Suurkiitos kaikille vastanneille. Mulle tästä palstasta on ollut todella paljon apua ja hyötyä.
Oireita tänä aamuna on ollut alavatsan juiliminen ja ihme nippailut ja nappailut. Aamulla särki myös päätä ja oli muutenkin huono olo.. Tuo lääke aiheuttaa mulla ainakin kamalan olotilan, mutta sitä on nyt vaan pakko käyttää.. Tuossa mietin että mitähän se alkio siellä tekee, ja löytääköhän se oikeaan paikkaan, ja koska mahdollisesti kiinnittyisi!! Outoa kun ei olla koskaan päästy miehen kanssa näin pitkälle! Nyt siellä ainakin vähän aikaa on todella joku :) Täytyy vaan yrittää kestää!
Hyvää lauantaita kaikille, vaikka aika sateiselta vaikuttaa :(
Vai tekee lääkkeet sun olon huonovointiseksi,ikävää:( Nää hormoonit on vähän tällaisia:((( Itsellä ei ole vielä mitään ihmellisiä oireita. Ihmettelen ettei tissitkään ole tulleet yhtään kipeiksi noista lääkkeistä kun yleensä on tullut?!?!?!? No ei se mitään. Eikös olekin kiva tietää että nyt siellä massun pohjalla on tosiaan joku ja vielä kivempaa on kun ajattelee että jos käy mahtava tuuri niin asukki jääkin pidemmäksi aikaa:) Itse olen jo 8 vuotta yrittänyt nyyttiä saada mutta vielä ei ole onnistanut mutta en ole myöskään luovuttanut vielä.Kyllä haikara saa luvan meillekin sen vauvan tuoda kun niin monelle muullekin se on lentänyt:) Sateista päivänjatkoa sinulle!!!
T:Peanut ja Pimpula ja Pampula pp2
Täällä myös ollaan päänsäryn kourissa. Mulla noi Zumet saa säryn aikaan... Tänään alkoi pp3 ja vielä olisi aikaa testailuun. Lupasin tuolla Urkiksen pinossa, että teen testin vasta ma 12.6. kesäloman alkamisen kunniaksi joten vielä saa jännitellä : )
Eikös olekin jännittävää kun TIETÄÄ,että masussa saattaa kohta olla jotain enemmänkin. Hoen koko ajan pikkuisille, että kiinittykää kiinnittykää please.....Minä yritän olla miettimättä oireita kun tuntuu, että saan tosi hyvät raskausoireet helposti kuvittelemalla joten yritän olla lietsomatta silti turhaa toivoa.. Ja suoraan sanottuna en edes tiedä milloin voisin oikeita oireita ruveta tunnistamaan, ehkä sit jos/kun testi näyttää +++
Tsemppiä kaikille ja aurinkoa sunnuntaille.. ainakin täällä Itä-Suomessa paistaa aurinko tällä hetkellä sateen lomassa.
Palaillaan ensi viikolla! Ens viikolla on tytön KOLMET synttärijuhlat kun ei kaikki kaverit mahdu vähempiin..... Sen siitä saa kun on sosiaalinen äiti, jolla on sosiaalinen lapsi : )
Mitenkäs piinis etenee täällä? Mua kuvottaa aamuisin, nuo luget sai kyllä mun hormonit ainakin sekaisin. Mulla on sellainen kuumeinen olo, ja alavatsaa nippailee aina välillä. Pikkusen tuntuu sellaiselta menkkamaiseltakin, mutta kaippa kuuluu asiaan. Pitäs varmaan mitata tuo lämpö, taitaa olla kohollaan. Nyt on jo yli 3 päivää siirrosta, mutta kauheasti vielä edessä päin. :(
Kuinka aikaisin tuon positiivisen tuloksen voisi saada.. täytyykö ihan odottaa sinne testipäivään saakka? En millään malttaisi. Kertokaa kokemuksia, kuinka aikaisin ootte saaneet ne 2 maagista viivaa??
Jotenkin on vaan välillä sellainen tunne että ei sinne oo mikään kiinnittynyt..
mutta palaillaan!!
Täällä piinaillaan 4:ttä piinapäivää:) Hyvin on mennyt piinistelyt tähän asti.Rintojen sivut on pikkaisen herkät ja masua nipistelee aina välillä.Jos nousen nopeasti esim.sohvalta niin mahasta saattaa vihlaista. Menkkamaista kipua ei ole vielä oolut (ainakaan muistaakseni)
Noista plussaviivoista ei ole mitään kokemusta joten en osaa siihen vastata muuta kuin että monet on testannut jo pp10 haamuplussan mut vaikka olis raskaana, se ei VÄLTTÄMÄTTÄ näy vielä silloin. Mut saattaa näkyä. Eli jos rahaa on niin testailemaan vaan:) Itse en meinaa testata,odottelen veritestin tulosta!!! No mut nyt Jurassic Parkia katsomaan. Piinispinnaa!!!
Peanut Pimpula ja Pampula matkassa pp4
Tänään on koko päivän mulla juilinut alavatsaa sillain menkkamaisesti, luulin tossa tunti sitten että nyt ne alkaa.. Onkohan normaalia? Vai onko tämä hoito nyt epäonnistunut. Rinnat vieläkin todella kipeät ja painavat. Mutta nuo menkkatuntemukset kyllä huolestuttaa. Uusia oireita: kamalat vilunväreet, ja väsymys niin ja nuo MENKKAKIVUT!! :( :( suututtaa, ja itkettää!
Onko kenelläkään muulla??
Moi chocolate_dream!
Meillä meneekin piinispäivät samaan tahtiin =)
Tänään menossa pp5.
Tuntuu, ettei enää ole ihmeemmin oireita. Rinnat ei oo enää niin kipeät, nännikipukin hellittänyt vähän. Uutena on tullut nivuskivut, jotka säteilee reisiin =/
Välillä tulee menkkamaisia tuntemuksia, mutta ne menee yhtä nopeasti kuin tuleekin.. Tiedä sitten mistä johtuu... toivottavasti ei ainakaan menkoista =(
Paleltaa, flunssainen olo. Illalla sänky kutsuu jo yhdeksältä, eikä nukkumattia tartte kauaa houkutella =)
Milloinkas ajattelit testata? Minä ajattelin yrittää venyttää tuonne 14 päivän tienoille, mut saa nähdä kuinka käy =)
Näyttää pää tekevän tepposia..
Siis nythän on menossa tietenkin pp4!
=D
Chocolate_dream: Ei ole vielä toivo mennyt sillä TODELLA monet plussanneet ovat sanoneet että ennen testiä on ollut todella vahvoja menkkajuilintoja ja sitten plussa tullut:) Eli vielä voit hyvinkin plussaa odotella:)
Nipsu74: Kiva kun tulit meidän kanssa piinailemaan:) Sulla siis pp4,piinispinnaa siis loppuun asti!!! Tehtiinkö sulle IVF vai PAS tai joku muu??? Mulle tehtiin PAS ja pakkanen meni tyhjäksi. Montako sulle siirrettiin? Minulle kaksi pampulaa. Voi kunpa ne molemmat kiinnittyisivät.Jotenkin osaan kuvitella itseni kaksosten äitinä:))) Toki olisin iki-kiitollinen yhdestäkin vaavelista!!!
Itsellä ei ihmeempiä oireita vieläkään, ainakaan mitään erilaisia mitä muina päivinä. Pikkuisen vielä tissit arat ja masussa juilii ja etenkin vasemmanpuolen muniksia välillä vihloo. Oispa kiva kun piinis loppuis jo ja kuulis labratädin sanovan että onnea,tuli positiivinen tulos:)!!! Siitä haaveillessa siis jatkan piinailua. Piinispinnaa teillekin!!!
...mulla oli myös, pp 5 lähtien karseet menkkakivut, ja oli AIVAN VARMA et kuukautiset alkaa! Juoksin vessassa olettaen, et nyt, nyt ne alkoi...mut eipä alkanutkaan!
Koeta jaksaa piinistellä!!!
dbdbdbdbdbdbdbdbd
May
Kiitos rohkaisuista. Eilen oli kyllä iltaan asti sellaista menkka juilimista, että sanoin jo miehellekin että nyt ne kyllä alkaa!! Mutta ei sitten kuitenkaan tullut mitään, onneksi! Vielä ehkä on toivoa.
Tänään ei ole ollut niin paljon, aina välillä pikkuisen nappailee masua, sellaista kummaa viiltelyä.
Rinnat on edelleen kipeet ja turvonneet, kokoajan on kylmä! ja tajuton väsymys vaivaa.. taitaa olla vain kuvittelua tai lugeista johtuvaa.
Yritän jaksaa piinistelyä.. Yrittäkäähän muutkin!
Kia pp6
Täälläkin edelleen vaan piinistellään. Väsymys on ihan kauheeta,vaikka töissä on koko ajan liikenteessä ja luulis ettei kerkeä väsyttämään niin kyllä vaan silmät lupsuu. Tissit on edelleen vähän arat,pikkuisen enemmän kuin aikaisemmin. Tänään on myös ollut outoa kipua tuossa oikealla puolella häpyluun kohilla,ikinä ei ennen ole ollut sellaista. Onkohan se sama kun jotkut puhuu nivuskivuista??? No se on tänään vähän väliä kipuillut. Myös monenlaisia kipuja ja vihlomisia tuntuu kohdussa. Sitä vaan miettii että onko ne jotain kiinnittymiskipuja vai limakalvon hajoamiskipuja eli menkkojen tuloa??? Tietty toi ensimmäinen vaihtoehto;)
Chocolate_dream: Piinistelypinnaa sinulle! Sehän se tässä harmittaakin kun ei tiedä mitä noi vihlomiset tarkoittaa,ne kun voi olla kumpaa vaan:/ No mut raskaana kunnes toisin todistetaan,vai mitä:D
Nipsu: Mitäs oireita sieltä löytyy???
Lauruska: Entäs siellä. Lueskelin tuolta muualta että sullakin on noita nivuskipuja?!? Mulla on tänää ollut jotain sen tapaista ja mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään tollaisia oireita,en ole edes tiennyt sellaisia olevan kuin raskaana olevilla:/ No ehkä me sit ollaan raskaana:) Toivossa on ainakin hyvä elää:)))!!!
Nyt möllöttelemään ja koomailemaan telkkarin ääreen!
T:Peanut kera Pimpulan ja Pampulan pp6
Piinailu jatkuu..
Oireita ei enää niin paljon ole, nivuskipu on hellittänyt.. Masukin on rauhoittunut, ainoastaan muutamia nippailuja silloin tällöin... Saa nähdä mitä tämä meinaa.. onkohan siellä ollenkaan elämää =/
Väsymystä on ilmassa ja rinnat on edelleen kipeät, välillä on särkyäkin (voi tietysti johtua lugeistakin), mahallaan nukkumisen saa kyllä unohtaa. Hermot on pinnassa, tuntuu ettei tartte toisen sanoa kuin vähän jotain, niin heti napsahtaa.. Mies parka ;)
- huokaa - On tää niin ihanan kamalaa =D
Olisipa aikakone, et sais siirtyä pari päivää eteenpäin...
En enää jaksaisi ollenkaan. Mä vaan nukkuisin kokoajan, mikään ei oikein huvita, enkä mä kyllä mitään jaksakaan. Töissäkin on vaikea olla, kun nukuttaa.. Aiheuttaako tuo lugesteroni väsymystäkin?
Vihlomiset on nyt väistynyt, enää todella harvoin pienen pieniä nipistyksiä. onkohan siellä enää ketään??
Miten tässä jaksaisi piinistellä ensi viikon keskiviikolle asti??
Haluaisin testata jo nyt, vaikka olen kyllä jo aika varma että nega sieltä tulee, mä en vaan usko että mä voisin nähdä ne kaksi viivaa testissä. Se tuntuu mahdottomalta.
Mites muilla??
T. Kia pp8
Mulla ainakin luget aiheuttaa tajutonta väsymystä ja mikään ei innosta normaaliin tapaan. Mutta aika pientä verrattuna sumujen aiheuttamiin oireisiin. Mulla tosin menossa vasta pp2 ekan ivf:n jälkeen, kyllä aika matelee.
Toivon sulle tosiaan plussaa!! Mulla piinailu niin alussa, ettei oireita suuntaan eikä toiseen.
...oikein paljon onnea piinikseen, ja toivotaan että tulos olisi positiivinen!
Itselleni tehtiin ensimmäinen ivf keväällä 2004. Oireina: kuukautiskivut! Olin aivan varma että kuukautiset alkaa jo pp 5. Mutta loppujen lopuksi hyvin kävi! Pikkuinen, 1,5 -vuotias, nukkuu toista tuntia huoneessaan!
Nyt koeta ottaa vain rennosti!
Peukutellen db db db db db ,
May