Siis pitääkö paikkansa että vauvojen syntymäkoko kasvaa aina seuraavan vauvan kohdalla suuremmaksi?
Mutta entä jos saa kolmannen lapsen toiselle miehelle. Tietääks kukaan? Mun esikoinen oli pikkuinen ja toinen lapsi taas isokoinen. Heillä sama isä.
Kommentit (13)
Voi olla isompi tai sitten pienempi.
Mulla on kolme lasta, kaikilla sama isä. Esikoinen oli ylivoimaisesti isoin, seuraava pienempi ja kuopus kaikkein pienin. Esikoisella ja kuopuksella oli melkein kilo eroa.
Ei pidä paikkaansa, ihan itsekö keksit. :D
Minulla on lapsia kahden eri miehen kanssa. Ensimmäiset kaksi olivat jo isoja (3.8 kg ja 4.2 kg), mutta vaikka kuopuksen isä on huomattavasti pienikokoisempi kuin ex-mieheni, niin silti kuopus oli sitten ihan virallisesti makrosominen ollessaan 4,55 kg.
Viisi lasta. Toka oli suurin. Kolmonen pienin.
No jos jollain on vaikka kymmenen lasta, niin minkäköhän kokoisena se kuopus sitten onkaan syntynyt...
Joo, eihän se nyt aina niin mene, että jokainen saman äidin seuraava lapsi olisi isompi kuin edellinen! (mulla kyl oli, 3520g, 3860g ja 4500g, mut ei se oikeesti aina mee noin!)
Ennemminkin toisin päin. Yleensähän synnytykset käynnistyy seuraavista lapsista hieman aiemmin kuin ensimmäisestä.
Itsellä kuopus oli pienin, keskimmäinen isoin. Sama isä kaikilla (jolla ei kyllä ole lapsen syntymäpainoon mitään merkitystä).
Mulla toka oli pienin, kolmas isoin. Ykkönen ja nelonen sitten sieltä väliltä. Mutta toka siis pari sataa grammaa ensimmäistä pienempi, samoin kävi kolmosen ja nelosen kanssa. Isokokoisia kyllä kaikki noin yleisessä mittakaavassa
Ei pidä.Eka isoin,kakkonen pienempi ja kolmas pikkuriikkinen keskonen.Eli ei.
No ei vaikuta syntymäjärjestys painoon.