Siis onko RUK:in kurssijuhla muka Suomen toiseksi hienoin juhla linnanjuhlien jälkeen?
Jotenkin vaikeaa käsittää tuota. Eikö täältä muka mitään hienoja juhlia löydy tuota enempää?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
RUK-juhlassa avecittomat upseerioppilaat laitetaan hanttihommiin! Onko se siis hienoa? Että toiset juhlii ja toiset "juhlivat" tekemällä hanttihommia.
Olenpa kuullut sellaistakin juttua, että nämä avecittomat upseerioppilaat olisivat joka vuosi tärkeässä osassa jopa koko juhlan järjestelyjen ja onnistumisen kannalta ja sen vuoksi kuulemma tarvitaan tietty määrä avecittomia uo:ita. Olen kuullut, että joinakin vuosina joitakin olisi vaadittu jopa luopumaan avecistaan, että avecittomia uo:ita olisi ollut hanttihommin tarpeeksi.
Näin sen kuuluukin olla. Alfat juhlii ja betat siivoaa. Ei tuottanut mitään ongelmaa järkätä Haminan lähimaastosta tyttöystävää juhlien ajaksi.
No ei todellakaan ole, monet yliopiston perus vuosijuhlatkin paljon hienompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RUK-juhlassa avecittomat upseerioppilaat laitetaan hanttihommiin! Onko se siis hienoa? Että toiset juhlii ja toiset "juhlivat" tekemällä hanttihommia.
Olenpa kuullut sellaistakin juttua, että nämä avecittomat upseerioppilaat olisivat joka vuosi tärkeässä osassa jopa koko juhlan järjestelyjen ja onnistumisen kannalta ja sen vuoksi kuulemma tarvitaan tietty määrä avecittomia uo:ita. Olen kuullut, että joinakin vuosina joitakin olisi vaadittu jopa luopumaan avecistaan, että avecittomia uo:ita olisi ollut hanttihommin tarpeeksi.
Ihan ok, jos kyseessä on sisko-, serkku- tai kaveriavec tms. Mutta kohtuutonta on, jos esim. tyttöystäväavecia ei päästetä juhlaan tuon vuoksi. Jos karsintaan joudutaan, niin se pitää ehdottomasti aloittaa noista ensimmäisenä mainituista aveceista.
Vain ja ainoastaan upseerioppilaat ovat tehneet jotain sen juhlan eteen, nimittäin suorittaneet RUK:n. Mikään tyttöystäväavec ei ole sen juhlan eteen tehnyt yhtään sen enempää kuin se sisko/serkku/kaveriaveckaan. Joten miksi tyttöystävän pitäisi olla yhtään sen etuoikeutetummassa asemassa vaikka kavereihin verrattuna? Tai miksi sen seurustelevan uo:n pitäisi automaattisesti olla paremmassa asemassa, ja hänellä olisi siten suurempi oikeus juhlia avecinsa kanssa, kuin seurustelemattomalla uo:lla? Jälkimmäinenhän on hyvinkin voinut olla vaikka paljon pätevämpi ja ahkerampi RUK:n aikana. Lisäksi seurusteleminen on muutenkin "vain" seurustelemista, ei mikään virallinen suhde, kuten esim. avioliitto.
Olen ollut RUK:n juhlissa 90-luvulla ja ei silloin kyllä todellakaan miehet missään maastopuvuissa olleet vaan ihan niissä "armeijan harmaissa" ja naisilla oli juhlavat iltapuvut ja kampaukset.
Silloin se oli hieno juhla, paljon hienompi kuin sittemmin olleet yliopiston vuosijuhlat, useamman eri ainejärjestön juhlissa tuli oltua. Varmaan noi RUK:n juhlatkin on arkipäiväistyneet, kuten kaikki Suomessa halutaan arkipäiväistää - jos siellä esim. tosiaan on miehet jossain maastopuvuissa, hyvänen aika. Äidilleni oli kova juttu, että "pääsin" RUK:n juhliin ja vaarini oli onnesta soikeana, että vävyehdokas pääsi RUKiin. Itse en pitänyt sitä kovin ihmeellisenä ja nykyään se ei varmaan ole juuri mitään.
Mutta että ihan valtakunnan kakkosjuhlat, en nyt sanoisi.
Esim. kadeteilla on paljon prameampia juhlia kuin RUK:n tanssiaiset. Myös suurlähetystöjen itsenäisyyspäivän juhlat ulkomailla on todella hienoja.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole, monet yliopiston perus vuosijuhlatkin paljon hienompia.
Onko esimerkiksi Helsingin Yliopistolla montakin hienoa vuosittaista "perus vuosijuhlaa"??
Miksi mediassa ei ole näistä mitään mainintaa?
Eli oletko itse sivari, vai siippasiko se olikin?
Oliskohan nää geimit siellä sun korvien välissä...
No sellainen huhu siellä ainakin liikkui kun minä eli kunnianarvoisa palstapersu siellä viimeksi vierailin. See ya.
Tuo ns. valtakunnan kakkosjuhlan maine tulee osittain juhlan suuruudesta eli kutsuvieraineen osallistujia, ainakin aikaisemmin, on ollut n. 1400. Mutta en tiedä nykyään sen asemaa valtion juhlien joukossa. Oman kurssin juhlat olivat ainakin juhlalliset iltapukujuhlat mutta niistä on kyllä aikaakin.
Ei 😂